Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

??verdwaasd??

??verdwaasd??

18-01-2009 om 13:55

Gatver de gatver, wat moet ik nu, man verrassing geraden!

Hoi hoi,
graag jullie raad over het volgende, Binnen onze vriendenkring is het de gewoonte dat wanneer iemand 40 wordt, we met zijn allen een leuke activiteit gaan ondernemen. In zo'n geval organiseert iemand anders als de partner de dag, maar de partnet van.. wordt wel nauw betrokken, wat betreft ideeen, en natuurlijk de organisatie van het feestvarken op de goede dag op de goede plek krijgen etc.
Mijn man wordt zaterdag 40, en zondag gaan we het dagje weg. Mijn moeder had de dag al verraden (zij moet oppassen). maar niet getreurd, de activiteit die hij echt heel leuk gaat vinden is (was) nog geheim.
daarnet zegt hij zomaar uit het niets de activiteit die we gaan doen, het was een schot voor de boeg zegt hij (??) maar het was gewoon goed(en het was echt niet voor de hand liggend) mijn gezichtsuitdrukking veraadde meteen dat hij gelijk heeft en nu weet hij het gewoon!!
Ik werd best wel boos,ik vind de verassing best wel verpest zo, en hij heeft ook best wel spijt, want eigenlijk is het gewoon leuker om je te laten verassen.
En nu, doen we tegenover onze vrienden of hij niets weet?? (kan ik dat wel) laat ik hem meebeslissen in dingen die ik anders zelf had beslist, zoals laten wij ons ophalen, of rijd hij zelf(ik heb geen rijbewijs).
Nou ik weet het ff niet meer, maar baal als een stekker!!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
??verdwaasd??

??verdwaasd??

18-01-2009 om 13:57

O ja

Hij vind de activiteit die we gaan doen wel heeeeeeeel leuk, dus afzeggen lijkt me ook erg sneu.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

18-01-2009 om 14:22

Ben je mal

Afzeggen? Ben je een haartje betoeterd. Iedereen vindt het leuk, je man ook, er is geen enkele reden om het af te zeggen.

Maak er geen drama van. Boos? Wat een onzin. OK, hij heeft het geraden, jammer dan. Het belangrijkste is dat jullie iets leuks gaan doen.

En doe er niet te ingewikkeld over. Nu hij het toch al weet, zeg dat dan ook tegen de anderen. En beslis over de details gewoon zelf, tenzij het (nu hij het toch al weet) eigenlijk veel handiger is als hij dat doet.

Groet, Ellen

Nasha 1st

Nasha 1st

18-01-2009 om 14:31

Ja jammer

maar wel gewoon gaan, je weet zeker dat hij het leuk vindt...het is toeval dat hij het geraden heeft....maar goed, aangezien jullie dat vaker voor elkaar doen, had je kunnen verwachten dat hij het zou raden, want ik neem aan dat jullie vaker voor dingen kiezen die de persoon in kwestie graag wil

tonny

tonny

18-01-2009 om 15:44

Maar wel prachtig

dat jullie elkaar kennelijk zo goed aanvoelen en dat er iets verzonnen is wat hem inderdaad erg bevalt!

Veel plezier!

tonny

Gewoon niks vertellen

hij kan vast ~goed verrast doen toch zo van Tjee dit had ik nooit verwacht!

Hannes

Hannes

18-01-2009 om 23:13

'straf'

Misschien kun je met vriendengroep iets ludieks verzinnen om hem te straffen voor zijn scherpzinnigheid. Krijgt hij toch nog een verrassing gna, gna
Groet, Hannes

Gewoon 'm nu een rad voor ogen draaien?

goed hij heeft het geraden en je hebt je laten overrompelen...maar kun je niet alsnog 'm vanmiddag een rad voor ogen draaien? nodig de halve bubs alsnog vanmiddag uit en stuur 'm weg naar boven omdat jullie natuurlijk een top-secret nieuwe verassing moeten bedenken. en ga erna als iedereen na de koffie weg is druk doende lopen bellen. naar het restaurant (net alsof natuurlijk) en de kartbaan en en.....maak ondertussen aantekeningen en zucht vooral vaak! en laat hem koken, want jij, arme jij die de zorgvuldig voorbereide verassing nu moet cancelen hebt daar helaas geen tijd voor. en hul je daarna in nevelen....en doenetof je gek bent. o,ja en toon je overmorgen heftig opgelucht na je laatste (nep) telefoontje....
en hij zal er niks meer van snappen en nu ook niet meer weten wat 'm te wachten staat. en misschien zelfs balen (dat dat wat hij wilde nu niet doorgaat, eigen schuld, dikke bult) en dan is het zondag toch nog een verassing!
groeten albana

??verdwaasd??

??verdwaasd??

19-01-2009 om 20:20

Waarom boos?

Hallo,
Ik zal eerst even uitleggen waarom ik boos was, ten eerste vond ik het super moeilijk zo lang(3 maanden) het geheim te bewaren, juist omdat ik het zo leuk voor hem vind(dat wat we gaan doen), en dan raad hij het een week voor tijd gewoon, ik was gewoon teleurgesteld(en dat uitte ik in boosheid). Verder vind ik persoonlijk dat je altijd je vermoedens kan hebben, maar dat het voor de anderen en jezelf het leukste is om dat voor je te houden. Dan is het altijd een verassing of je gelijk blijkt te hebben met je vermoeden. Ik vind het dus eigenlijk "not done"om te gaan raden. Maar toen ik het er later over had met hem bleek ook eigenlijk dat het min of meer een grapje was, hij dacht dit niet binnen onze prijsklasse zou vallen, en hij zei maar wat om mij te plagen. Nooit zijn bedoeling geweest om het echt te raden. Dus best sneu dat ik boos werd, is inmiddels weer afgezoend!
We hebben nu afgesproken dat hij tijdens het ernaar toerijden, een steeds sterker wordend vermoeden krijgt van wat we gaan doen.... Hij is nogal stil, ook normaal, dus als hij de hele weg weinig zegt valt het verder niet op. Wanneer men vraagt of hij niet verrast was, zegt hij gewoon dat hij de lokatie kende (is ook zo)dus dat het hem steeds duidelijker werd. Ik zeg gewoon niets dan, want ik kan niet liegen Dan is het beetje vervelende moment vlug over, en heeft iedereen toch het idee van verrassing, en dan gaan we er een leuke dag van maken. Gelukkig is het niet zo'n uitbundig type, dus is het denk ik goed vol te houden.
Voor de nieuwschierigen (ik ben er zo goed als zeker van dat niemand van mijn vriendengroep hier schrijft)
We gaan eerst koffie met gebak doen, daarna een interactieve roofvogelshow, en dan sluiten we het af met een lunch. Er is een grote sfeerboerderij bij dus dat wordt na de lunch snuffelen, en kopen voor de dames, en de mannen vermaken zich vast ook wel. 's avonds eten we met zijn allen (dan ook weer incl. kinderen) bij ons thuis.
Bedankt voor de reacties, het heeft mij ervan overtuigd dat het zo erg niet is dat hij het al weet. En het heeft ons geholpen om de nu bedachte oplossing uit te zetten.
groetjes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.