Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Katja

Katja

02-05-2010 om 20:53

Filmdraadje! wat zal ik kijken?

De titel zegt het al; filmtips?
Wat vind ik leuk;
all time favo Donnie Darko (dus ik hou niet zo van doorsnee films
Franse en Italiaanse films (la meglio gioventu, comme une image, coco avant chanel, la stanza di figlio)
Spaans; Mar Adentro vond ik prachtig
alles van de Coen bros (heb nu a serious man klaarstaan)
ook vond ik mooi; Atonement, Little Miss Sunshine. Toch kon ik ook Inglourious Basterds en Sherlock Holmes wel waarderen. Wie roept?
Katja
(ps vond Avatar bijv PRUT! Ja technisch knap.. maar slecht script/acteerwerk etc etc)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
vlinder72

vlinder72

02-05-2010 om 21:43

Donnie darko

Inderdaad een geweldige film. Ik hou ook wel van wat wazige films.

Ook goed vond ik:
- The others
- El Orfanato (Spaanse film)
- Cloverfield

Hmmm en nog veel meer maar ik kom nu natuurlijk zo snel niet op de namen.

Ik ben nu zelf meer in de t.v. series. Ik zit met smart te wachten op de dvd box van het derde seizoen van Dexter. Seizoen 1, 2 en 4 heb ik gezien maar drie nog niet.

Dexter

Dexter 3 is vanaf 10 mei te zien bij de VPRO! (en volgens mij komt de dvdbox in augustus uit of zo, weet ik niet zeker..... dat wordt tvkijken!)

Maar goed, dit zou een filmdraadje worden, dus heb ik ook nog wel wat prachtige film-tips:
absolute favoriet: Dancer in the dark. Is hier al wel vaker genoemd, is een musical met Bjork.... is ongelooflijk prachtig, en vreselijk triest.

Of Adam's apples, met als achterflapcommentaar van HUMO: "een film waarin een neonazi en een priester samen in de auto naar 'How deep is your love' luisteren, kan toch alleen maar goed zijn?"

En 'Lola rennt', vind ik een heerlijke film. Enorm origineel, met Franka Potente en Moritz Bleibtreu.

En als je Little Miss Sunshine kunt waarderen zijn zowel 'Juno' als 'Waitress' aanraders....

dag!
erykah

Katja

Katja

02-05-2010 om 23:46

The others.. enzo...

.. heb ik gezien, Juno ook. Net a Serious man gekeken. Bizarre Coen film! Gek einde! Wel mooi. Ik hou er niet van als alles uitgelegd wordt. Vond Cache ook zo gaaf en van Haneke ook Das Weisse Band.
Zal eens Lola rennt opzoeken.
in de cat. tv series, ben ook twee seizoenen Dexter-hooked geweest maar vond mn die Engels in seizoen 2 erg vervelend. Ik kijk nu ook naar seizoen 2 van Damages, met Glenn Close. AANRADER! En ik heb ook al 4 afl gezien van Glee, soort high school musical maar dan met een 'bite', voor volwassenen dus. Erg grappig en knap gedaan.
nog meer?

Goed

draadje! Ga hem met aandacht volgen, we hebben net een beamer in huis (ja heel decadent, maar een geschenk van opa).

Net weer "the sheltering sky" (Bernardo Bertolucci) gezien. Knappe film uit '88 met veel lagen en veel diepgang.

Tja en voor de wat meer surrealistische films zou ik LEOLO, (1992 Jean-Claude Lauzon) zeer aanraden. Heel bizar, maar alsof je in een droom zit.
Twin peaks (van David Lynch en Marc Frost) natuurlijk als serie, in de betere videozaak te krijgen (t moet je trekken, maar, zo ja, heb je er weken plezier van).
Black cat White cat (Emir Kusturica). Redelijk bizar, maar ontzettend veel humor en ook knap.
Groetjes lunamaya

Duitse film

Heb je Das leben der anderen gezien? Met Sebastian Koch. Geweldige film, zo ontroerend en indringend.

vlinder72

vlinder72

03-05-2010 om 10:41

Der baader meinhof komplex

Noem maar eens iets heel anders. Een Duitse film over de RAF van dezelfde makers als Der Untergang (die ook zeer de moeite waard is).

Ise

Ise

03-05-2010 om 19:33

Mijn favorieten

les choristes
as it is in heaven
amélie
bienvenue chez le ch'tis
the boy in the striped pyjamas

Moooooooi

Als je van Little Miss Sunshine houdt, hou je vast ook van de humor van "The Hangover"..... echt ik heb vreeeeselijk gelachen om die film. En ook "Lovewrecked" is erg grappig (met Amanda Bynes!!! Wát een expressie heeft die meid!).
Verder ook mooi:
- As it is in Heaven
- Music and Lyrics (romantische komedie met Hugh Grant)
- Dogville (over apart gesproken!!!!! Alleen al de manier van decor!!!!!)
Mijn zusje is gek op "Amen" - ken 'm niet, ben wel benieuwd, kent iemand dat?

Janna3

Janna3

04-05-2010 om 18:43

Sini: deense films

Hier nog een fantastische trilogie: Adam's apples, Flickering lights en the Green Butchers. Allemaal met Mads Mikkelsen... Niet in alle videotheken, maar wel bij Bol.

Katja

Damages, ja, zit ik nu weer in het 3e sezoen.
Verder (ik ben nogal van de series):
Breaking bad
The Wire
Curb your enthousiasm
Dexter
Deadwood
Mad men
In treatment

Alles via bittorrent/isohunt

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.