Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

vergeetmenietje

vergeetmenietje

13-03-2010 om 08:32

Etiquette bloemen begrafenis

Gelukkig zeer weinig evaring mee, maar daarom wel een vraag: als je naar de crematie of begrafenis van een kennis gaat, neem je dan bloemen mee? En in welke vorm: een boeket? En wat doe je er dan mee? Waar leg je dat neer?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Begrafenis

Bij een begrafenis kan je de bloemen zelf neerlegen. Sterkte!

reina

reina

13-03-2010 om 10:24

Verschlilend

Je kunt bloemen meenemenen die zelf neerleggen bij de kist bijv., ik heb ook meegemaakt, toen er ontzettend veel bloemen waren, dat je ze zelf neer kon leggen, maar ook af mocht geven aan mensen die ze meenamen en neerlegden bij het graf. Je ziet als je er bent wat kan en anders kun je het vragen aan degenen die de uitvaart verzorgen. Sterkte.

Verpakking

En haal alsjeblief eventuele verpakking (plastic of papier) van de bloemen eraf voor je ze neerlegt! Dat is echt geen gezicht zo'n plastic hoop.

Soms zijn bloemen niet gewenst

Hier moet je wel even op letten. Ik wil ook geen bloemen van iedereen. Alleen iets kleins van kinderen.
Ik vind bloemen heerlijk en prachtig om te krijgen en kopen maar alleen bij leven en niet bij dood.

Pippin

Pippin

13-03-2010 om 18:57

Net als lis@

Persoonlijk hou ik helemaal niet zo van snijbloemen. Ik zie liever een mooie plant in de tuin. Bloemen bij een kist, vind ik altijd zo zonde.
Voor mij en mijn naasten zou ik dat dus liever niet willen. (ten minste, dat denk ik nu)

Vaak staat dat toch op de kaart?

ow ik wil wel bloemen trouwens. Zonder blioemen is het zo kaal!

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

13-03-2010 om 20:22

Wat je ook kan doen

Je kan ook de bloemen laten bezorgen waar degene opgebaard ligt. Vind ik persoonlijk wel mooi. Je kan dan kiezen voor een boeket of een stuk. Bij de uitvaart worden die bloemen dan meegenomen en na de dienst op het graf gelegd. Zelf heb ik dan de illusie dat je dan wat langer 'lol' hebt van de bloemen.

tonny

tonny

14-03-2010 om 11:58

En hoe gaat het bij een crematie?

Waar blijven de bloemen dan? Gaan die meteen na de plechtigheid met de kist mee of worden ze nog ergens neergelegd?

Wat bloemen bij een uitvaart vind ik mooi, een teken van waardering en respect, maar een hele rij bloemstukken - ik weet niet, ik geloof niet dat ik dat zou wensen.

Tja ik ben vast te nuchter hoor, maar minstens 80 euro bloemen (het goedkoopste grafstuk hier bij de bloemist) en voor half uurtje... Dan liever bloemen/ planten als iemand er nog zelf plezier aan beleeft.

tonny

Klaartje

Klaartje

14-03-2010 om 13:39

Tonny

Bij een crematie kun je meestal kiezen. Of mee met de kist of op een strooiveldje leggen. Bij de crematie van mijn schoonvader konden we ze evt ook op het graf van mijn schoonmoeder leggen.
Wat betreft bloemen bij een begrafenis/crematie, dat doe ik alleen als het dichte familie of erg goede vrienden betreft.

Bastet

Bastet

14-03-2010 om 18:22

Tonny

Ik laat meestal een mooi boeketje opmaken,en vertel er niet bij waar het voor is.Anders betaal ik er teveel voor..
Bastet

Wilma

Wilma

15-03-2010 om 14:50

Bij een crematie

Hier kiezen ze hier er wel eens voor om de bloemen te verdelen bij het kinderveldje, dus op elk kindergrafje ligt dan een boeket of een bloemstukje, da's zo'n vrolijk en fijn gezicht als je dan aankomt lopen om je eigen kind's grafje gaat bezoeken.....

Dus dat kan ook nog en je maakt er een heleboel ouders die een kindje verloren hebben blij mee.

Groetjes,
Wilma (word er al blij van als ik er weer aan terugdenk, is nu al een stel keer gebeurd dat er zoveel bloemen lagen bij alle kindjes ... )

vergeetmenietje

vergeetmenietje

16-03-2010 om 22:19

Kaart

Lieve allemaal, Dank voor de reacties. Inmiddels de kaart gehad en daar stond inderdaad het verlossende antwoord op...

Bastet ot

Belachelijk he dat men gelijk het dubbele rekent zodra ze weten waar het voor is!

Bastet

Bastet

17-03-2010 om 15:09

Nikus (ot)

Ja,schandalig.Ik heb mijn bruidsboeketje destijds dan ook zelf gemaakt..
Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.