Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Fleura

Fleura

19-01-2012 om 21:22

Geld als kado, en dan.....

Dochter van 8 heeft een partijtje waarbij de jarige Jet centjes gevraagd heeft als kado,alleen maar centjes.En nu komt het,wat is een gangbaar bedrag,klasgenootje die zeker niet dagelijks bij elkaar over de vloer komen,misschien 4x retour,over het nieuwe schooljaar,en hoe pak je het een beetje leuk in ?

Hellup,ben zeker geen creatievelingetje,maar wil wel met iets leuks komen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

19-01-2012 om 21:45

Ik...

Ik maak geen verschil tussen vriendjes en vriendinnetjes. Zoon gaf altijd een cadeautje maar ik merk dat steeds meer kinderen geld willen. Inmiddels vind ik het geen probleem meer. Ik doe meestal 5 of 6 euro in een snoepzakje van een euro. Of ik koop er een klein kadootje van een euro bij.

Chippie

Chippie

19-01-2012 om 21:45

Ik...

Ik maak geen verschil tussen vriendjes en vriendinnetjes. Zoon gaf altijd een cadeautje maar ik merk dat steeds meer kinderen geld willen. Inmiddels vind ik het geen probleem meer. Ik doe meestal 5 of 6 euro in een snoepzakje van een euro. Of ik koop er een klein kadootje van een euro bij.

Goh

is dit een trend ?

Ik hou er niet zo van, dat vragen om geld (ook niet bij volwassenen, kom zeg).

Maar goed, als IEDEREEEEEEN het dan doet, vooruit, het mag. Ik zou 8 euro in een oude sok stoppen en hem dicht naaien. Of iets anders ludieks. 8 euro onderin een potje met een plant erop.

Hier is alles tussen 5 en 10 euro voor een partijtje wel doorsnee, voor buurmeisjes waar wij bij zijn uitgenodigd geef ik wat meer uit (euro of 12). Geld vragen is hier nog niet langs geweest (gelukkig).

Zonnebloempje

Zonnebloempje

19-01-2012 om 23:08

Geld

Ik vind geld geven geen probleem. Komt hier pas sinds kort voor bij de oudste (10 jaar). Hier geef ik meestal voor 5 a 8 euro uit voor een cadeautje en als de jarige geld wil dan 7.50 euro en als ik een klein cadeautje erbij koop dan trek ik dat bedrag er weer vanaf. Ik heb hier weleens een fotolijstje gekocht bij de Xenos en daar het geld in gedaan. Of gewoon met een leuke kaart in een enveloppe. Je hebt bij Xenos ook vaak leuke doosjes voor heel goedkoop en dan stop je daar het geld in. Ik zag bij Blokker ook al allerlei valentijn spulletjes. Magneethartjes etc. Misschien zoiets en dan nog wat geld erbij. Leuk papiertje er om heen en klaar

jessica

jessica

20-01-2012 om 08:51

Veel

ik vind het behoorlijk hoge bedragen die jullie geven. vorig jaar had dochter 17x een verjaardagsfeestje. als ik altijd zulke hoge bedragen moest geven dan zou ik helemaal blut zijn.
in oude dorp waren de bedragen 3,50 euro. nieuwe woonplaats 5 a 6 euro.

wij geven al jaren geld of dat alle kinderen geld bij elkaar leggen en er iets gekocht wordt wat feestvarken graag wil hebben.

ik doe het altijd simpel geld in ballonnen, blaas deze op. dan kan jarige ze kapot prikken, trappen.
wordt ook altijd wel leuk ontvangen.

Merel

Merel

20-01-2012 om 09:46

Wat ook leuk is

Hier heb ik altijd wel wat goedkope fotolijstjes liggen van de action of bij ikea heb je er 2 voor 2 euro ofzo. Vaak maak ik dan een collage op de computer van hyves of facebookfotootjes van die persoons zijn hyves of facebook afgehaald, of wat je thuis nog eventueel van diegene had. En dan Gefeliciteerd als tekst eroverheen en dan met geld in het lijstje. Of het geld los in een kaartje erbij, of je kan het op de rand van het lijstje plakken met plakband. Dus wel iets kleins erbij. Soms doe ik ook een zakje snoep of doosje drop of tictac

Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-01-2012 om 11:56

En hier

gaat er gewoon een tientje in een leuke kaart.Dat is dan voor kinderen van een jaar of 10. Dat is hier wel de gewoonte.
Van bonnen wordt niemand hier vrolijk. Zeker niet als dat van verschillende winkels is. Dan heb je 50 euro en kan je het niet in 1 keer opmaken. Zonde als je iets groots wilt.
Ik vind geld op deze leeftijd wel logisch. Van die kleine rommeltjes hebben ze dan inmiddels wel genoeg lijkt me.
Dochter geeft morgen haar feestje en zit nu al te rekenen

Dendy

Cadeautje

Ik heb nog nooit op een uitnodiging geschreven welke cadeautjes mijn kinderen wilden (voor een kinderfeestje dan). Ik laat dat aan de creativiteit over van de ouders.
En ja, dan is er rommel bij wat je gelijk in de prullenbak wenst.
Ik zelf geef 4 euro in de vorm van een cadeautje. Onze kinderen maken maar heel weinig feestjes mee, maar nog nooit gehoord dat er om geld werd gevraagd (leeftijd 5/8).

Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-01-2012 om 21:05

Bonnen

Jaren geleden toen ik van werk veranderde kreeg ik van mijn ex-collega's een kadootje. Ze waren met de pet rond gegaan en hadden voor 160 gulden opgehaald. En hiervan bonnen van de Kijkshop gehaald. Ik weet nu nog niet waarom. Ik vond dat zo zonde. Zo'n bedrag en dat dan perse moeten uitgeven bij de Kijkshop.
Sindsdien heb ik een aversie tegen bonnen.

Isabella

Isabella

20-01-2012 om 22:17

Wat veel

Voor partijtjes van klasgenoten werd altijd 5 euro gegeven soms 6. Op het voortgezet onderwijs is dit voor goede vriendinnen 7,50 geworden maar voor (de vele) feesten van klasgenoten, vrienden e.d. gewoon weer 5 euro. Dochter had en heeft zoveel feestjes dat dit al een kapitaal kost. Ze knutselt er zelf altijd iets bij (nu nog steeds). Voor neefjes en nichtjes is het bedrag 10 euro.

jessica

jessica

20-01-2012 om 23:28

17x

er waren 17 meiden in de groep. iedereen werd altijd op alle verjaardagen uitgenodigd. zo viel er niemand buiten de boot.
vandaar dus 17 verjaardagen.

en dan evt nog andere verjaardagen erbij. dus dat was een flinke kostenpost altijd.

jessica

jessica

20-01-2012 om 23:28

ik heb vier kinderen. het zou echt een aanslag op mijn budget worden als ik veel geld zou moeten geven. ik kan het ook gewoon niet missen trouwens. hier ook voor neven/nichten circa 10 euro.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

21-01-2012 om 22:55

Tegenvaller voor dochter

Dochter had zich al een beetje rijk zitten rekenen. Vandaag was haar feestje en aangezien haar zakgeld in de afgelopen weken haar portemonee was uitgevlogen, kon ze wel wat extra's gebruiken. Helaas kreeg ze allemaal kadootjes en maar van 1 kind het gevraagde geld. Ze vond de kadootjes prachtig hoor, maar ze moet de aankomende tijd nog maar even rustig aandoen met de uitgaven

Dendy

b

b

22-01-2012 om 15:33

Nederlands?

Ik ben van Belgie... ik ben toch verschoten van die bedragen welke jullie aanhalen... Het is wel zo dat ik mij hier ook soms wel verwonder wat ze doen op de feestjes (gaan bowlen, schaatsen, overdekte speeltuinen edm)
Bedragen waar ik aan denk zijn eerder 20-25 euro tot 12jaar, daarna 50 euro.
Dit in een goedkoop flashy geldbeugeltje, Xenosdoosje, oid

chocodip

chocodip

22-01-2012 om 15:44

B - zoveel geld?

20 - 25 euro tot 12 jaar, daarna 50? Man, dan was ik failliet geweest! Doen ze echt zo ruig in België?

Biene M.

Biene M.

22-01-2012 om 20:21

Hollanders

Ik denk dat Hollanders wat dit betreft zuinig zijn. De creche van mijn kinderen zit bij een internationale school en het is hier gebruikelijk dat de kinderen een feestje geven als ze vier worden. De eerste keer kwamen wij met een kleurboek van een paar euro aanzetten, maar we voelden ons nogal opgelaten toen we zagen waar de buitenlandse kinderen mee kwamen: allemaal cadeaus van € 25 - € 50.

Annet

Annet

22-01-2012 om 20:58

Toch niet alleen hollanders

Toen mijn oudste een kleuter was ging ze naar een internationale Britse school. Daar werden meestal ongeveer 15 kinderen uitgenodigd voor een feestje.
Het gemiddelde bedrag lag wel wat hoger dan in Nederland, meestal tussen 7,50 en 15 euro. Kinderen waren Engels, Nederlands, Belgisch, Tsjechisch, Duits.
Wij hadden Franse buren (met kind op andere school). Daar werden binnen de familie inderdaad enorme cadeaus gegeven. Bij feestjes weet ik het niet.

jessica

jessica

22-01-2012 om 23:07

25-50?

ik schrik daar echt heeeeeeelll erg van. zoveel geef ik net aan mijn eigen kinderen als cadeau. dat kan ik echt niet missen!!!

17 meiden in de klas. waren er 19, zijn gaandeweg 2 afgevallen ivm verhuizing.
19 meiden en 19 jongens in 1 klas.
38 dus in totaal. in groep 3 nog gesplitst.
vanaf groep 4 samen.

+ Brunette +

+ Brunette +

23-01-2012 om 00:15

In spanje ook al zo royaal

Volgens mij geeft niemand in Spanje iets onder een tientje. En dat terwijl de levensstandaard hier lager is. Ik los het weleens op door dingen in te slaan in de uitverkoop, dan oogt het cadeau duurder dan het is.

*bella*

*bella*

23-01-2012 om 11:06

Kinderfeestje toch?

Wat me verbaast is dat het zo bij ons ouders ligt. Iemand schreef al; dat laat ik over aan de creativiteit van ouders? Ik help mijn kinderen echt wel als nodig, en in principe bepaal ik bedrag etc (zolang ik het betaal!) maar mijn kinderen verzinnen toch echt zelf wel iets. Dat is toch ook het leuke juist van kinderfeestjes? Ik draag wel eens een ideetje aan waar nodig, maar echt alleen als nodig.

picovina

picovina

23-01-2012 om 18:57

Te-goed bon....

Ik stimuleer de kinderen hier een te goed bon te maken. Om samen een keer naar de bios te gaan bijvoorbeeld, of toen ze kleiner waren om mee te gaan naar de binnenspeeltuin of de mac oid, Of een logeern8je met iets leuks doen. Dan hebben de kinderen samen qualitytime en is veel leuker geven dan geld!

costa

costa

25-01-2012 om 06:37

Kadobon

Hier worden vaak oorbellen of andere sieraden gegeven of een kadobon van de speelgoed-of sieradenwinkel. In groep 4 van dochter vinden sommigen een boek ook erg leuk! Voor een bedrag van €7,50 meestal.

Wilma

Wilma

25-01-2012 om 13:13

Hier ook geld

Hier vraagt ook een klasgenootje van dochter geld. Ikzelf vind dat best een jonge leeftijd (kind wordt acht jaar) om geld te geven. Hij heeft niet een groot ding waar hij voor spaart. Ik denk dat 't dus een kadobon van een speelgoedwinkel wordt en ook zoiets qua prijs als costa.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.