Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Rieke

Rieke

05-10-2011 om 20:43

Film

even delen met jullie; ik heb afgelopen weekend zo'n mooie film/documentaire gezien. 'Pina', over het leven en werken van de danseres/choreografe Pina Bausch. Ze is onlangs overleden, haar dansgezelschap vertelt vnl dmv dans het verhaal. Echt prachtig, een aanrader zelfs als je niet zo weg bent van dans. Zoveel te zien en over na te denken.
Hebben jullie nog leuke mooie films gezien?
Niet de doorsnee, maar liever een filmhuis film. Dan kan ik weer wat ideeen opdoen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

05-10-2011 om 20:50

Eentje maar

Ik kijk zelden films - niet omdat ik er niet van houd, maar omdat ik zelden anderhalf a twee uur aan een stuk de tijd heb. Pas hebben man en ik toevallig een al wat oudere film gehuurd, "Into the Wild" van Sean Penn. Vonden we beiden erg mooi, verhaallijn, beelden en muziek.
Groetjes
Massi

Begin eens

met alles van Zhang Yimou en Wong Kar Wai.

Hannah

Hannah

05-10-2011 om 22:49

Mao's last dancer

Ik vond Mao's Last Dancer erg mooi en ook wel een film die je een filmhuis-film kunt noemen. (ik heb hem ook in het filmhuis gezien vandaar )

Maylise

Maylise

06-10-2011 om 01:44

Cobi

Die film met Catherine Deneuve heet Potiche. Erg leuke film inderdaad.

Ik heb laatst enorm genoten van La ConquĂȘte. Alleen leuk als je de Franse politiek een beetje kent. Het gaat over hoe Nicolas Sarkozy president is geworden. De film is echt geweldig goed geacteerd. Maar als je niks van Franse politiek weet is het ongetwijfeld een hele saaie film. Wel echt een filmhuis film.

Verder heb ik net de DVD gezien van Water for Elephants. Vond ik ook een mooie film. Geen filmhuis film overigens

Gisteren op TV een oude film die ik al vaker heb gezien maar goed blijft: Malcolm X met Denzel Washington.

Eergisteren de DVD gezien van Made in Dagenham, gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Gaat over vrouwen die in een fabriek werken en vechten om gelijke betaling te ontvangen. Erg goede film. Goed gespeeld en interessant (en nog altijd actueel) onderwerp

Rina

Rina

06-10-2011 om 13:20

Als je van woody allen houdt

dan is Midnight in Paris echt een aanrader.
http://www.film1.nl/films/37395-Midnight-in-Paris.html

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.