Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Zus

Zus

01-07-2011 om 10:07

Gaat mijn kat dood?

Mijn kat is ziek en ik wil graag wat ervaringen horen van andere kattenbezitters. Gisteren bij de dierenarts bleek hij uitgedroogd te zijn (dat was ook de reden dat ik erheen ging, dronk en at al 2 dagen niks), maar ook dat hij geelzucht heeft.
Het vermoeden is dat door een virus, ooit in het asiel opgelopen, zijn immuunsysteem overspannen reageert en daardoor zijn bloed afgebroken wordt. De dierenarts heeft hem daar gehouden, maar hij kon niet zeggen wat zijn overlevingskansen waren.
Maar ik weet nu niet hoe ik mijn dochters erop moet voorbereiden, is er een grote kans dat hij overleeft of juist een kleine? Dierenarts wil er niks over zeggen. En ik wil zelf niet eindeloos doorbehandelen als het arme beest toch weinig kans maakt (slechte ervaringen met vorige katten). Dus mijn vraag is of jullie ervaring hebben met een kat met hetzelfde probleem en of je kat nog leeft?
Kat is trouwens pas 8 jaar oud.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Britten fokster

Britten fokster

01-07-2011 om 11:25

Moeilijk in te schatten

Maar geelzucht is een slecht teken. Ik ben geen da maar ik zou iig een punctie vragen om FIP uit te sluiten. Google er eens op. Mocht dit het geval zijn dan is er helaas geen behandeling mogelijk, vandaar dat ik dat als eerste zou laten onderzoeken. Sterkte!

Fiorucci

Fiorucci

01-07-2011 om 11:26

Zus

Ik heb er geen ervaring me, maar weet wel een forum waar heel veel mensen komen met veel verstand van katten!
www.kattenplaza.nl

Zus

Zus

01-07-2011 om 13:34

Ojee...

Naar aanleiding van jullie tips daarop gegoogled en inderdaad had de dierenarts het over de coronavirus en dat de kans groot was dat hij die heeft. Daar gaat hij dus zeker dood aan, jeetje. Hij heeft bloed geprikt, maar als er antistoffen aangetroffen worden, zegt dat nog niks. En immuunsysteemremmende medicijnen verlengen alleen maar een paar maanden zijn leven.
Ik moet er dan nog hard over nadenken of ik hem dat moet aandoen??
Bedankt voor jullie reacties, nu weet ik beter hoe het ervoor staat.

Fiorucci

Fiorucci

01-07-2011 om 14:41

Zus

Sterkte!!!

Britten fokster

Britten fokster

01-07-2011 om 15:20

Zus

Het is niet het corona virus waar hij dood aan gaat (dat dragen vrijwel alle katten bij zich) maar de mutatie. Ik kan je er van alles over vertellen maar er is genoeg over te lezen. Ze kunnen aan het bloed alleen de anti titer tegen het corona virus meten, niet zien of hij FIP heeft. Bij de natte variant zou ik je aanraden niet te lang te rekken of te (laten) expirimenteren. Natte FIP is altijd dodelijk, helaas, ik heb er ooit een aantal kittens aan verloren. Heel veel sterkte, deze ziekte is een nare sluipmoordenaar!

Zus

Zus

01-07-2011 om 16:45

Rekken

Ja, ik heb mij inmiddels ingelezen en
begrijp nu hoe het zit. Zelfs als het de droge variant is, zal hij eraan doodgaan, maar is een paar maanden te rekken. Maar ik geloof niet dat ik dat wil voor hem, zeker als er geen enkele kans is, wat heeft dat pbeest eraan?
Zoals ik al eerder schreef, is het mij eerder overkomen dat de dierenarts maar wilde blijven behandelen en arme gestresste poes met veel pijn eindelijk mocht inslapen, pfff.
Sneu om er kittens aan te verliezen, zielig hoor.
Kat schijnt nu weer levendiger te zijn, misschien mag hij vandaag naar huis. We wachten af.

Zus

Zus

01-07-2011 om 16:46

Fiorucci

Dank je!

Zus

Zus

02-07-2011 om 19:29

Linzel

Wat lief dat je dat vraagt! Vanmorgen bleek hij nog steeds niet te eten en drinken en is onder zijn vacht nog knalgeel. Lever en een nier doen niks. Ze behandelen tot dinsdag en als er dan geen verbetering is, laten ze hem inslapen. Hij wordt nu getest op kattenaids en leukemie, als dat het is, wordt hij sowieso afgemaakt.
Volgens de dierenarts heeft hij, gek genoeg, wel een kans als het droge FIP is, hij heeft veel katten gezien die ervan genazen. Nog afwachten dus. Stil hier in huis, hoor en dochter mist hem erg als ze naar bed gaat!

Zus

Zus

02-07-2011 om 19:31

Oja

We hadden catsticks meegenomen voor hem en dat at hij wel!! Maar goed, hij moet minstens zelf gaan drinken en leverfunctie moet weer goedkomen.

Schrik niet

straks van de rekening, ik denk dat je inmiddels op de 1000 euro zit.

Zus

Zus

03-07-2011 om 20:21

Dierenarts

Dierenarts belde vandaag dat kat aan de beterende hand is en dat hij morgen ws naar huis kan. Hij werd inderdaad gedwangvoederd, maar ik neem aan dat hij nu zelf is gaan eten, anders had hij niet weg gemogen.
Rekening, ik zat meer aan 500€ te denken, denk je echt 1000?? Moest al wennen aan 500, slik. Nou, tot nu toe was hij een goedkope kostganger, vrat veel muizen
Hoop echt dat hij beter wordt, hij is een erg leuk beest namelijk, leukste dan ik tot nu toe gehad heb.

Zus

Zus

04-07-2011 om 09:38

Hij is thuis!

En de rekening was 430,-. Tja, niet te lang bij stil blijven staan
Hij eet weer en ligt nu in het zonnetje te maffen. Erg mager is hij geworden. Ik word vandaag gebeld hoe de behandeling verder gaat. Maar vooralsnog geen dode kat!

Oh echt

wauw hij is er weer en dat voor slechts 430 euro. Lekker laten maffen in het zonnetje, fijn zeg.

Fiorucci

Fiorucci

04-07-2011 om 10:59

Fijn hoor

Ik hoop dat het nog lang goed gaat met hem!!

Zus

Zus

04-07-2011 om 22:02

Bedankt

Bedankt voor het meeleven! Hij doet het nog steeds goed! Wel nog knalgeel onder zijn vacht, maar dat schijnt langzamer af te breken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.