Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Ga toch fietsen!

Vanmorgen fietste ik in mijn zwanger-sukkel-tempo in een half uurtje naar mijn haptonomie bijeenkomst (dwars door verschillende stadsdelen in Amsterdam). Drie keer werd ik aan de kant getoeterd door, volgens mij te hard rijdende, brommertjes met zo'n blauw kentekenplaatje die op het fietspad rijden. Daarnaast ben ik talloze keren ingehaald door brommers met daarop Oud Zuid-meisjes waarschijnlijk op weg naar school, oudere mensen (soms denk ik dat het voor deze mensen gezien hun omvang bheter zou zijn om te gaan fietsen, maar dat is natuurlijk onaardig en me met anderen bemoeien) en snelle jongens met petjes en tasjes.
Naast dat ik echt schrik als er op een meter achter me opeens wordt getoeterd, want door het andere verkeer hoor ik de brommertjes niet heel goed aankomen, schrik ik echt van hoeveel brommers/scooters er op straat zijn in Amsterdam. Dat scheurt allemaal maar door, terwijl je zo heerlijk gratis aan je lichaamsbeweging kan komen als je op de fiets zit. Ik krijg haast het idee dat er straks meer brommers op straat zijn dan fietsen. Toen ik zo'n 12 jaar geleden van de middelbare school afkwam waren er natuurlijk ook klasgenoten met een scooter, maar als dat er misschien vier in een klas van dertig waren...
Ik fiets dus stug door, maar mijn fietsplezier wordt wel beinvloed door al dat grut en die oudere mensen op scooters en brommers. Herkennen jullie dit?
Maanve


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Scooters!

Ik háát scooters en brommers!!! Gevaarlijke stinkende fietspadpiraten met veel te veel lawaai.

Helemaal met je eens. Maar ik woon ook in Amsterdam, en daar zit natuurlijk iedereen mekaar in de weg in het verkeer.

Ik vraag me af of het misschien weer wat minder gaat worden omdat inmiddels ook een praktijktest verplicht is voor het brommerrijbewijs, maar misschien is dat wat optimistisch gedacht.

We kunnen alleen maar hopen dat de benzineprijs nog verder stijgt... Hoewel, als iedereen dan zou overstappen op de electrische scooter wordt het probleem nog groter (althans voor wat betreft het verkeersleed), want die dingen hoor je dus niet aankomen.

Geheel ot en uit botte nieuwsgierigheid, Maanve, maar in welke buurt woon jij?

Groeten,

Temet

Het wordt meer

Temet:"We kunnen alleen maar hopen dat de benzineprijs nog verder stijgt... "
Hm. Het gaat hier niet om fietsers die zijn gaan brommeren, maar om autorijders (desnoods bij mama op de achterbank) die nu juist vanwege benzineprijzen en parkeergeld de brommer pakken.
Dat worden er alleen maar meer. Daar komt de toenemende stroom elektrische fietsers nog bij. Met megatoeter, want ze gaan wat harder dan de gemiddelde fietser.
Groet,
Miriam Lavell

Je hebt gelijk

Miriam, je hebt gelijk. In elk geval in Amsterdam is dat natuurlijk een grote groep (jij hebt op AT5 vast ook die reclame van Beumer De Jong "hoezo betaald parkeren?" gezien).

Daar helpt dus maar éen ding tegen: brommers, ook de snorvariant, binnen de bebouwde kom de rijbaan op tussen het autoverkeer. Dan zitten ze elkaar daar in de weg wat hopelijk stimuleert tot het alsnog pakken van de fiets (vermoedelijk niet) en in elk geval is het fietspad dan van een plaag verlost.

Groeten,

Temet

Pluk53

Pluk53

21-09-2010 om 14:24

Max.snelheid en vermogen

brommers en snorfietsen rijden iha veel te hard. Een snorfiets mag 25km/uur; en dat zou eigenlijk ook de maximaal haalbare snelheid mogen zijn. In de praktijk kunnen ze veel harder, en rijden ze veel harder. Wat meer inbeslagnames zou kunnen werken; zal wel geen porioriteit hebben.
Een bromfiets mag 45 op de rijbaan, maar max. 35km/h op het brom/fiets-pad.

Snorfiets vs bromfiets

Bij een verplicht fietspad moeten bromfietsen (geel plaatje) op de rijbaan, maar snorfietsen (blauw plaatje) moeten op het fietspad. Volgens mij zit de groei en ook de ergernis hem vooral in die blauwe plaatjes. Die zijn populair, want je hoeft er geen helm bij op. Je kan er inderdaad vaak harder mee dan 25 km/pu, maar die 40 haal je binnen de bebouwde kom van Amsterdam toch al niet snel, ongeacht je vervoermiddel.

Wat een te hoge snelheid is hangt natuurlijk van de situatie af, op een vol fietspad in de binnenstad is 25 km/u al te hard.

Groeten,

Temet

Pluk53

Pluk53

21-09-2010 om 15:21

Milieu

zie http://www.volkskrant.nl/economie/article1401331.ece/Scooters_stoten_veel_meer_uit_dan_toegestaan
Er zijn dus genoeg mogelijkheden om op te treden tegen snorders; heeft duidelijk geen prioriteit.
Het zou voor het milieu helpen als de stink-tweetakt-motortjes verboden zouden worden.

Prioriteit

Tja, dat het geen prioriteit heeft wil ik aannemen. En kan ik eerlijk gezegd ook wel enigszins billijken, er moeten ook overvallers gepakt worden etc.

En dan is er hier in Amsterdam ook nog wel eens een evenementje. Of acht

Groeten,

Temet

mopperkont

mopperkont

21-09-2010 om 18:16

Fietshulp

Laatst gingen we lekker fietsen op de Veluwe en toen werden we constant ingehaald door bejaarden. En dat terwijl we dachten dat we zo'n goede conditie hadden... En het was loeidruk! Blijkt dus dat ze tegenwoordig allemaal "fietshulp" hebben. Een voordeel is wel dat het geen herrie maakt, en dat de oudjes weer een flink end kunnen fietsen, maar het is wel een vreemde gewaarwording.

Margriet*

Margriet*

21-09-2010 om 20:23

Ik woon ook in a'dam

bij Temet in de buurt en ik erger me ook rot aan die scooters waar geen helm bij verplicht is. Fiets ik met drie kinderen, toeteren ze van verre al, gaat rakelings langs mijn net zelf-naar-school-fietsende-zoon-van-5 en houden met namen TOTAAL geen rekening met anderen. Als ze zelf maar snel rijden. En als je er wat van zegt krijg je toch een grote mond. Ben best wat gewend maar af en toe. Zitten inderdaad ook vaak zeer plompe meiden op. Van de week ging mijn buurmeisje van 18 met een vriendinnetje naar de Universiteit en ze zijn allebei niet dik maar ook niet heel slank. Ze hadden 500 meter nodig om enige vaart te krijgen. Ik fietste ze zo voorbij. Vond ik dan wel weer geinig.

Hahaha, lidwientje

in die wijk rijdt iedereen gewoon in een SUV,
PROEST!!
Hier wordt relatief weinig gescooterd of gebrommerd heb ik het idee, terwijl de afstanden naar school soms toch aanzienlijk zijn. De meeste kinderen in de klas van oudste moeten een half uur tot een uur fietsen in buitengebied. Vanaf de 4e klas zijn er natuurlijk wel brommers en scooters, maar niet overlastig veel. En ik kan het weten, want ik woon dichtbij de scholengemeenschap.

Maanve

Maanve

22-09-2010 om 12:17 Topicstarter

Straks waag ik me weer op het fietspad...

Fijn herkenning, vooral van mede-Amsterdammers! Heb zelf ook het idee dat het vooral een 'Amsterdams' probleem is. Bij schoonouders in het oosten des lands zie ik ze veel minder, maar dat is natuurlijk ook minder dichtbevolkt, ruimere fietspaden, etc. De pest zijn inderdaad al die brommers met blauwe plaatjes die zonder helm rijden, maar daardoor niet minder hard gaan (vooral relatief in vergelijking met fietsers) en op het fietspad rijden. Elektrische brommers zijn qua uitstoot een verbetering, maar doordat ze zo stil zijn hebben ze een nog groter schrikeffect!
Zelf doe ik/wij alles binnen de stad eigenlijk op de fiets. Ook vanuit onze wijk (Temet, ik woon met veel plezier in Bos en Lommer) naar Zuid of Noord. Ik begrijp dus vooral niet dat mensen voor kleine stukjes in de stad niet de moeite willen nemen om te fietsen. Ik vind het trouwens ook heel irritant dat er gebromd wordt op paden die echt alleen bedoeld zijn voor fietsers, zoals door het Rembrandpark. Ze verpesten dan mijn natuurervaring in de stad (de specht die ik daar vaak hoor bijvoorbeeld).
Over die invalidenwagentjes... Ik vind dat helemaal niet stoer en vond dat ook niet toen ik een puber was. Eerder sneu. Ik kom veel in Noord wat laatst op AT5 roem kreeg als Canta-capital van Amsterdam. Veel mensen die een Canta rijden terwijl ze geen fysieke problemen oid hebben, maar alleen omdat het lekker warm en droog is zonder een rijbewijs te halen. En maar lekker parkeren op de stoep, mopperdemopper .
Ik ga straks een tochtje maken naar het Centrum. Ik fiets stug door hoor!

Adama

Adama

22-09-2010 om 12:23

Actie fietsersbond tegen scooteroverlast

De fietsersbond gaat wat doen tegen scooteroverlast. Ze vragen om ervaringen, klachten etc. te sturen naar [email protected] Ze gaan er mee aan de slag. Zie het laatste nummer van De Vogelvrije Fietser.
En ja ik heb in Amsterdam ook veel last van scooters en brommers op het fietspad, allemaal met blauwe plaatjes. Heel kwalijk dat ze voor het stoplicht hun motor aan laten staan en dan bij het optrekken het fijnstof in het gezicht van mijn kind en mij stoten. Echt een probleem vind ik dit.

Nee hoor maanve

ook in het uiterste noorden veel last. Fiets 45 min naar mijn werk (dwars van de ene naar de andere kant van de stad). Lekker gezond dacht ik, door een groot park, langs het kanaal, zoek zo veel mogelijk de fietspaden door het groep op. Maar ook daar wordt je ontzettend geplaagd door brommertjes van alle soorten en maten, die idd hun motortje lekker laten ronken bij openstaande bruggen en spoorbomen. Zwanger ook heel erg balen. Maar goed, volgens mij weinig aan te doen...
Van mij mogen ze verboden worden iig, maar dat is denk ik een wat egoistische wens. Aan de andere kant, je hebt tegenwoordig toch ook van die electrische scooters? Die maken geen herrie en ze stinken ook niet!
Groetjes lunamaya

Tirza G.

Tirza G.

22-09-2010 om 14:26

Randstedelijk gedrag

Gelukkig maar. Hier gaan sommige kinderen op de trekker naar school, dát is pas stoer. Díe neemt pas veel ruimte in op de parkeerplaats.
Gisteren toevallig Puberruil gezien? De boerenzoon was toch vele malen meer open-minded dan de randstedelijke emo. En ging ook op de trekker naar school. Heerlijk.

Tirza

Ik denk

Dat die overdekte scooters "stoer" zijn in dezelfde kringen als waarin ze nu nog steeds in die Uggs met schapenwol aan de buitenkant lopen, gecombineerd met minirokjes. Liefst alles van Hele Dure Merken.

liora

liora

22-09-2010 om 21:58

Oh oh oh

Jeetje wat is alles en iedereen toch weer irritant. En als je dik bent mag je niet op een brommer.

Ik erger me dan weer aan jullie onverdraagzaamheid.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-09-2010 om 02:09

Is het niet van alle tijden?

Het zijn er nu misschien meer, maar in mijn jeugd reden jongeren op brommers. De brommers werden opgevoerd en van een stoerder uiterlijk voorzien. Ik leende wel eens een brommer en vond het geweldig. Ik vind het fenomeen 'jongere met scooter' dus niet zo vreemd en ook niet zo vervelend als ze er maar normaal mee omgaan. Een heleboel kunnen dat, maar er is ook een deel die opeens van persoonlijkheid verandert naar hersenloze wegpiraat. Hoe harder hoe beter, hoe meer straat er in beslag genomen wordt des te stoerder en als iedereen tot in de wijde omtrek van het geluid van de motor kan meegenieten is het natuurlijk helemaal het einde. Wat een lol! Nee, echt dat soort scootergedoe kan ik missen als kiespijn.
Er zijn plaatsen of streken waar ik volledig begrijp dat jong en oud gemotoriseerd van a naar b gaat hoor. We fietsten in de zomer naar Marken en weer terug en ik moet er echt niet aan denken om dat stuk iedere dag op de fiets af te moeten leggen, dus dat we onderweg veel scooters tegenkwamen vond ik heel begrijpelijk.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-09-2010 om 02:33

Dik -scooter

Liora, wat vat je het persoonlijk op. Ik zie nergens dat ´dik niet op een scooter mag´. Het enige wat aangehaald is is dat de, algemeen gezien steeds dikker wordende, jeugd al zo weinig beweging krijgt en dat scooteren ipv fietsen daar niet bij helpt. Dat is een waarheid als een koe, maar ik denk ook dat jongeren die naar school fietsen en weer terug en vervolgens alleen maar op hun bed of op de bank liggen ook niet gezond bezig zijn. Wie weet zijn de scooterjongens actief bij een sportclub en komt de fietser het huis amper uit.. Dat kun je niet zien als ze op die scooter rijden.

Maanve

Maanve

23-09-2010 om 11:19 Topicstarter

Veiligheid voorop

Natuurlijk erger ik me aan scooters als ze naar me toeteren, te veel ruimte innemen op de smalle fietspaden in de stad waardoor man en ik haast nooit naast elkaar kunnen fietsen, de uitlaatgassen voor openstaande buggen etc. Maar het belangrijkste is de invloed van al die scooters en brommers op de verkeersveiligheid. De kwetsbaarste weggebruikers (fietsers en voetgangers) hebben daar echt veel last van!
Verder mag je van mij ook als je te dik bent op een brommer rijden. Zelf hoop ik mijn kind(eren) mee te geven dat beweging gezond is, fietsen geen schade toebrengt aan het milieu en bovendien goedkoop is. Ik heb me dan ook voorgenomen om als kind later ooit een brommer wil ik hier in principe niet aan ga betalen. Gezien de mate van overgewicht lijkt het mij verstandig om alle vormen van beweging te stimuleren, zelfs al gaat het maar om een kwartiertje fietsen per dag.
Adama, ik heb gemaild naar de Fietsersbond!
Maanve

emma43

emma43

23-09-2010 om 11:21

Brommeren......en tirza

Laatst was ik in Amsterdam,het lijkt me zo en zo een kunst om daar te fietsen,ik kan me ook wel voorstellen dat in de stad ,scooters en brommerrijders vervelend zijn.Het is daar gewoon te druk ,teveel verkeer om daar normaal te kunnen scooteren.Aan de andere kant is het wel een snelle manier om van punt a naar b te gaan in de stad,en een snorscooter zonder helm is dan wel de grap.Overigens was ik toen we daar waren, ook wel erg eng voor de fietsers,maar het viel me op dat er relaxt op gereageerd werd.Was dan toch wel te zien dat ik een toerist was misschien!!!Ik vroeg me toen wel af,of Amsterdammers zich niet ergeren aan al die toeristen die zomaar oversteken zonder goed op te letten!!!!!Of gewoon op het fietspad lopen.......
Ik ben eigenlijk verbaasd dat zoveel mensen tegen brommerrijden zijn.Voor mij is het normaal,was toen ik jong was al,als je 16 bent ga je brommerrijden en dat is hier nog zo.Misschien ligt dat toch anders in een dorp.Ik moet eerlijk bekennen dat wij hier alle soorten hebben,motor,cross-thomos en snorscooter.Geen retro model,dat vonden we dan weer over de top,maar wel een scooter.Van de zomer gekocht en we hebben veel lol gehad met het warme weer op de scoot.Toch fijner dan een warme auto en met de fiets zijn de afstanden dan net niet leuk om het 'even'snel te noemen.
Tirza,op de trekker naar school gebeurt hier nog niet,maar soms staat er wel ineens een tractor hier in de straat of op het dorp.Ik vind dat wel humor.Op de quad naar school gaan is hier bijna een rage geworden,maar dat mag niet meer.Maar wel stoer voor de jongens met de quad naar school.En er is altijd wel een meisje dat achterop wil!!!!!!!

Emma-fietsen in amsterdam

"Overigens was ik toen we daar waren, ook wel erg eng voor de fietsers,maar het viel me op dat er relaxt op gereageerd werd.Was dan toch wel te zien dat ik een toerist was misschien!!!"

Had je een duidelijk herkenbare huurfiets? In dat geval is het antwoord ja. En dat is maar goed ook. Iedereen die niet gewend is in de drukke stad te fietsen wil ik hierbij oproepen om bij een bezoek aan Amsterdam toch vooral een lekker opvallende huurfiets te nemen. Yellow bikes of die rode waarvan ik me nu ineens de naam niet meer herinneren kan. Maar dan houden de stadsbewoners wat meer afstand, wat een hoop gedoe kan voorkomen.

Nederlandse toeristen zijn overigens wel stukken minder erg dan buitenlandse toeristen op de fiets, die denken namelijk kennelijk dat fietsen een soort leuk verzetje is dat op elk gewenst moment - en op elke plaats - onderbroken kan worden voor een praatje, een foto of een haal aan een joint. Dus staan die Spaanse backpackers soms doodleuk ineens midden op het fietspad stil. Dit is dus ook de reden dat men wat meer afstand houdt bij een huurfiets

"Ik vroeg me toen wel af,of Amsterdammers zich niet ergeren aan al die toeristen die zomaar oversteken zonder goed op te letten!!!!!Of gewoon op het fietspad lopen....... ""

Nou en of men zich ergert. Zelf doe ik - en daar ben ik niet uniek in - aan preventief bellen: als ik op een afstand van minder dan 10 meter iemand zie die in de weg loopt of dreigt dat te gaan doen dan ga ik maar alvast keihard bellen. Springt die persoon bij het eerste rinkeltje direct opzij dan had ik misgegokt en was het toch een Hollander , maar vaak zijn het buitenlanders, die pas na enkele seconden snappen waar dat gerinkel toch voor is...Veel Amsterdammers hebben ook een extra luide bel op hun fiets.

Ik werk in het centrum van Amsterdam, vandaar deze ervaringen.

Fietsen in Amsterdam is inderdaad een vak apart. Waarbij fietsers zich over het algemeen storen aan God noch gebod, en rijden als barbaren. Of dat in andere grote steden ook zo is zou ik niet weten, maar in Alkmaar rijdt men bijvoorbeeld een stuk beschaafder (tenminste, dat was tien jaar geleden nog wel zo).

Groeten,

Temet

Maanve

Maanve

23-09-2010 om 11:56 Topicstarter

Fietsen in amsterdam - 2

Ja Emma, ik erger me regelmatig aan toeristen op de fiets . Gelukkig zijn ze zoals Temet schrijft vaak te herkennen aan rode (Macbike?) of gele fietsen. Preventief bellen doe ik ook, vooral als ze in een groepje een gracht blokkeren om een foto te maken of inderdaad 'zomaar' stoppen terwijl je op een paar meter afstand fietst. Als bellen geen effect heeft, toeristen kijken vaak heel verbaasd waar het geluid van een fietsbel vandaan komt, roep ik vaak zachtjes 'watch out' of 'be careful'. Maar ik vind Amsterdammers wel redelijk tolerant tegen toeristenfietsers, ik heb nooit meegemaakt dat er echt tegen toeristen werd geschreeuwd oid. Ik zou het onervaren fietsers niet aanraden om in A'dam te gaan fietsen, Te vaak zie ik dat er heen en weer geslingerd wordt en toeristen op het voetpad fietsen omdat de weg te druk is.
Verder vind ik het wel altijd heel bijzonder als ik op een dagelijks ritje door de stad ben en al die toeristen verwonderd zie kijken naar de grachten. 'Ik woon hier' wil ik dan wel eens trots uitroepen! Verder blijft het beste tijdstip om te fietsen in de stad zondagochtend voor 12 uur, als de stad nog stil is.

emma43

emma43

23-09-2010 om 12:07

Temet,

Nee,ik durfde fietsen niet aan,we hebben alles te voet gedaan.Ik had je nog bedankt voor je leuke tips in het andere draadje,heb je waarschijnlijk niet gelezen.Maar al kijkende en genietende van alles om me heen vergat ik weleens waar ik was,dus liep regelmatig in de weg.......maar inderdaad er werd altijd netjes gebeld,ruim van te voren,net wat je zegt,waar ik dan wel op reageerde en dan werd er altijd met een glimlach gereageerd.Dat verraste me dan weer,ik heb niet 1 keer een grote mond gehad of een sjagrijnige reaktie.
En ik heb echt veel in de weg gelopen...bloos.
Groetjes

emma43

emma43

23-09-2010 om 12:21

Maanve

Ja,het lijkt me ook heel bijzonder om in Amsterdam te wonen.Ik heb me voorgenomen om vaker naar Amsterdam te gaan met m'n dochter.De sfeer in Amsterdam vind ik toch weer anders,dan in andere grote steden.Jammer dat de trein best duur is,en we 2 en een half uur moeten reizen,dat is toch 5 uur op 1 dag.En met de auto durf ik dus helemaal niet!!!!!!!!!!!!!!!
Een poos terug was ik in een andere stad en daar stapte ik ook per ongeluk op het fietspad en kreeg ik toch een hele andere reaktie,m,n zoontje stond met tranen in zijn ogen,die vrouw was minder tolerant tegen mij als toerist!!!!
Amsterdam is een bijzondere stad met leuke mensen!!!

Emma

O ja, da's waar ook, ik kan me dat eerdere draadje nu weer herinneren. Ik heb een slecht geheugen voor namen, en dat strekt zich uit tot nicks op dit forum, blijkt maar weer.

Groeten,

Temet

Kaaskopje

Kaaskopje

23-09-2010 om 12:52

Emma43

Als je het leuk vind om vaker naar Amsterdam te gaan kan ik je de voordeelurenkaart van de NS aanraden. Momenteel in de aanbieding voor 45 euro. Zeker bij zulke afstanden heb je die kaart er zo uit. Je krijgt 40% korting op jouw kaart en de kaart(jes) van je gezelschap. Bovendien functioneert de kaart ook als OV-chip, dus die heb je er meteen gratis bij. Je moet je daar wel apart voor aanmelden. Die functie is niet voor je gezelschap, dus die moeten een eigen OV-chip hebben als je in Amsterdam met het openbaar vervoer wilt.

Maanve

Maanve

23-09-2010 om 16:30 Topicstarter

Emma, met de auto

Zelf reis ik graag met de trein, maar mocht je toch met de auto willen gaan... Op steeds meer plekken aan de rand van de A10 zijn P+R terreinen ingericht waar je voor een laag bedrag kan parkeren en gratis OV-kaartjes krijgt. Je hoeft dan niet met de auto de drukte van de stad in.
De voordeelurenkaart is inderdaad een goede tip. Verder let ik erg op de aanbiedingen van treindagkaarten bij Blokker en laatst ook bij de AH. Dat zijn goedkope dagjes uit!

Adama

Adama

23-09-2010 om 23:24

Toeristen

Emma43: "Ik vroeg me toen wel af,of Amsterdammers zich niet ergeren aan al die toeristen die zomaar oversteken zonder goed op te letten!!!!!Of gewoon op het fietspad lopen......."

Ja inderdaad, ik erger me daar enorm aan. Sterker, het is ontzettend gevaarlijk. Die toeristen zijn in staat om zo zonder te kijken vlak voor je fiets de straat op te lopen. En fietspaden beschouwen ze als wandelpad. Ik fiets heel veel door de drukke binnenstad, o.a. naar werk of creche, en wil dat graag zo snel mogelijk doen. Een goede bel is erg belangrijk, en gewoon veel en snel bellen, want die toeristen beseffen anders echt niet dat het een rijweg is met fietsen in "werktempo". Maar het is ook wel grappig hoor, om de toeristen een beetje "op te voeden" en rakelings langs ze te rijden of ze met de bel aan het schrikken te maken

Adama

Adama

23-09-2010 om 23:30

Snauwen

Nou Emma43, ik denk dat je geluk hebt gehad met je dagje Amsterdam, want in Amsterdam wordt toch echt ook wel eens gesnauwd en gescholden. Ik ben zelf ook wel eens uitgekafferd als ik wat dromerig aan het fietsen was en twijfelde welke kant ik op zou gaan... Heel rot kan dat zijn, want het is dan net op een moment dat ik niet zo lekker in mijn vel zat (anders was ik vast wel alerter geweest) en dan krijg je opeens een bak agressie over je heen...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.