Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Bastet

Bastet

20-07-2010 om 18:58

Geen paarsplus...

Ok,geen paarsplus kabinet dus....en nu?
Wat denken jullie,wat is de volgende optie?Wat hopen jullie?
Ik hoop dat pvv buitenspel blijft,maar of dat lukt...
Bastet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

21-07-2010 om 08:13

Beemer

Ja,jouw vragen zijn de mijne,ik vroeg me ook al af,zouden er toch weer verkiezingen komen,wat stem ik dan....volgens Rutte is dit de lastigste formatie sinds er kiesrecht bestaat.
Bastt

Zonder vvd?

Ik begin bijna te denken dat er dan maar eens een samenwerking moet komen zonder de VVD. Maar zoals Cohen ook al ventileerde: als hij zich nu al zo ongeveer niet verenigbaar ziet met de standpunten en piketpalen van de VVD, waarom zou dat dan in samenwerking met het CDA wel lukken? En als de PvdA dan zo dichtbij de VVD zat qua verkiezingsuitslag, is het dan onderhand geen optie om het maar zonder de VVD te proberen. We zullen toch eens een werkbaar kabinet moeten hebben en Wilders wil toch niet regeren, die wil slachtoffertje spelen.

5 partijen

Als het een vijf partijenkabinet moet worden, dan is de vvd niet nodig. Dan kan het ook met sp, al moet het cda dan wel meedoen.
In feite moet het cda kleur bekennen: wordt het links of rechts? De bezwaren die Verhagen na de verkiezingen heeft opgeworpen tegen de pvv sluiten die partij feitelijk uit. Dat had het cda beter voor de verkiezingen kunnen zeggen.
In het overleg is 13 miljard bezuiniging gevonden. De vvd wilde meer. Het cda wil ook meer maar is tegelijkertijd minder principieel over de hypotheekaftrek. Daarmee zijn restantmiljarden te vinden.
cda kan samen met sp de stufi behouden en omzetten in extra betalen voor extra jaren onderwijs (dat levert overigens meer op dan stufi veranderen).
Hebben ze alletwee wat.
Ik denk dat de vvd ook niet wil regeren.
Groet,
Miriam Lavell

Berber

Dat gevoel heb ik ook bij het CDA. Ze willen wel, maar niet met de PVV. En zonder PVV wordt het tamelijk lastig om iets zonder CDA voor elkaar te krijgen. Netjes de deemoedige blijven spelen en zich vervolgens het kabinet inwurmen, dát gevoel heb ik.

Bastet

Bastet

21-07-2010 om 15:32

Berber

Maxime staat er om bekend,zijn uitgekooktheid..
Bastet

Polly Shearman

Polly Shearman

21-07-2010 om 15:56

Ik denk

dat de pvv WEL in de colalitie moet komen, om er vervolgens binnen zeer korte tijd zo;n vreselijk zooitje van te maken, zodat het hele kabinet weer valt. En iedereen met de nieuwe verkiezingen ZOOOO klaar is met de pvv dat er nauwlijks meer op gestemt word, en dat dan Links een goede kans maakt om het prachtig en goed te gaan doen!!

Misschien heeft niemand eigenlijk zin

het lijkt me een onmogelijke opgave om en veel te bezuinigen en populair te blijven. Grote kans dat de partijen die nu aan de macht komen flink zullen verliezen bij volgende verkiezingen. Misschien moet de PVV er nu maar in. Kunnen ze zichzelf lekker impopulair maken. Anders zullen ze over vier jaar nog meer verkiezingswinst hebben.

m@

m@

21-07-2010 om 21:31

Snel naar de stembus

Er zal wel een of andere coalitie gaan komen in september. Maar denk dat welke coalitie dat ook is, deze de rit niet zal uitzitten. Alle combies zijn gewoon behoorlijk instabiel. Ik denk dat we binnen 1 1/2 jaar weer naar de stembus mogen voor parlementsverkiezingen. Schiet lekker op allemaal.

Bastet

Bastet

22-07-2010 om 13:36

Ik ben benieuwd

Lubbers is tevoorschijn getoverd,en die wil eerst alle fractievoorzitters spreken.

sp

sp

24-07-2010 om 14:54

Lekker dan...

nu wil CDA wel praten, omdat Lubbertje het vraagt.....brrrrrr

Vic

Vic

24-07-2010 om 22:53

Mwah

Het doet wel recht aan de verkiezingsuitslag. De VVD en PVV zijn zoveel gegroeid dat het er toch op lijkt dat 'de kiezer' voor rechts gaat. De voorwaarden van het CDA (richting PVV) lijken me voldoende waarborgen bieden voor een fatsoenlijk beleid. Ik ben benieuwd.

sp

sp

24-07-2010 om 22:55

Tja...

ik ben ook benieuwd, maar vooral een "bekocht" gevoel....zo onbetrouwbaar dat CDA...

sp

sp

28-07-2010 om 11:59

Ongelooflijk dit

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7270599/__Doorbraak_formatie_nabij__.html?p=2,2

En dan beschuldigen ze link van draaikonterij, CDA is er een stuk beter in dan links!!

Bastet

Bastet

28-07-2010 om 13:06

Nou...

Ik ben ook verbijsterd......

Pluk53

Pluk53

28-07-2010 om 17:16

Verantwoordelijkheid

altijd die kort-door-de-bocht kritiek op het CDA. Het is het doel van elke partij om zoveel mogelijk van haar programma te realiseren. Dat kan het beste in de regering.
Nadat de PVV gedwongen wordt tot een knieval mbt al hun ondemocratische standpunten, dan blijft daar nog steeds een partij over met een stevige vertegenwoordiging in de kamer; en een van de grote winnaars van de verkiezingen.
Blijft voor mij staan dat je ver weg moet blijven van de PVV zolang dit een vereniging is met een lid, GW (en de rest fungeert als klapvee). En bovendien graaft het CDA haar eigen graf door met VVD en PVV in de regering te stappen.
Maar misschien is het enkel de bedoeling van Maxime om de PVV tot duidelijkheid te dwingen mbt haar standpunten. En daarna vrolijk verder met PvdA en VVD (als JC tenminste zijn hakken uit het zand kan krijgen)

Pluk53

Pluk53

29-07-2010 om 09:39

Izar

Cohen hoeft niet "voor" een midden-kabinet te zijn, als hij er maar aan wil mmeewerken als "best haalbare alternatief gezien de omstandigheden".
In een coalitie moet elke partij water bij de wijn doen.

sp

sp

29-07-2010 om 20:22

Laatste berichten zijn

VVD/CDA kabinet met gedoogsteun van PVV.

sp

sp

30-07-2010 om 21:00

Ja hoor

CDA is gedraaid, over draaikonten gesproken

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.