Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Ayanna

Ayanna

03-08-2011 om 17:08

Gewetensvraagje

Ik werk op een vakantiepark en momenteel verblijven er gasten uit Israel bij ons. Die kwamen bij mij informatie vragen mbt uitstapjes in de omgeving. Ik gaf wat tips en foldertjes mee van de meest interessante dingen om te zien en te doen en stagneerde bij het volgende. Hier vlakbij zit het Oorlogsmuseum in Overloon. Een museum wat ik altijd promoot bij de gasten, maar ik heb hun geen foldertje gegeven....ik durfde het niet. Ik ben er pas nog geweest en met name het documentatiecentrum is heel erg indrukwekkend en emotioneel. En ik wist dus niet of ik deze gasten daarmee kon confronteren, of ik dat kon maken.
Ik had het er later met collega's over en die vonden het een beetje vergezocht van mij. Ze begrepen wel waarom ik het niet gedaan had (Joodse gasten en wie weet wat WOII voor impact heeft gehad op hun familie) maar de meesten vonden dat ik de gasten zelf de keuze had moeten laten maken.
Hoe denken jullie daarover?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
NaShA

NaShA

03-08-2011 om 17:19

Doet me denken aan fawlty towers

whatever you do, don't mention the war!

Tja, moeilijk, lastig, maar ik denk wel dat ik het foldertje toch gegeven had, inderdaad, hun keuze of ze dat wel of niet gaan bezoeken...

Ayanna

Ayanna

03-08-2011 om 17:36

Het vreemde is...

dat ik duitse gasten WEL verwijs naar het Oorlogsmuseum. Hmmmm...daar ga ik eens over nadenken. Waarom de één wel en de ander niet....

Gerdina

Gerdina

03-08-2011 om 19:34

Juist wel doen

Als student ben ik ooit medewerker geweest op een congres in Groningen. Daar was ook iemand uit Israel die heel graag naar concentratiekamp Westerbork wilde. Helaas voor hem zat dat niet in het excursieprogramma. Ik weet niet of hij op eigen gelegenheid nog is geweest.
Misschien is het voor anderen wel iets waar ze liever niet mee geconfronteerd worden, maar dat kan net zo goed voor iemand uit nederland gelden.
Ik zou het dus wel geven en de mensen zelf de keuze laten. Maar ik kan me je aarzeling wel voorstellen, hhor!

liora

liora

03-08-2011 om 20:42

Juist wel

Dat is juist wat de meeste Israeli's interessant vinden!

Ayanna

Ayanna

05-08-2011 om 16:34

Toch een inschattingsfout dus....

Dank voor jullie inbreng. Hadden mijn collega's toch gelijk...deze keer...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.