Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Gerdina

Gerdina

01-07-2012 om 15:05

Geocache

Wij gaan binnenkort naar Duitsland op vakantie. Nu probeer ik daar geocache routes te zoeken. Maar wat ik nu zo snel zie, zie ik alleen routes met een begin en eindpunt. Bij de Nederlandse routes zie ik een hele lijst met punten waar je langs moet en waarmee je dan het eindpunt kunt vinden. Weet iemand hoe dat zit?
We hebben hier nog niet veel ervaring mee. Behalve de route die ik vorig jaar op de meeting heb gedaan, hebben we nog maar één route gedaan. En ik ben ook nog niet heel handig met de GPS

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Isabella

Isabella

01-07-2012 om 18:45

Forum

Als ervaren geocacher begrijp ik je vraag niet helemaal. Maar het beste kun je dit soort vragen stellen of het forum van Geocaching.nl. Daarvoor moet je wel een account aanmaken en inloggen.
Maar in het kort:
Er zijn traditionals, dan krijg je een coördinaat eventueel met hint en daar kun je de cache dan vinden.
En er zijn multi's, dan zijn er vele variaties mogelijk.
Voorbeeld 1: je krijgt het begincoördinaat (en soms ook een parkeercoördinaat) en daar moet je zoeken naar een aanwijzing voor het volgende coördinaat en zo verder tot de eindcache.
Voorbeeld 2: je krijgt alle coördinaten van de te lopen route. Op deze punten moet je informatie verzamelen om zo het eindcoördinaat te verkrijgen.

Maar er zijn vele variaties en combinaties mogelijk. Als je nog niet zo ervaren bent kies dan caches met een hooguit twee sterren voor de moeilijkheidsgraad. Dan blijft het leuk.

En voor de volledigheid, er zijn ook nog mystery's. Dan moet je eerst thuis een puzzel of raadsel oplossen voordat je op pad kunt.

Succes en veel plezier.

Gerdina

Gerdina

01-07-2012 om 21:04

Dank je!

Ik wist alleen van het bestaan van multi's en niet dat er ook traditionals bestaan. Die laatste had ik dus gezien. Ik zoek wat kortere routes omdat onze jongste nog maar 3 is. En deze zijn daar in de buurt vooral traditionals. Maar ik heb er één redelijk in de buurt gevonden die een multi is.
Nu mijn Duits nog een beetje oppoetsen

appeltaart

appeltaart

02-07-2012 om 12:20

Leuk

Wij zijn geen fanatieke geocachers maar vinden het af en leuk om te doen. Wij kijken altijd op "geocaching.com" voor nieuwe caches,dat is een internationale website.
We komen hierdoor op de prachtigste plekjes rondom onze stad. Onze kinderen vinden het leuk, samen de vragen beantwoorden en aan het einde zoeken(valt niet altijd mee).

Isabella

Isabella

02-07-2012 om 19:28

Inderdaad

Wij zijn al vele jaren fanatieke geocachers. Als je eenmaal een GPS hebt, en die zijn er al voor 100 euro, kun je vooruit. Wij hebben al vele mooie nieuwe plekjes in onze omgeving ontdekt. Maar ook juist op vakantie kom je op plaatsen waar je als gewone toerist aan voorbij zou gaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.