Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

fabulous forty

fabulous forty

07-12-2010 om 21:19

Gierende hormonen na je veertigste?

Sinds ik veertig ben en niet meer te lijden heb door gebroken nachten, merk ik dat ik steeds vaker verliefd word op ander mannen. Ik wil er verder niets mee want ik heb een lieve man, maar ik vind het wel erg vermoeiend. Toen mijn kinderen kleiner waren, interesseerden andere mannen me totaal niet, ik was toch altijd bekaf.

Wie herkent dit? Op welke leeftijd wordt het minder?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

08-12-2010 om 01:18

Arme jij

Ik ben niet aan de lopende band verliefd op andere mannen, maar ik ben niet blind. Ik vind sommige mannen dus best leuk, maar wel in de veilige wetenschap dat het alleen bij 'leuk vinden' mag blijven. Geen gedoe van 'stel dat hij mij wel of niet leuk vindt, wat dán??' Dat doet er niet toe, omdat ik een man héb en ik niet van plan ben afscheid van mijn man te nemen. Ik vind het dus niet zo ingewikkeld en zeker niet vermoeiend. Het zou ingewikkeld kunnen worden als ik mijn man in zou willen ruilen voor een nieuwe man. Dan is de vraag 'stel dat hij mij wel of niet leuk vindt?' opeens niet meer zo onschuldig. Maar dat is mijn situatie niet.
Ik denk trouwens dat het nooit minder wordt als je open staat voor mensen om je heen. Zo ben je nu eenmaal. Zolang je het écht niet een bedreiging voor je huwelijk vindt, zou ik er maar gewoon van genieten dat je behalve moeder ook nog gewoon een mens van vlees en bloed bent.

Neuh

Ik herken het niet.

Gr. Poezie.

Verliefd niet

wel dat ik een radar heb voor mannen die ik leuk vind. En daar doe ik dan niets mee, althans misschien kom ik op de momenten dat ik met ze aan het praten ben wel erg vrolijk over maar daar blijft het dan bij.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-12-2010 om 00:53

Erg vrolijk

Ja, dat is mijn kwaal ook geloof ik, maar daar blijft het inderdaad bij.

Guinevere

Guinevere

09-12-2010 om 12:45

Nou, het barst van de leuke mannen hoor

Nou, ik ben ook al op zo'n leeftijd. En het barst inderdaad van de leuke mannen, wat een genoegen! Leuk om in hun gezelschap te verkeren (en meer niet).
Het kan natuurlijk zijn dat je in een soort midlifecrisis zit als je voortdurend verliefd wordt. Misschien heb je behoefte om weer eens een spannender soort leven te leiden en is dit een uiting daarvan. En wat ik zelf wel ervaar: de kinderen zijn iets minder klein, nu is het weer tijd voor mijn eigen leven, om mezelf weer eens op nr. 1 te zetten!!!
Wanneer wordt het minder, vraag je. Nou, nooit hoop ik.

Marina

Marina

09-12-2010 om 13:05

9 jaar verder

geniet ik nog steeds volop van die gierende hormonen. Erg prettig om in leuk mannelijk gezelschap te verkeren, en voor meer sta ik ook open. Heerlijk om weer veel tijd voor mezelf te hebben, en die tijd vul ik dan vaak ook erg leuk in!

Geniet ervan Fabulous Forty, je leeft maar 1 keer.
Dagdag, Marina

Combinatie

Van meer tijd voor jezelf hebben en weer aandacht aan je uiterlijk besteden. Dat trekt veel mannen aan heb ik gemerkt. Ik heb rond mijn veertigste er wel enorm 'last' van gehad, maar er speelde meer dingen mee. In mijn omgeving zie ik hetzelfde gebeuren. Een soort tweede jeugd, maar dan als 'rijpe vrouw'. Je gaat je grenzen opnieuw ontdekken en soms ook verleggen.

Ik moet zeggen dat ik nu (5 jaar later) een stuk rustiger ben geworden, maar ik heb het ook wel errug bont gemaakt. Nu geniet ik meer van de rust in mij en ach, leuke mannen zijn er altijd en overal. Maar ik laat ze maar lekker leuk zitten te zijn

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.