Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Alison

Alison

12-03-2019 om 23:25

Foute dingen ;)

50 dingen die misschien vreselijk fout maar o zo verrukkelijk zijn

https://www.saarmagazine.nl/50-dingen-die-misschien-vreselijk-fout-maar-o-zo-verrukkelijk-zijn/

Ik moet bekennen dat er wel een paar dingen bij zitten waar ik me ook "schuldig" aan maak
Jullie ook?

Ely

Ely

13-03-2019 om 00:10

Zit weinig fout bij

Als je het mij vraagt
Al had ik nog nooit van een haarspeldjeoorgasme gehoord

Ik maak me niet aan een paar schuldig; het zijn er veel meer dan een paar en ik vind er niks ‘schuldig maken’ aan. Hooguit hier en daar niet zo verantwoord maar ja... wil ik straks kunnen zeggen dat ik ‘verantwoord oud ben geworden’ of ‘leuk oud ben geworden’ och.... 😎

Schuldig.

Minstens aan de helft.

Jasmijn

Jasmijn

13-03-2019 om 09:16

ik ook

hahaha ik ook, grappig stukje

Wilgenkatje

Wilgenkatje

13-03-2019 om 21:05

Teveel lijstjes

Ik heb wel wat met Saar, maar de hoeveelheid komische lijstjes gaat me wat tegenstaan.

Bennikki

Bennikki

13-03-2019 om 21:43

Nee

Nouja ik was niet koud en poepen gaat prima, maar verder zegt het me niks eigenlijk. Echt niet! Kensington meezingen vind ik trouwens de ergste.

Regenjas

Regenjas

14-03-2019 om 09:49

Ik vind nooit

Wat fout. Ik doe iets of ik doe iets niet. Ik vind iets leuk of ik vind het niet. Al dat quilty pleasure gezeur.

Rissie

Rissie

14-03-2019 om 10:19

oke

De enige echt herkenbare: ravioli uit blik! Pas weer eens gegeten (na jaren), moest er wel even naar zoeken, maar het was de moeite waard!

Nummero 35...

En zelfs mannen kunnen er nog wat uithalen. Zoals nummero 35
Nummer 43 en 47 passeren hier in huis ook regelmatig de revu.

Lang leve ravioli in blik!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

14-03-2019 om 22:21

Nou

Bijvoorbeeld 14 en 25 vind ik echt wel fout. En daarom kan ik daar dan af en toe echt van genieten.

rode krullenbol

rode krullenbol

14-03-2019 om 22:34

Hmm ...

Ik heb ondanks de lengte van het lijstje toch nog een betreurenswaardige lacune aangetroffen: het in pyjama doorbrengen van de dag.

Alison

Alison

14-03-2019 om 23:03

rode krullenbol

Ja, heerlijk mottig van bed naar bank en weer terug. Thee, koekjes en Netflix

rode krullenbol

rode krullenbol

15-03-2019 om 13:51

Nog een

Expres te veel koken, zodat het noodzakelijk is om aan het einde van de week een kliekjesmaaltijd te bereiden. Die smaken (mij) altijd het beste!

Karelien

Karelien

15-03-2019 om 14:22

Heleboel

Oh, ik heb er een heleboel. Ik vrees dat ik van nature aardslui en genotszuchtig ben. Oké hier komen er een paar : geheim abonnement op de Privé, ik was al verzot op roddelbladen toen ik studeerde. Pot mayonaise opeten, bloemen kopen terwijl er eigenlijk geen budget voor is, gebakken sambal met lepeltje uit potje eten, schelden op anderen als ik in de auto zit, heel hard zingen op het werk als er niemand in de buurt is, snoep bestemd voor de kinderen opvreten, chips prakken in de dipsaus.

hmmm

Ik heb het lijstje niet helemaal gelezen, maar het komt op mij een beetje wanhopig over. Van die doodnormale vrouwen op leeftijd die heel hard roepen: och, ik ben toch zo'n gek mens! Die categorie.

rode krullenbol

rode krullenbol

15-03-2019 om 14:49

Hmm ...

Een dergelijke naargeestige interpretatie schreeuwt om een ander perspectief. Toeval of niet; het wordt nota bene aangedragen door een soort van naamgenoot van jou, Silone.

Te weten: Ignazio Silone. Hij stelde: "De grote vrijheid bestaat uit vele kleine vrijheden."

Wat vind je daarvan?

Karelien

Karelien

15-03-2019 om 15:23

Die categorie

#Silone, ja "die categorie", als je ermee koketteert maar de meesten verbergen deze pleasures. Iedereen heeft toch wel iets? Hoop ik.

Ignazio en ik

twee handen op één buik, en naargeestig... wellicht typeert mij dat.

rode krullenbol

rode krullenbol

15-03-2019 om 16:24

Hmm ...

Misschien vrolijk je wat op bij de gedachte dat topic starter Alison - vermoedelijk een groot liefhebber van brood - naadloos heeft aangesloten bij de fameuze uitspraak "Met elkaar praten is beter dan tegen elkaar zwijgen." Een uitspraak die, als ik jou goed begrijp, jou nauw aan het hart ligt.

rode krullenbol

rode krullenbol

15-03-2019 om 16:35

Overigens ...

Valt - in deze tijden - een positieve waardering van (het werk van) iemand als Ignazio Silone niet ook binnen de categorie 'quilty pleasures'?

Bellefleur

Bellefleur

15-03-2019 om 16:45

Ignazio

Nooit geweten dat quilten een hobby van Ignazio was.

zie je wel

Ignazio quilt, ik brei, daar kan toch niets meer tussenkomen?

rode krullenbol

rode krullenbol

15-03-2019 om 17:27

Grappig ...

Regenjas

Regenjas

15-03-2019 om 19:25

Ginny, echt?

Leg mij dan eens uit wat daar fout aan is? Als ik een roddelblad lees dan lees ik die. Moet ik toch helemaal zelf weten.

Ik vind weinig dingen “fout”

mits je geen schade veroorzaakt bij een ander. Dus van die lijst word ik niet koud of warm, en ik moet zeggen dat de interpretatie van Silone (kijk me eens een gek mens wezen) me bijzonder goed lijkt 😄
Sini

rode krullenbol

rode krullenbol

16-03-2019 om 12:30

Hmm ...

Als ik het goed begrijp - "correct me if I'm wrong!" - interpreteren sommigen hier de praktijk van het openlijk toegeven van wat onschuldige eigenaardigheden als een onderstrepen doodnormaal te zijn door een bepaalde categorie vrouwen op leeftijd. Zij snijden hiermee een interessant sociaal fenomeen aan: te weten dat van het conformisme.

Nico Scheepmaker heeft er een relativerend humoristisch gedicht aan gewijd - 'Sober leven' - dat vervolgens door drs. P is gezongen: zie


https://youtu.be/jFm1RCSHfGk.

Ook aan het opgeheven vingertje van Silone en Sinilind kleeft een onvermoede kant: men zou er zich nog nodeloos schuldig door gaan voelen! Uiteraard is aan dit thema eveneens een lied gewijd: 'Guilt' van de tamelijk non-conformistische Marianne Faithfull (


https://youtu.be/eW6XPpYjn-o).

Het moderne antwoord op het probleem dat je het ook nooit goed kan doen, is fluks aangedragen door - "what's in a name?" -Taylor Swift. Vermoedelijk is haar nummer 'Shake It Off' inmiddels voor velen een soort van lijflied. Ik beluister graag de cover van Von Smith (


https://youtu.be/Tv94swj4sjo) tijdens één van mijn vele 'guilty pleasures': trainen op muziek totdat ik weer compleet 'high on life' ben.

Rode krullenbol

aiaiai

De draad was vast bedoeld als komisch intermezzo, en draait hier uit op een onvermoede ellende. Voelde je je kennelijk al schuldig aan (een deel van) de 50 quilty pleasures, moet je je ook nog schuldig gaan voelen na een kritische noot.

Jasmijn

Jasmijn

16-03-2019 om 13:07

lekker blijven doen

Grappig om te lezen, ik draag het niet uit naar anderen en blijf lekker dingen doen die misschien voor sommige mensen niet 'horen'. Of die zeggen maar wat, en doen het ook stiekem thuis (dat denk ik trouwens eerder)

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

16-03-2019 om 14:09

Nou stiekem....

Of niet horen...
Het is meer dat mijn eigen standaard me soms in de weg zit.
Een broodje kroket is echt niet iets dat ik heel erg vaak moet eten. Daar groei ik van dicht. En dan is het juist lekker om dat af en toe toch te doen. Meer op dat niveau dus.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

16-03-2019 om 14:11

En RK

Leuk!

rode krullenbol

rode krullenbol

16-03-2019 om 19:21

@Silone

Je "moet" van mij helemaal niks, hoor!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.