Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Cindy Bakker

Cindy Bakker

27-08-2010 om 07:28

Gezocht: luiermerk uit de jaren 80

Bij het verhuizen van onze ouders zijn mijn zus en ik gestuit op een serie knuffeldieren, die wij volgens onze moeder gekregen hebben bij een merk luiers dat nu niet meer bestaat. Dit moet in de periode tussen 1983 en 1987 geweest zijn.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

27-08-2010 om 09:43

Billies met strikslip?

Dat waren van die inlegluiers met strikslip ( of een plastic luierbroekje met drukknoopjes ).
M.

Guinevere

Guinevere

27-08-2010 om 11:23

Of misschien peaudouce? Dat waren toch ook luiers?

Sanne van Doorn

Sanne van Doorn

28-08-2010 om 09:24

Knuffels

komen die knuffels niet gewoon van de Pampers? Mijn moeder heeft in de jaren 80 met Pampers gespaard voor een aantal knuffels. daarbij komt dat Pampers in de jaren heen veel veranderd is. toen waren de verpakkingen geen gifgroene tassen, maar dozen in vrolijke kleuren. elke maat luier had toen zijn eigen kleur. bij Pampers was groen de kleinste en paars of donkerblauw de grootste maat.
Bij Billies zaten vroeger in elke pak luiers een konijntje in dat jezelf met watten moest opvullen, zijn die dat niet? Van Peaudouche, Libero, Molnlycke, Luvs en Fixies (dat zijn alle merken die toen verkrijgbaar in Nederland waren) weet ik niet of die knuffel acties hadden.

Dozen pampers ot

inderdaad,de pampers zaten toen in dozen.
en wat een gemak heb ik van die dozen gehad.
Aangezien ik toendertijd een tweeling in de luiers had,ging er elke week zo,n doos leeg.
ik gebruikte ze als opbergbox voor kinderspeelgoed ,kleding,de schuur stond vol met die pamperdozen vol allerhande spullen.in de vouwwagen gebruikte ik ze voor kleding e.d.
ik heb ze zelfs gebruikt voor een verhuizing.
nu staan er nog twee pamperdozen op zolder,met de eerste rompertjes( maatje 44),de zilveren rammelaars,de eerste schoentjes e.d.

Cindy Bakker

Cindy Bakker

01-09-2010 om 07:45

Peaudouche

Het waren de Peaudouche luiers. We zijn er ook achter gekomen dat onze moeder zo'n beetje alle merken luiers uit die tijd door elkaar gebruikt heeft. Mijn oudste broer heeft in de Billies gelegen, ik in de Pampers en de Libero en mijn jongere zus in de Libero en Peaudouche.
Die luierbroekjes met drukknoopjes kan ik mij nog herinneren, die had mijn moeder voor mijn broer gebruikt, en later bij ons. Mijn zus en ik hebben er later nog jaren mee gespeeld om die op de poppen te gebruiken. Deze broekjes waren aan de buitenkant van een soort nylon en hadden allerlei vrolijke motiefjes en kleurtjes (bolletje, geruit, gestreept etc.)
Overigens stond de zolder ook vol met oranje, paarse en groene Pamper dozen gevuld met kleding, tijdschrifen en luiers. Er stond dus gewoon nog een volle doos Pampers op zolder! Mijn moeder wilde die nog mee geven voor mijn eigen dochter (3j), maar ik verklaar haar een beetje voor gek.

Yta Chalne

Yta Chalne

01-09-2010 om 15:51

Douce

Als je erop googelt; ze heten dus peaudouce. Zacht-voor-de huid. En ze bestaan nog gewoon, inclusief de mascottes!

Cindy Bakker

Cindy Bakker

08-09-2010 om 07:09

(o.t.) niet blauw...

maar paars was toen de grootste maat Pampers. Maxi 9 t/m 18 kg verpakt per 48 stuks in een doos, koste fl 18,99 in 1987

Myra Verhage

Myra Verhage

12-09-2010 om 08:05

Klopt,.....maar

Alleen had Pampers volgens mij weten ook nog de maxi plus van 10 t/m 20 kilo en die waren donkergroen. Mijn moeder heeft deze dozen op zolder staan
Blauw was volgens mij de extra large van Libero of Peaudouche (rond de 25 kilo of zo).
Strikslips heb ik zelf ook nog gedragen, over de Pampers. Omdat ik als rebelse peuter van 2,3 jaar iedere keer de plakstrips losmaakte van de pamper.

reina

reina

12-09-2010 om 17:26

Cindy

Hier zaten we in de luiertijd van 1983 tot .. 1987 Ik herinner me alleen Pampers en Billies. Inderdaad zaten de pampers in die grote kartonnen dozen waarvan we er nog steeds een paar gebruiken om spullen in op te ruimen en Billies gebruikte ik als inlegluier in de pampers, anders was dochter 's ochtends drijfnat Billies bestaat volgens mij niet meer, maar van knuffels kan ik me niets herinneren.

reina

reina

12-09-2010 om 17:26

O, ja

Ik lees nu Libero, die kocht ik héél soms ( ws alleen als ze in de aanbieding waren), wie weet hadden die wel knuffels?

myra

myra

13-09-2010 om 07:48

Reina

Als ik het verhaal van jou zo lees, komen er heel wat "jeugdtrauma's" van mij naar boven. Ik kan mij nog vrij goed herinneren dat er zo'n grote groene doos Pampers (met zo'n duimend kindje er op), met een tas Billies bij mij op de kamer naast de kast stonden. Ik was toen een kleuter van 5, 6 jaar en 's nachts nog niet droog. Ik was de jongste thuis en mijn oudere broers noemde mij dan ook "Miss Pamper"
Veel privacy was er toen thuis niet en mijn moeder had ook een helse kluif om mij een luier om te doen. De Pampers uit die tijd waren nog rechthoekig gevouwen en daarin deed ze net als jj zo'n Billies inleg luier, omdat ik anders niet droog bleef. Ik kreeg de luier altijd tijdens Sesamstraat om en tegen het einde van de aflevering was mijn moeder net klaar met de elastieke randjes om te vouwen. tot slot deed ze daar nog een strikslip over heen om er voor te zorgen dat de luier niet uit ging tijdens mijn gewoel in bed. Toen der tijd sliep ik nooit met een pyjamabroek, waarom weet ik eigenlijk niet. Enfin er is genoeg foto en video materiaal van mij in een Pamper :S die mijn ouders ook doodleuk laten zien aan mijn peuterdochter van 3 en een half die ook nog niet zindelijk is, werkt erg motiverend. Overigens is mijn moeder nu wel te spreken over de hedendaagse luiers, die mijn dochter nu draagt. Oh ja er zaten vroeger inderdaad konijntjes knuffels bij de Billies.

reina

reina

13-09-2010 om 18:58

Myra

Sorry voor het omhoog halen van je jeugdtrauma. Die Billies-konijntjes heb ik kennelijk uit mijn geheugen gewist

myra

myra

14-09-2010 om 07:43

Reina

Valt wel mee hoor, t was meer dat het voor mij zo herkenbaar was

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.