Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Geloven jullie nurten albayrak?

Momenteel een hot item in het nieuws: tegen Nurten Albayrak van het Centraal Orgaan Opvang Asielzoekers is een ontslagprocedure gestart vanwege 'gesjoemel' en het creëren van een angstklimaat binnen het COA.

Zij ontkent alle beschuldigingen die tegen haar zijn geuit. Ik kan zelf bijna niet geloven dat je zo glashard alles kunt ontkennen als je niet zelf van mening bent dat er echt niks aan de hand is. Maar tegelijkertijd denk ik niet dat al die medewerkers die tegen haar getuigen dat met boze opzet doen enkel om haar in diskrediet te brengen.

Hoe geloofwaardig vinden jullie haar?

Chris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

20-04-2012 om 18:01

Lastig

Ik vind haar niet heel sympathiek overkomen, maar dat zegt natuurlijk helemaal niets. Bij ons heeft er ook wel eens iets gespeeld tussen een leidinggevende en medewerkers (waar niet?), terwijl ik zelf alleen maar positieve ervaringen met de betreffende leidinggevende heb. Ik houd het op 'botsende karakters'.

Sahara

Sahara

20-04-2012 om 18:52

Ja, ik geloof haar

Zij is 7 jaar eerder aangenomen om het COA "op te schonen". Daar heb geen people manager voor nodig. Volgens mij heeft ze dat ook goed gedaan. Maar daar maak je natuurlijk geen vrienden mee. Ze heeft de boel daar ernstig moeten inkrimpen. Ik geloof haar als ze zegt dat ze niet zo lang daar had kunnen zitten als ze echt zo slecht was. Ze deed wat ze moest doen. Maakte zich zeer impopulair en dat heeft haar haar baan gekost.

Wel vind ik dat ze stom bezig is geweest rond haar salaris. Ze heeft zichzelf veel te veel toegekend. En daar ook nog eens over gelogen.

Dus ja, ik vind het dat ze schandalig met haar omgaan. Het is gewoon een karaktermoord. Maar ik vind ook dat ze terecht ontslagen is. Ze heeft over haar salaris gelogen en ze kreeg veel en veel te veel.

Hoe moet zij trouwens ooit nog een baan vinden?

Dat salaris

was waanzinnig, ik snap werkelijk niet hoe ze dat normaal heeft kunnen vinden voor een baan bij juist deze instantie. Ik zou mijn ogen uit mijn kop schamen.

Verder weet ik niks van haar, dus hierbij laat ik het.

Ely

Ely

20-04-2012 om 21:16

Terecht ontslagen

Hoe bot en verschrikkelijk ze deed vind ik subjectief. Maar haar salaris en gesjoemel met haar auto vind ik meer dan schandalig, zeker bij zo'n organisatie. En dat helpt dan niet om te denken dat de wijze waarop ze met mensen omging dan wellicht wel zal zijn meegevallen:
a) het staat al vast dat ze over dat soort (geld) zeer ongepaste zaken loog dus moet ik nu haar hierover geloven?
b) waarom zouden zoveel mensen zich tegen haar keren als ze in feite streng doch rechtvaardig deed?
c) ja schijnbaar heeft ze op papier een aantal goede resultaten geboekt maar het 1 sluit het ander niet uit...

Sahara: ik kan je niet volgen:
.... Maakte zich zeer impopulair en dat heeft haar haar baan gekost.....
....
Maar ik vind ook dat ze terecht ontslagen is. Ze heeft over haar salaris gelogen en ze kreeg veel en veel te veel. ...

Heeft het schandalige graaien (want dat is het en dan nog bij een non-profit organisatie!) haar haar baan gekost of omdat ze iets te enthousiast aan het reorganiseren is geslagen en zich impopulair heeft gemaakt? 'haar baan gekost' suggereert bij mij dat ze slachtoffer is in het haar baan kosten aspect en dat vind ik niet.

Dat de media zo op haar duikt is natuurlijk rot voor haar maar is dat dan niet een aspect waar ze voor gekozen heeft door een dergelijke functie aan te nemen? Als ze succesvol was geweest had ze er ook de vruchten van geplukt...

Ik vrees dat ze op mijn sympathie niet hoeft te rekenen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Spaarpotje

Hopelijk heeft ze lekker gespaard zodat ze wel even onder baan kan tot de boel weer overwaait. Dirk scheringa is geloof ik ook weer vrolijk opnieuw begonnen.

app-sent

Roosje Katoen

Roosje Katoen

20-04-2012 om 21:44

Nee

Een familielid van mij heeft bij het COA gewerkt en volgens hem is alles wat je leest over Albayrak waar, en nog erger. Ik heb dan ook geen enkele medelijden met haar en hoop dat ze nooit meer aan de bak komt. Maar ze kan met haar salaris nog jaren vooruit dus over haar hoeven we ons geen zorgen te maken.

jeltje

jeltje

20-04-2012 om 22:05

Lees maar

Op www.onderzoekscommissiecoa.nl staat het rapport van de commissie en haar verweer. Het rapport is genuanceerd en helder, zij slaat wild om zich heen. Het is voor mij volkomen duidelijk dat zij geen gelijk heeft (en ik ken ook bronnen van zeer nabij). En het argument dat je geen vrienden maakt als je zo'n klus moet klaren kent geen onderbouwing. In het personeelsonderzoek naar de tevredenheid en sociale veiligheid werd de krimp en reorganisatie nauwelijks als factor genoemd. Haar verdeel-en-Heers tactiek en strategisch gebruik van informatie wel.

En tja, karaktermoord? Door wie dan? Als je geschoren wordt moet je stil blijven zitten... Zij heeft vanaf het eerste moment de media gezocht, de commissie noch het departement heeft dat gedaan. Ik denk dat ze haar eerverlies niemand anders dan zichzelf kan aanrekenen.

Of zij ooit nog een baan vindt? Hm, misschien niet voor dat salaris... Plus: tja, als je de boel bedonderd met gemeenschaps geld, slecht omgaat met zowel je werknemers als je werkgever en nog zo wat zaken, heb ik niet heel veel medelijden met het feit dat dat misschien wat lastig wordt...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ely

Ely

21-04-2012 om 00:04

Vertigo

Als ze niet gespaard heeft heeft ze in ieder geval de economie lekker gestimuleerd. Wat mij betreft best een goede optie dus ik hoop het

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Dinges

Dinges

22-04-2012 om 13:35

Sluit me aan

Ik sluit me aan bij Roosje Katoen. Mijn man heeft bij het COA gewerkt en wat in de media te lezen is, is nog maar het topje van de ijsberg. Ze heeft zich bij het COA gedragen als de eerste de beste dictator, en omringde zich met een aantal sullige ja-knikkers. Mijn man had gelukkig niet veel met haar te maken, maar heel veel mensen waren bang voor haar, en terecht. Het is een vreselijk mens. Zo zie je dat macht dus inderdaad (nee, niet iedereen) corrumpeert.

Tirza G.

Tirza G.

22-04-2012 om 14:47

Zei van agt al niet

Als je mensen wérkelijk wilt leren kennen, geef ze macht.

Tirza

rode krullenbol

rode krullenbol

22-04-2012 om 19:27

Variatie op het thema

George Steiner zei: ¨Geef iemand een bureau en een telefoon; en het wordt een ander mens¨!

Mensen gaan zich ook anders gedragen

ten opzichte van iemand met een invloedrijke(re) functie, het is een wederzijds proces. Ook al komt die persoon nog steeds op de fiets naar het werk en draagt hij dezelfde pakken, 'ze' doen anders tegen hem.

Tirza G.

Tirza G.

23-04-2012 om 12:26

Yup

En in navolging van citaten van bekende personen, zoiets zei koningin Beatrix volgens mij ook in het bekende TV-interview. Ik kan wel gewoon willen doen (in een winkel ofzo), maar echt gewoon wordt het nooit.

Tirza

Salaris

Je kunt zeggen wat je wilt over haar salaris maar kon toch niet zomaar haar salaris verhogen? Daar heeft een andere partij (minister, raad van toezicht?) toestemming voor moeten geven. Die waren even fout bezig! Nu gaat alle aandacht naar haar fouten en de rest duikt!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ely

Ely

24-04-2012 om 22:36

Ekeim

Dat anderen duiken maken haar niet minder schuldig aan het bedrog en het opkrikken van haar eigen salaris.
Met je eens dat ze niet de enige is die fout zat maar:
a) zij zat zelf ook fout
b) op verschillende punten

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.