Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Facelift jonger of zelfde


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Roosje Katoen

Roosje Katoen

11-02-2012 om 14:02

Geverfd haar

Ik vind geverfd haar niet mooi, zo onnatuurlijk. Dus heb het nog nooit geverfd, maar inmiddels zijn de grijze haren zo talrijk dat ik ze er niet meer tussenuit kan trekken. MIsschien ga ik nog wel overstag, maar voorlopig laat ik het nog maar even zo.

Fiorucci

Fiorucci

11-02-2012 om 14:42

Roosje

Veel mensen denken dat het mijn natuurlijke kleur is, dus het kan wel, als je de kleur goed kiest..

Massi Nissa

Massi Nissa

11-02-2012 om 14:52

Roosje

Misschien gewoon niet verven? Je hebt verder een uitgesproken jonge uitstraling, dan kun je wat grijs meestal heel goed hebben.
Hoe ik het doe: slordig verven. Dan dekt de verf niet goed en lijkt het heel gemeleerd en dus 'echt'. Is niet expres, ik kan gewoon niet goed aanbrengen. Teveel haast, denk ik.
Groetjes
Massi
On topic: iedereen mag aan zichzelf sleutelen, als ik maar niet hoef. Het lijkt me verschrikkelijk, zo'n facelift.

Roosje

Dat is wel heel erg generaliserend, jij ziet dan mensen die een kleur (expres ?) gekozen hebben die niet bij hun huid past. Ik wed dat er vele vrouwen zijn waarvan je niet ziet dat ze hun haar gekleurd hebben.
Ik kleur ook al jaaaaren mijn haar, wel met een "non-permanente" verf, die er na 6-8 weken weer uit is. Ik heb peper-en-zout kleurig haar en maak het door deze kleuring wat sprekender. De grijze haren verdoezel ik er ook mee.
Ik ken een aantal vrouwen die echt mooi egaal grijs haar hebben, maar zijn er maar weinigen. Dat van mij wordt steeds meer zout en peper en dus ik kleur nog even door, doe het trouwens zelf en voel me weer "opgeknapt", hetzelfde gevoel dat ik heb als ik naar de kapper ben geweest voor een knipbeurt.

Isabella

Isabella

11-02-2012 om 17:03

Roosje

In verband met erg vroeg grijs worden verf ik mijn haar al meer dan 10 jaar in mijn eigen kleur. Volgens mij wil niemand op zijn 40ste al grijs zijn. Dus ik voelde me min of meer verplicht het te kleuren.De hele wereld denkt dus dat dit mijn eigen kleur is, wat in principe ook zo is natuurlijk.
Je ziet inderdaad wel eens vrouwen met een haarkleur (meestal te donker) die niet bij hun huid past. Een kwestie van een slechte kapper of een slechte smaak naar mijn idee.

Primavera

Primavera

11-02-2012 om 19:26

'al' op je 40ste grijs

Ik vraag me trouwens af waarom voor vrouwen het 'al' op je veerstige grijs zijn genoemd wordt, terwijl het voor mannen volstrekt normaal is om met hun veerstige grijs in hun haar te hebben. Komt dat niet ook doordat vrouwen zo massaal verven dat we er niet meer aan gewend zijn dat ze op hun natuurlijke leeftijd grijs worden?
Ik ga mijn haar in ieder geval niet verven. Niet omdat geverft haar zo wie zo niet mooi zou staan, maar omdat ik zeker weet, gezien mijn afkeer tot bijhouden en gepruts aan mijn hoofd, dat het bij MIJ niet mooi zal staan. Als iemand de helft van de tijd met (grijze) uitgroei rondloopt dat kan die beter gewoon niet verven, want half geverft staat echt nooit mooi.
Cosmetische operaties zijn ook niet aan me besteed. Ik heb al genoeg operaties gemoeten om medische redenen dat ik er echt niet over peins om vrijwillig vanwege puur uitelijke motieven onder het mes te gaan. Het is me het niet waard en ik kan wel leukere manieren bedenken om tijd en geld uit te geven als ik het zou hebben.
Groeten Primavera

sinas

sinas

11-02-2012 om 20:40

Met 28 al grijs!

Na de geboorte van mijn oudste werd ik al langzaam grijs. Nou sorry, dat vind ik echt te jong! En met een goede kapper is echt niet direct te zien dat mijn haar geverfd is, alleen als het begint te groeien wel.

dc

dc

12-02-2012 om 13:06

Sinas

Bij mij begon het al op m'n 23e. Boeien. En na de dood van mijn moeder een lading erbij. Ik vind het nog steeds geen goede reden om te verven. Voor mij dus. Al die ijdeltuiterij is aan mij gewoon niet besteed. Zelfs make-up vind ik niets.

Maakt niet zo bar veel uit

Ik heb meerdere mensen gekend die weliswaar vroeg grijs werden maar er echt niet ouder uitzagen dan hun kalenderleeftijd. Gewoon iemand waarvan je al meteen zag 'hé, die wordt vroeg grijs'. Ik vind het ook niet per se lelijk, grijs haar.

Ik kan niet zeggen of het voor mij een reden zou zijn om te verven, want ik word niet grijs. Ik heb pruthaar waar ik al ongeveer mijn hele leven een hekel aan heb, maar grijs wordt het niet. Ik heb geloof ik 3 grijze haren, en ik ben 43. Mijn oma, die hetzelfde pruthaar had, werd op het eind van haar leven wat grijzig. Maar toen was ze de 80 al gepasseerd.

Groeten,

Temet

Grijs

Een collega van mij verfde al jaren...en zag er best 'oud' uit. Nou heeft ze pas haar haren laten 'ontkleuren' (wist niet eens dat dat kon) en in een hip kort kapsel laten knippen, zo van dat nét geen stekeltjes haar, dat gesneden wordt, niet geknipt dus. Dan vallen de plukjes dus in puntvorm.
Echt ze is er jaren jonger op geworden!
Dus verven is bepaald geen garantie dat je er dan jonger uitziet!
groeten albana
(46 en nog steeds niet grijs, dus geen ervaring)

Roosje Katoen

Roosje Katoen

13-02-2012 om 20:57

Dat kan natuurlijk ook, dat het zo mooi geverfd is dat ik het niet zie... nou ja, voorlopig laat ik het nog maar even naturel, ziet er ook nog best goed uit

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.