Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

suzanne

suzanne

23-05-2011 om 16:40

Geef je mening over seksuele diversiteit!

Voor mijn scriptieonderzoek voor mijn opleiding sociologie aan de Radboud Universiteit Nijmegen ben ik op zoek naar mensen die hun mening willen geven over verschillende zaken in de Nederlandse samenleving.Zoals de rolverdeling tussen mannen en vrouwen, seksuele diversiteit en vrijheden en rechten in onze samenleving om bijvoorbeeld gebouwen te bezetten.
De forumredactie van Oudersonline heeft mij toestemming gegeven om mijn enquete op dit forum te plaatsen en mensen te zoeken die mij willen helpen om mijn enquête in te vullen. Ook als je geen uitgesproken mening hebt over deze zaken kan je mij helpen, door mijn enquête in te vullen: http://www.socsci.ru.nl/cgi-perseus/perseus6.pl?P=/surveys/bisek.htm
De gegevens zullen vertrouwelijk behandeld worden.
Bij voorbaat dank,
Suzanne

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

23-05-2011 om 17:41

Doelgroep?

Is je doelgroep enkel nederlanders die in NL wonen, of is de mening van nederlanders elders ook welkom??

Biene M.

Biene M.

23-05-2011 om 20:37

Uitkomsten?

Ik heb de vragenlijst ingevuld.

Is het mogelijk geïnformeerd te worden over de uitkomsten?

krin

krin

23-05-2011 om 20:56

Opmerking

Ik was als vijftienjarige niet echt op de hoogte van (en waarschijnlijk niet eens geïnteresseerd in) de seksuele geaardheid van de vrienden van mijn ouders. En achteraf durf ik ook echt niet te zeggen of er homo- of biseksuele mannen of vrouwen tussen zaten. Een optie "weet ik niet" zou daar wel handig zijn geweest. Nu heb ik er zelden van gemaakt, maar of dat waar is, weet ik dus niet.

Beetje zwartwit

die enquete.

Waarom komen er alleen 'vrienden' voor in de vragenlijst, geen 'kennissen'? Collega's?

Wat wordt verstaan onder 'contact'?

Kaaskopje

Kaaskopje

24-05-2011 om 02:29

Eens met de vraag van bromvlieg

Het is zuiver toeval, maar bij mijn weten heb ik geen homoseksuele, of bi-seksuele familieleden en vrienden. Ik heb wel een vriendin gehad die bi was, maar die vriendschap is verwaterd. Niet daardoor overigens. Ik heb wel collega's die homoseksueel zijn en ook daarvan maakt me dat echt geen sikkepit uit.

Kobalt

Kobalt

24-05-2011 om 09:01

Weet niet

Ik mis ook heel veel 'weet niet's. Bij mij in de familie zijn er heel veel mensen van jongvolwassen, of puberleeftijd. Ik zou echt niet weten of die homo, hetero, of bi, zijn. Het is sowieso moeilijk om te weten of iemand 'bi' is. Je zou er dan met iemand over gesproken moeten hebben, maar sexuele geaardheid is nu eenmaal niet een dagelijks gespreksonderwerp tussen mij en mijn tantes. Het kan natuurlijk makkelijk dat mijn tante van 70, die al veertig jaar getrouwd is met een man, ook op vrouwen valt. Dat gaat ze mij echt niet vertellen.

Guinevere

Guinevere

24-05-2011 om 10:48

Ik loop vast bij de vraag over "dagelijkse situatie". Ik kan maar één antwoord selecteren, dan kies ik de best passende maar. Zou eigenlijk 3 opties willen aanvinken. Verder vind ik de vraag "iedereen moet vrij zijn om in het openbaar te zeggen wat hij wil" nogal ongenuanceerd. Of eigenlijk de antwoorden. Natuurlijk mag iedereen een mening hebben, maar ventileer die binnen de fatsoensnormen.
Mag ik trouwens vragen wat het verband is tussen vragen over het bezetten van gebouwen en vragen over seksuele geaardheid?

mirreke

mirreke

24-05-2011 om 11:56

Ook: weet niet

Ik zou ook bij veel vragen een optie 'weet niet' toevoegen. Ik weet bv. niet of mijn ouders ooit contact hadden met een biseksueel persoon. En ik weet niet of ik biseksuele familie heb, zeker als ze ouder zijn wordt daar niet zo gemakkelijk over gesproken.

mirreke

mirreke

24-05-2011 om 11:59

Oh ja, net als voorgangers

Bij die vraag over eigen mening ed. zijn ook te weinig opties. Nu alleen maar ja of nee (dus of inperken, of je moet alles kunnen zeggen). Ik zou ook nog een optie 'neutraal' invoegen.

koentje

koentje

24-05-2011 om 12:02

Beetje

jammer dat bij een hoop vragen niet de mogelijkheid tot 'weet ik niet' bestaat'

Margriet*

Margriet*

27-05-2011 om 10:27

Dat ontbreekt aan dit onderzoek. Ik weet ook niet of mijn ouders vroeger contact hadden met biseksuele vrouwen of mannen. Het geeft een vertekent beeld, zonde.

MRI

MRI

27-05-2011 om 22:50

Susanne

Je vraagt in je enquete niets over transgenders. Is dat omdat je dat buiten je gebied vindt vallen? (kan ik me iets bij voorstellen, die zijn natuurlijk ook ho,he en bi) of ben je het gewoon vergeten c.q. niet over nagedacht?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.