Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Anja

Anja

03-05-2009 om 12:32

Foto's van mezelf...ieks

Net een leuke korte vakantie gehad, met gezin en vrienden. Vrienden sturen veel foto's op en ik hoop maar dat ik er niet al te veel op sta. Maar er zitten er wel enkele bij natuurlijk. ik vind mezelf afschuwelijk op de foto's. Vet! Dik! gatsie!
Ik ben sinds dat ik kinderen heb gekregen gewoon 10 kilo te zwaar. Dikke tieten en dikke dijen vooral, ben ook niet zo groot dus dan ben je toch al gauw zo'n propje. Voel me echt zo'n dikke moeke.
Ik vind mezelf dus absoluut niet mooi als ik mezelf zo zie. Ik moet er iets aan doen, maar wat? Ik fiets heel veel, wandel iedere dag flink met de hond, snoep niet en eet weinig en geen toetjes. Maar het werkt gewoon niet. help, ik word altijd verdrietig als ik weer foto's toeggestuurd krijg.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jet Burg

Jet Burg

03-05-2009 om 12:36

Anja

Je schrijft dat je weinig eet, maar daar kan het ook aan liggen. Door te weinig te eten, kan je lichaam ook in een spaar stand staan.
Misschien een tijdje iedere dag bijhouden wat je echt eet en drinkt, wie weet is het meer dan je dacht of echt te weinig. Of ander langs de diëtist met je bijgehouden eet schema, die kan je ook zo vertellen of je het goed doet.

Anja

vervelend. Vooral omdat je zelf aangeeft al gezond te leven met veel beweging.
Het lijkt mij zinnig om met een professional je eet- en beweegpatroon te bekijken. Wie waat haalt die eruit waar de angel zit. Bewust eten en bewegen lijkt mij alleen prettig als het ook resultaat oplevert.
Mijn advies is dus om een afspraak te maken met de dietiste om je voedingspatroon door te nemen en een passend dieet op te laten stellen. Daarnaast heeft zij wellicht ook tips met betrekking tot het bewegen.

Succes!

groetjes van Purk

tonny

tonny

03-05-2009 om 13:56

Mwah

'k denk dat heel veel mensen niet zo laaiend enthousiast zijn over 'foto's van zichzelf'.

Naar jezelf kijk je heel kritisch. En je kent jezelf alleen uit je spiegelbeeld.

tonny

Andere kledingstijl aanmeten?

Vaak zie je dat vrouwen nog dezelfde stijl van kleden hebben als 20 jaar daarvoor ofzo.
Helaas veranderd je lijf gaandeweg, en staat die stijl meestal niet meer zo leuk. Misschien is het wel goed om eens om je heen te kijken naar andere vrouwen van jouw leeftijd, en te ontdekken wat jij nou leuk vind staan.
Gaan lijnen vind ik toch ook wel weer rigoreus, omdat je lijf daar vaak niet eens mooier van wordt. (Denk aan loshangend vel)

Gr. Poezie.

Monique D*

Monique D*

03-05-2009 om 15:27

Foto's en video's van jezelf is toch anders..

.. dan hoe je jezelf ziet in een spiegel. Dan blijkt dat het beeld wat dan wordt gemaakt totaal anders te zijn dan dat beeld wat je in je gedachten van jezelf hebt.. en dan in de wetenschap dat iedereen jou ziet zoals je jezelf ook ziet op een film of foto. Maar iedereen is daar al aan gewend, alleen jij niet, want je ziet jezelf niet altijd op een foto of video.
Ik vind mijzelf ook niet fantastisch uitzien op een video (inderdaad aan de mollige kant, bewegingen zijn een beetje houterig) en op de foto ook niet, zeker op foto's waar ik aan het eten ben en waarbij mijn gezicht ook niet op zijn mooist is met een bolle wang! Lekker confronterend hè?
Aan de hand van de reacties van mijn omgeving merk ik toch dat ik mijzelf lelijker vind dan dat het is. Dat is voor mij de reden om mij hierover heen te zetten.
Lijnen, je mooier kleden kan je wel doen, maar alleen als je het zelf nodig vindt en niet omdat je schrikt van foto's van jezelf.

Rieke

Rieke

03-05-2009 om 16:30

Ha ha

Had ik dus ook een paar jaar geleden. l
Leuke vakantie, leuke mensen ontmoet en die stuurden foto's van o.a. mij waarop ik met een dikke vetrol ter hoogte van mijn buik zit. Zoo lelijk. Ik heb toen direkt het Sonja bakker boek gekocht en ben gaan lijnen. Zit nu 3 jaar na dato nog steeds op mijn gewicht, 58 kilo bij 165 cm. Woog echt ook 10 kg zwaarder. Even doorzetten en proberen je leef en eetstijl te veranderen. Sterkte !

Polly Shearman

Polly Shearman

03-05-2009 om 16:48

Andere

zien jou ander als jij jezelf, andere kunnen zeggen: oh jij staat echt leuk op die foto! terwijl je zelf denkt!! aaaaaargh die onderkin kan echt niet.
Ik heb inmiddels geleerd en gemerkt dat vrienden mij gewoon zien als polly en niet als dikke vrouw.
Daarom vinden hun de foto's vaak wel leuk als ik ze vreselijk vind.
Maar ik ben nu aan het afvallen, ben al ongeveer 5 kilo kwijt, en geloof het of niet dat merk je direckt aan je lijf! scheelt al enorm!

groet, polly

Anja

Anja

03-05-2009 om 18:04

Ik weer

Nou, alvast bedankt voor jullie lieve en goede reacties. Andere kledingstijl mmm. Als ik naar andere vrouwen van mijn leeftijd (48) kijk, dan vind ik die er meestal nogal truttig bijlopen. ik ben nu eenmaal geen jurken en rokkenmens, draag eigenlijk alleen maar broeken (niet te strak dus). Vaak sportieve buitensportbroeken. Vind die 7/8 ste broeken wel leuk, maar dan lijken mijn dikke benen nog korter.
Sonja Bakkeren, kweet niet, Ik zie om me heen dat mensen er toch weer van gaan jojo-en.
En Polly, hoe ben jij afgevalen?

Anja

ik ben ooit 17 kilo afgevallen. En dat heb ik tergend langzaam gedaan. Echt met een boterham minder mee naar het werk (3 ipv 4) en 1 bord warm eten 's avonds (ipv nog een keertje opscheppen). Verder niet te veel snoepen tussendoor, maar bij een jarige at ik echt wel een gebakje.

En geloof het of niet...langzaamaan gingen er kilo's af. Daar heb ik twee jaar over gedaan. De laatste vier heb ik er met hardlopen afgekregen.

Geduld is dus een schone zaak. En...het helpt. Ik ben nu wel weer ietsjes zwaarder, 67 ipv 63, maar hoeveel ik ook eet, het blijft nu dit gewicht. Ik loop nog wel hard.

groetjes van Purk

p.s. van broekmaat 46 naar maat 40.....

Rafelkap

Rafelkap

04-05-2009 om 09:09

Weet je wat het is?

Over 10 jaar vind je dat je er goed uit zag op de foto's van nu

Kleding

Beste Anja,
Je vindt andere vrouwen er tuttig bijlopen, maar als je jezelf te zwaar vindt en je loopt in buitensportbroeken, moet je naar mijn idee ook niet raar opkijken als die foto's niet zo flatteus uitvallen. Andere kleding (haar,make-up) kan echt veel doen hoor. En dat is echt niet gelijk tuttig. Als je slank bent en 20 jaar kan een buitensportbroek leuk staan, maar ja....dat was je punt niet. Je vond zelf die foto's niet leuk.
Jonne

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.