Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

tonny

tonny

19-06-2011 om 17:58

Geboortekaartjesbeleid

Een zijpad vanuit de 'bruiloft met een gat' en het gegeven dat je voor een trouwerij alleen de mensen uitnodigt 'waar je wat mee hebt'.

Hoe ga je om met het verzenden van geboortekaartjes?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

21-06-2011 om 22:27

Gut

Lees ik je posting drie keer, lees ik gewoon drie keer over de tandarts heen. Maar nou zag ik hem

Tirza (ook aan tandarts gestuurd, terwijl mijn kroost daar niet eens in de praktijk komt)

Biene M.

Biene M.

21-06-2011 om 22:31

Ik ook dus, naar de tandarts. Vonden ze heel leuk, ik kreeg een grote kaart waar beide tandartsen, de mondhygiëniste, alle assistentes en de implantoloog allemaal hun gelukswensen op hadden gezet. Volledigheidshalve zal ik maar vermelden dat ik een heel goede klant van mijn tandarts ben.

Huisarts

nee, nooit gedaan, niet eens aan gedacht.
Sterker nog, toen ik bij de oudste na een ongeplande keizersnee in het ziekenhuis lag, kwam er een oudere man op bezoek bij de jonge moeder tegenover me. Hij kwam me zo bekend voor, wie was die man? Ze was ook heel familiair met hem. Even later kwam hij ook naar ons toe. Oh, oh wie is die man toch, ik moet hem wel kennen, maar.... Inderdaad, de huisarts! Was daarvoor 1 keer bij hem geweest, dus nog knap dat het kwartje uiteindelijk viel.

Margriet*

Margriet*

23-06-2011 om 21:35

Nou

hier zijn de huisartsen te druk, nooit een gezien. Verslag van de bevalling heb ik naar mijn weten aan de kraamhulp laten zien en verder niet.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

24-06-2011 om 20:27

Geboortekaartjes en huisarts

heb ik ook vrij uitgebreid gestuurd. Ik zie het vooral als een kennisgeving. Als ik zelf een geboortekaartje krijg, ga ik niet altijd op kraamvisitie. Ligt aan de betrokkenheid. Een kaartje stuur ik wel altijd.
Onze kinderen zijn verdeeld over twee woonplaatsen geboren en ook in twee huisartsenpraktijken: in beide praktijken kwam er een van de huisartsen na de geboorte. Bij de oudste twee hoorde dat volgens mij ook bij het protocol rondom een thuisbevalling: de arts kwam toen in de kraamweek de controles bij het kind (hart en longen luisteren, reflexen testen etc) nog een keer doen. Bij kind drie was dat aspect afgeschaft, maar kwam de huisarts kennismaken met de nieuwe patiënt en beschuit met muisjes eten.
In alle gevallen wordt bij mijn weten de huisarts op de hoogte gesteld van de geboorte van een kind: bij een thuisbevalling wordt hij/zij ingelicht door de verloskundige die de bevalling begeleid heeft. Na een ziekenhuisbevalling wordt er bij ontslag hoe dan ook bericht naar de huisarts gedaan (bij ons krijgt de patiënt dan een enveloppe mee met het verzoek die bij de huisarts in de bus te doen). Een geboortekaartje is dus niet noodzakelijk om de nieuwe patiënt te melden, maar wel aardig. Wij hebben het alle keren gedaan en het werd erg op prijs gesteld.
Aagje

Sancy

Sancy

24-06-2011 om 22:31

Hier

heeft de huisarts van de kinderen de geboortekaartjes gekregen, hij heeft namelijk ook de bevallingen gedaan. Nou ja, de tweede, bij de eerste was hij nét op vakantie. Maar hij stond direct op zijn eerste werkdag aan de deur, om een kijkje te nemen en een beschuitje te eten. Hij heeft van ieder kind dat hij op de wereld heeft helpen zetten een geboortekaartje, vziw.

Jeanne

Jeanne

25-06-2011 om 13:46

Huisarts

Hier wel een geboortekaartje naar de huisarts gestuurd, niet om ter kennisgeving van de geboorte, want de huisarts heeft 3 van mijn 4 bevallingen begeleid en alle vier de kraamperiodes. De huisarts doet hier in veel gevallen nog de verloskundige hulp, vandaar. Geen kaartje naar de tandarts gestuurd, nooit aan gedacht eigenlijk. Wel veel kaartjes verstuurd, maar niet iedereen kwam op kraamvisite. Als ik een geboortekaartje krijg, stuur ik altijd meteen een felicitatiekaartje en als het iemand is waar ik regelmatig kontakt heb dan ga ik op kraamvisite.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.