Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Rafelkap

Rafelkap

13-01-2010 om 18:23

Film max en de maximonsters - voor welke leeftijd?

Ik zag dat 'Max en de maximonsters' is verfilmd, in het Engels 'where the wild things are'. Nou zie ik nergens een leeftijdsindicatie staan. Heeft iemand een idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

13-01-2010 om 19:00

op imdb: http://www.imdb.com/title/tt0386117/
Rated PG for mild thematic elements, some adventure action and brief language.
Certification:
USAG (certificate #45516) / Finland:K-7 / IrelandG / Canada:G (British Columbia/Quebec) / CanadaG (Alberta/Manitoba/Ontario) / Portugal:M/12 / Japan:G / UKG / Switzerland:7 (canton of Vaud) / Switzerland:7 (canton of Geneva) / Germany:6 (f) / AustraliaG / SingaporeG
(parents guide van imdb)

Rafelkap

Rafelkap

13-01-2010 om 19:21

Sancy

hartelijk dank. Dan ga ik maar uit van het Duitse advies voor 6 jaar en ouder. Ik kende de knop parents guide helemaal niet (wel imdb).
Mm dan wacht ik maar tot ie op dvd komt. De beelden zien er wel mooi uit. Het boek is iig geweldig.

Carmen

Carmen

13-01-2010 om 19:46

Hij is mooi!

Ik heb de film zondag gezien. Hij is erg mooi en lief en schattig en aangrijpend. En soms misschien een beetje eng. Ik denk dat hij aangrijpend is door de emoties. En ik denk dat heel jonge kinderen dat niet echt doorhebben. Voor kinderen van een jaar of vier tot zes is het misschien niet zo geschikt. En "meekijken gewenst", ja zeer zeker.
Het boek kende ik nog niet, maar die ga ik zeker "lezen".

Carmen.

In de krant gelezen

In Nederland heeft hij de leeftijdsindicatie 9 jaar!
Stukje letterlijke tekst:
"Het [de monsters die Max dreigen op te eten] levert zulke griezelige scènes op, dat Kijkwijzer het verfilmde kleuterprentenboek te eng vindt voor kleuters en als adviesleeftijd negen jaar aanbeveelt."

Carmen

Carmen

14-01-2010 om 23:44

Negen?!

Dat vind ik lichtelijk overdreven. Of nee, zwaar overdreven.

Carmen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.