Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Jujube

Jujube

21-01-2010 om 22:27

Filmtip

Ik heb een echt goede filmtip die ik jullie niet wil onthouden:
Wij zijn vorige week met de kinderen naar de film 'Krabat' geweest. Het is een duitse film naar het boek 'Meester van de zwarte molen/Krabat' van Otfried Preussler. Het was vroeger 1 van mijn favoriete jeugdboeken (ook van mijn man), en ook van mijn kinderen is het weer een favoriet.
De film draait alleen in een aantal filmhuizen en is 10+ geloof ik. Jonger zou ik ook niet aanraden. Het is natuurlijk niet exact het boek, maar de hele sfeer is zo hetzelfde als het boek, dat de kleine veranderingen in het verhaal niet erg zijn.
Wij vonden 'm allemaal heel goed en spannend (kinderen zijn 16, 14 en 12).
Groet,
Jujube

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tineke

Tineke

21-01-2010 om 22:38

Andere tip

Dank Jujube, staat op 't lijstje.
Een heel andere tip voor melige pubers: "'n beetje verliefd". Nee, geen hoog niveau, integendeel, maar we hebben hier ontzettend hardop moeten lachen. Een film waarin Yes-R een hoofdrol heeft, echt geniaal. Gewoon vreselijk leuk vanaf een jaar of elf. Goed voor een heel vrolijk avondje.

Amarins

Amarins

22-01-2010 om 10:28

Ha!

Die is dan voor mij, om samen met zoon te gaan kijken. Avatar dan met papa, mooie verdeling. Hij heeft het boek (hij is nu elf) al twee keer gelezen en er een boekenbeurt over gehouden.

Jesse_1

Jesse_1

22-01-2010 om 23:18

Oef

Zelf heb ik het boek thuis liggen (van vroeger bewaard), maar ik durf het zoon van ruim 9 nog niet te laten lezen omdat hij niet zo houdt van enge boeken (legt het aan de kant als het te eng is). En het boek is wel redelijk gruwelijk vind ik.
Ben nu zelf wel benieuwd naar de film.
Jesse

Jujube

Jujube

23-01-2010 om 11:39

Amarins

Amarins: Ik begreep dat je bij mij in de stad woont. Hier draait hij helaas niet. Wel in Filmtheater Hilversum (daar zijn wij geweest, erg leuk filmtheater overigens), en dan alleen op za/zo/wo middag om 14.00 uur.
Groet,
Jujube

Amarins

Amarins

23-01-2010 om 21:14

Jujube

Ik had nog niet gekeken op filmladder, naief ervan uit gaande dat elke film U. aandoet . Komt wellicht nog wel. In ieder geval bedankt voor de tip.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.