Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tanneke

Tanneke

21-09-2012 om 22:30

Foute inrichtingen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Plant

Mijn oudere zussen hadden vroeger van die planten die in bakken water leefden. Groot, rietachtig: papyrus misschien? Na de jaren 70 nooit meer gezien.
Overigens woon ik met volle tevredenheid in een jaren 70 huis met rood bakstenen muren (aan de binnenkant welteverstaan) en een houtkachel met donkerbruin stenen plateau.
Wel gezellig vind ik.

Tonny

Tonny

23-09-2012 om 17:37

Hadden je zussen ook...

. Van die biezen tegels op de grond? Volgens mij was da een gebruikelijke comninatie.

Hier trouwens nog steeds de grenen eethoek van 31 jaar geleden. De stoelen zijn beresterk, waarom zou ik ze wegdoen?

Fiorucci

Fiorucci

23-09-2012 om 18:05

Rode vulpeninkt

Dergelijke planten vindt je bij goede tuincentra.
En die geurgeraniums zijn er wel hoor, maar het is wel zoeken geblazen.
Ik heb ook een papyrus, elke dag een laagje water erin, groeit goed!

Fiorucci

Fiorucci

23-09-2012 om 18:08

Vroegah...

Had ik een oranje kamer met paarse gordijnen en paars hoogpolig tapijt. En guppies op mijn kamer. Mijn ouders hadden chocoladebruine wanden met een vanillekleurige wand, bielzen salontafel. Toen we gingen verhuizen was Ikea er net, en kreeg ik een blank grenen "tiener"kamer met blauw en witte bloemetjes behang, dat was helemaal je van het. Mijn zus kreeg dezelfde kamer in rood/witte uitvoering.

neteret mut

neteret mut

23-09-2012 om 18:23

Jute

op de muur zie je ook niet meer.
In onze woonkamer staat nog een 2zits bankje van grenenhout, bijzettafeltjes grenen en ivarstellingkasten gezellig naast een 100/200? jarige kast, een 1 jaar oude anthracietgrijze salontafel en tvmeubel. Ook nog een bamboe/rotan stoel ( donkerbruin gebeitst door mijzelf) die ooit in de serre stond van mijn grootmoeder ( staat ieg op een foto uit +/- 1950) samen met nog wat andere meubels van of heel kort geleden gekocht of van lang/ nog langer geleden ( bv kast gemaakt door mijn grootvader toen hij ging trouwen in 1906). Een ratjetoe dus.
Vroeger hadden mijn ouders een 2zitsbankje in oranje ribfluweel, mijn kamer had groene wanden, wittig hoogpolig tapijt en paarse gordijnen, rotan stoel en tafeltje.

Ef

Ef

23-09-2012 om 20:32

Biezen tegels

Ja, die hadden wij ook! Mijn moeder liep eeuwig te sniffen en te snotteren. Dat was wonder boven wonder ineens over nadat de tegels uit huis waren verdwenen.
Verder hadden we donkere kurk op de muur. Bij het kinderkoor waarop ik op zat hadden we jurkjes van Laura Ashley(?)stof aan als koorkleding voor de uitvoeringen.

krin

krin

23-09-2012 om 20:59

Andere tijden

Het woongenot van de jaren zeventig: http://www.geschiedenis24.nl/andere-tijden/afleveringen/2003-2004/Zitkuil.html

Kaaskopje

Kaaskopje

24-09-2012 om 00:27

Biezen tegels

Ja, die had mijn zus ook in haar vakantiehuisje. Ik heb nogal idyllische herinneringen aan dat huisje. De geur van die tegels op de vloer, versgebakken brood uit de oven, koffie in mokken en geweldige lp's. Als ik bijvoorbeeld een nummer van E.L.O. hoor, ben ik meteen terug in dat huisje. Dat hoort bij die tijd.

Fiorucci

Fiorucci

24-09-2012 om 06:57

Zitkuil

Die hadden wij in de tuin! )

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

24-09-2012 om 08:13

Genieten met dit onderwerp!

Silone, je had destijds inderdaad zo'n papyrusplant die altijd nat moesten staan. Katten waren er gek op, herinner ik me. En jouw huis klinkt geweldig!

Fiorucci, ik zal binnenkort weer eens gaan kijken (nog beter kijken) in het tuincentrum. Ik ben een tijdje geleden verhuisd maar in de tuincentra in mijn oude woonplaats kon ik niet goed slagen. En ik ga eens goed googlen naar die geurgeraniums, want het lijkt me wel grappig om een verzamelingetje te hebben in mijn slaapkamer

Oh ja, jute wandbekleding en biezen tegels...! Die hadden wij niet thuis wegens astma. Kurk kan ik me ook wel herinneren, op de vloer en op de muur. En natuurlijk, Laura Ashley! Herinneren jullie Holly Hobby nog? Ik heb nog steeds een stoffen popje van zeker 35 jaar oud.

Krin, wat een geweldige url, dank je! Daar ga ik vanmiddag eens lekker voor zitten! Over die leefkuil deden we vroeger al lacherig (welke cabaretier zei ooit "gooi dicht dat ding!"), en eerlijk gezegd kende ik niemand die er eentje had. Verder is het dacht ik wel duidelijk dat ik over de stijlen uit de jaren zeventig niet zo negatief denk als de makers van het programma. Integendeel! Leve de truttigheid

Split-level-woningen, zijn die ook niet typisch uit die tijd, vraag ik me opeens af.

Fiorucci

Fiorucci

24-09-2012 om 09:00

Split level

Klopt, vanaf mijn negende heb ik alleen maar in splitlevel woningen gewoond.

tonny

tonny

24-09-2012 om 09:03

Jaren 70 woning openluchtmuseum

leuk hoor, ik herkende allerlei details. Zou er haast zin in krijgen weer een jaren 70 kamer in te richten.

Bril

Jongste heeft hetzelfde montuur bril is mijn moeder had eind 60-70tiger jaren
De bril zelf (van mijn moeder dus) heb ik niet meer en ik 'dacht' het al toen ze 'm uitzocht en later hebben we vergeleken met foto's. En het is écht hetzelfde model.
Wel helemaal hip nu. Vorig jaar al gekocht en nu heeft iedereen er 1. Omdat iedereen zo'n montuur heeft wil jongste eigenlijk een nieuwe...maar ze moet nog maar even wachten...nog geen nieuwe glazen nodig.
Voor de grap had ze na het zien van de foto van mijn moeder ook nog d'r haar zoals mijn moeder gedaan (grote knot op achterhoofd) daar moesten wij erg om lachen...dus meteen foto gemaakt, met foto van mijn moeder in de hand (zie je wel slecht, maar goed het gaat om het idee).
groeten albana

Valletjes?

Ik weet niet of ze al zijn langsgekomen, maar de (zelfgehaakte) valletjes voor de ramen mochten in je interieur toch niet ontbreken.

Chris

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

24-09-2012 om 09:44

Ja, valletjes!

Ik heb me als puber helemaal wezenloos gehaakt aan valletjes. Helaas pasten ze niet in mijn latere huis.
En kleedjes. Ronde kleedjes van dun haakkatoen. Toen ik een paar jaar geleden een tijdje ziek was heb ik als tijdverdrijf weer eens zo'n kleedje gehaakt. Was best leuk om te doen, mits je tijd en geduld hebt (en daar ontbreekt het me nog wel eens aan tegenwoordig )

Rafelkap

Rafelkap

24-09-2012 om 10:06

Split level

Ik ben ook een voormalig split level bewoner, vanaf m'n 12e. Woning was uit de jaren 70 (met oranje en groene muur) Wel leuk van de ene verdieping naar de andere springen. Het zal wel flink stoken zijn geweest.

Vic

Vic

24-09-2012 om 10:49

Ultramodern

Mijn ouders zijn in '70 getrouwd, hebben een tijdje ingewoond, en toen hun eerste werd geboren hebben ze een huis toegewezen gekregen. Ze hadden lekker kunnen sparen dus het huis werd supertrendy ingericht. Wij hadden bruine vloerbedekking, behang met oranje/gele/bruine bollen, en lampen met zo'n oranje plastic halve bol. Foto's uit die tijd zijn echt geweldig. Papa met lang haar, baard en leren jasje, mama in minirok, peuter met lang haar en leren jasje.

Onmodieuze ouders

Wij hadden niks van dat al. Ik heb mijn jeugd doorgebracht tussen de meubels die mijn ouders bij hun trouwen in 1967 gekocht hebben (deens design wat in die tijd gangbaar was) en wat erfstukken. Niks oranje, gewoon een witte keuken, zelfs geen oranje-met-bruine-bloemen Brabantia beschuitbus. Ik heb echt wat gemist. Ik vond het huis van onze buren zo gaaf, met gemacrameede plantenhangers, harige kleed en van dat hele groffe aardewerken servies

skik

Net als skik

..maar ik mocht zelf kleren uitkiezen. Een blauwe afghaan (zo'n harige jas) en een gele riem. 4cm breed met van die grote gaten!

Merel

Merel

24-09-2012 om 14:25

Tonny!

Jaa, Tonny, dat wilde ik ook schrijven, wat zijn die woningen in het openluchtmuseum een herkenning! Er staan er 4 geloof ik (toch) eentje uit ik denk 1900 eentje uit 1920 eentje uit 1950 en eentje uit 1970. Mijn ouders vonden die van 1950 natuurlijk ook heel erg leuk en herkenbaar. Erg grappig!

neteret mut

neteret mut

24-09-2012 om 19:54

Valletje

heb ik nu nog steeds hangen voor mijn keukenraam. Past gewoon bij dit raam, nog origineel (helaas enkel glas) uit ong 1922, met de hendels en haken ed uit die tijd ( zo,n schuifraam dat omhoog gaat). En het rare is dat ik niet eens weet hoe ik aan dat valletje gekomen ben, zal wel uit de 1 of andere erfenis zijn.

May

May

24-09-2012 om 20:38

Ja de papyrus

Die had ik vroeger ook, en de biezen tegels.....

Anne K.

Anne K.

24-09-2012 om 20:54

Pas gekocht:

Twee papyrusplanten! Via de site plantje.nl. En ze staan ook weer goed in het juist super moderne interieur wat ik nu net heb

groetjes,
Anne K.

Moontje

Moontje

24-09-2012 om 21:00

Oh wat ook zo 'in' was

Wat ook zo 'in' was vroeger, waren die papyrus schilderijen, met egyptische afbeeldingen erop met goud en blauw, wie herinnert ze nog. Ik had er zelf geeneen, maar weet wel dat vriendinnen ze hadden en dat ik er geloof ik een beetje jaloers op was

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

24-09-2012 om 21:13

Oh, anne!

Wat een leuke site! Wel duur, maar ik zie zowaar enkele plantjes die ik al noemde staan! Als ik bij het tuincentrum niet slaag, ga ik zeker nog even rondneuzen op de site!

Oja papyrus

die had ik ook, en gehaakte valletjes. Best mooi vond ik ze toen.
Laatst trouwens mijn vitrage weggedaan, die had ik ook nog. Scheelde wel een hoop inkijk.

Anne

Ik kan de papyrus niet vinden op plantje.nl. Waar staatie?

neteret mut

neteret mut

24-09-2012 om 22:11

Papyrus

heb ik nog steeds maar mag dat ook, heb een paar jaar oa hieroglyphen en hieratisch gedaan

Guinevere

Guinevere

25-09-2012 om 13:54

Neteret

Aha, vandaar die nicknaam dus? Ik heb mezelf ooit het een en ander aangeleerd, toen ik 11 was kwam ik een heel eind maar het meeste is weer weggezakt.

Anne K.

Anne K.

25-09-2012 om 22:19

Karin

Nou, ik had vast de laatste twee! Ze staan er inderdaad niet meer op.
Zal ik ze maar extra goed verzorgen .
Ik keek er al een hele tijd naar maar kon ze nergens vinden alleen hier. We vinden ze zo leuk: hebben in Uganda heel wat papyrusvelden doorgestruind, dus ze zorgen bij ons voor het ultieme vakantiegevoel!

groetjes,
Anne

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.