Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

reina

reina

07-01-2010 om 06:46

Engelse lesboeken?

Om een belofte gestand te doen ben ik op zoek naar boeken met behulp waarvan engelse les gegeven kan worden aan niet-nederlandstalige kinderen, dus boeken met engelse teksten en met plaatjes, op diverse niveaus. Ik ben nog niet echt op zoek geweest, maar wie weet zijn er hier mensen die goee tip hebben, dan is dat vast binnen!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tihama

Tihama

07-01-2010 om 11:44

Strips

Heb je al gedacht aan engelstalige strips?
Ik weet dat bijv. Asterix in tig talen te verkrijgen is. Dan kun je bijv. de eigen taal en de engelse naast elkaar leggen.
Donald Duck is misschien ook een optie, maar ik weet niet hoe je daar aan komt.
De uitgeverij bellen misschien?

Tihama

Bastet

Bastet

07-01-2010 om 12:01

Tijdschrift

Kijk eens bij een goede tijdschriften handel,er zijn leuke tijdschriften van Disney om engels te leren,de titel weegt ik helaas zo gauw niet meer.
En anders bol.com misschien,of natuurlijk American bookcenters.
Groetjes,bastet

Annet

Annet

07-01-2010 om 13:32

Goedkoop boekje (2,50)

vind je bij www.kinderboekenkast.nl (zoek op engels). Er blijkt ook miniloco te bestaan om engels te leren (zelfde site), voor het geval dat handig is.

Suske en wiske

Ook die bestaan in het Engels.
En volgens mij is Hello You een engelstalig jeugdtijdschrift.

reina

reina

07-01-2010 om 15:00

Niet duidelijk

Ik was niet duidelijk, zie ik Het gaat echt om lesboeken, stripboeken zijn leuk als aanvulling, maar ik heb leerkrachten elders beloofd te kijken naar boeken die ik op kan sturen, waar zij echt Engelse les uit kunnen geven, maar aangezien het om en ander niet-westers, land gaat hebben ze niets aan engelse lesboeken voor nederlandse kinderen. Is 'Hello you' alleen Engels? Dan is dat mischien een aanvullende optie, er is vast wel ergens een jaargangh te vinden.

Hello you is niet echt helemaal engels

"Hello You heet 'een Engelstalig tijdschrift' te zijn, maar eigenlijk is het een Nederlandstalig tijdschrift dat de lezer een flink eind meevoert in de Engelse taal. Een kind dat van taal houdt heeft recht op Hello You, zouden we willen zeggen."
zie http://www.ouders.nl/xpro9607.htm#nr2

reina

reina

07-01-2010 om 20:46

Genista

Bedankt, nee, dan heb ik er niks aan, Ik heb inmiddels op internet een paar series gevonden die helemaal zijn wat ik zoek, maar die zijn in Nederland niet verkrijgbaar, ook niet online, voor zover ik heb gevonden. Dus ik probeer nu of ik het online kan bestellen in het betreffende land. Tips blijven welkom.

Massi Nissa

Massi Nissa

07-01-2010 om 20:50

Dit is goed

New Cambridge English Course 1, Student's Book + Practice Book with Key + Audio CD Pack.
New Cambridge English is in mijn ogen een goed Engels-Engels leerboek. Het is wel gericht op iemand met minstens Havo-niveau (schat ik zo in) en het is niet bijzonder opwindend qua thematiek en plaatjes. Eigenlijk is het bedoeld voor de iets oudere student Engels. Kijk hier even voor een beschrijving:
http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/new-cambridge-english-course-1-student-s-book/1001004001058818/index.html
Ik heb deze serie zelf meerdere malen gebruikt om iets oudere mensen (geen tieners) bijles Engels te geven.
Groetjes
Massi

Katja

Katja

07-01-2010 om 22:24

Hier zo, gratis ophalen!

Hoi,

ik ben docent Engels en heb nog veel (oude) boeken liggen, en mijn man ook. Ik kan ook nog collegae vragen, hoeveel heb je nodig?
Ik geef zelf les aan vmbo-havo-vwo onderbouw.
ophalen in Nijmegen of Wijchen!

mail me maar: katja punt de punt jong apestaart ssgn punt nl

reina

reina

08-01-2010 om 09:37

Katja

Je hebt mail met verdere uitleg!

reina

reina

08-01-2010 om 09:40

Massi?

Hoe belangrijk is het audiogedeelte bij de methode, want de betreffende school heeft geen beschikking over pc's /dvd-spelers etc?

Massi Nissa

Massi Nissa

08-01-2010 om 15:48

Reina

Ook geen geld voor een klein draagbaar CD-gevalletje? Hoe kun je een taal leren zonder te horen hoe het wordt uitgesproken? Of zit er een goede docent bij?
Groetjes
Massi

reina

reina

09-01-2010 om 13:06

Massi

Voor zover ik weet niet, nee. Hoe goed de docent is weet ik niet, zij willen zelf ook graag bijscholen. Voor alle duidelijkheid, het is voor een school in een niet-westers land.

Massi Nissa

Massi Nissa

09-01-2010 om 20:59

Ooooo reina

Nu gaan mij wat lichtjes op. Tja, de Cambridge serie is wel ontworpen voor begeleiding door een ervaren docent Engels. Aan de andere kant leer je in elk geval goed Engels lezen met deze methode. Dat biedt al veel voordelen, lijkt me. Om welk land gaat het? Is Engels er toevallig een tweede of derde taal?
Groetjes
Massi

reina

reina

09-01-2010 om 21:07

Massi

India.

Massi Nissa

Massi Nissa

10-01-2010 om 08:46

O, daar is engels het lingua franca

Er zijn daar zoveel talen en dialecten (duizenden, meen ik me te herinneren) dat mensen die naar school zijn geweest (en dat is helaas lang niet iedereen) Engels gebruiken als ze met iemand moeten praten die een andere taal spreekt.
Ik zou dan toch voor de Cambridge serie gaan, de kans dat er iemand in de omgeving redelijk tot goed Engels spreekt, is groot.
Groetjes
Massi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.