Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Petra.v.S.

Petra.v.S.

11-11-2012 om 10:45

Goede historische romans gezocht

even n.a.v. bovenstaande topic

ik heb Pilaren van de aarde en Brug naar de hemel van Ken Follett gelezen en ik vond het echt heel mooi. De combinatie van een goed verhaal en inzicht krijgen in hoe het leven was die die tijd.
Nu zoek ik soortgelijke boeken. Maakt niet uit over welke tijd het gaat of over welk land/werelddeel.
Heeft iemand voor mij titels van boeken die ongeveer zo zijn als bovenstaande boeken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Het meisje met de parel

Ik ken de boeken die jij hebt gelezen niet, maar ik vond zelf Het meisje met de parel van Tracy Chevalier wel leuk. Het is een fictief verhaal over het dienstmeisje de schilder Vermeer die uiteindelijk model staat voor het beroemde schilderij.

skik

Sancy

Sancy

11-11-2012 om 11:34

In hetzelfde genre

Kathedraal van de zee, van Ildefonso Falcones.
Maar ook Wolf Hall van Hillary Mantel is een mooie historische roman. Het vervolg heet in het Engels Bring up the bodies, de Nederlandse titel ken ik niet.

neteret mut

neteret mut

11-11-2012 om 11:46

Titels

en schrijvers bv. : Het laatste geheim ( Ursula Sachau) roman over het leven van Katharina von Bora de vrouw van Maarten Luther.
De kathedraal van de zee / de hand van Fatima allebeide door Ildefonso Falcones
Het geheime boek van Grazia dei Rossi ( Jacqueline Park)
Sinuhe (en andere titels) (Mika Waltari)
Alle boeken van Noah Gordon, bv de heelmeester
De vrouwen van het hof (maria jacques)
Fried green tomatoes at the whistle stop cafe (fannie flagg)
Het wandtapijt (kylie Fitzpatrick)
Wie de koning eert (hannah green)
Waanzin in Alabama (mark childress)
Ik Claudius (robert graves)

Hier kun je vast wel iets mee, geen idee of ze makkelijk te vinden zullen zijn, sommigen heb ik al jaren in de kast staan.

neteret mut

neteret mut

11-11-2012 om 11:57

Vergeet ik nog

het lot van de familie Meyer (en andere titels)( charles lewinsky)
de boeken van Monaldi en Sorti ( imprimatur vond ik sterk en boeiend deel 2 al minder en deel 3 niet meer door te komen van de andere boeken weet ik het nog niet)

Jujube

Jujube

11-11-2012 om 12:30

Quincunx

The Quincunx van Charles Palliser vind ik een fantastische historische roman. Het speelt zich af in Engeland, begin 19e eeuw.
Groet,
Jujube

Gillian bradshaw en sharon kay penman

Jujube, The Quincunx was inderdaad prachtig, wel een beetje deprimerend einde (als ik het me goed herinner, het is al even geleden).

Zelf houd ik erg van de romans van Gillian Bradshaw. Deze spelen vooral in de Romeinse tijd. Favorieten zijn The Beacon of Alexandria en Island of Ghosts.

Een andere mooie historische roman is Here be Dragons van Sharon Kay Penman. Gaat over Wales in de dertiende eeuw en de machtsstrijd tussen King John en Llewellyn de prins van Wales, die trouwt met Johns bastaarddochter Joanna.

Chris

Petr@

Petr@

11-11-2012 om 13:24

Rode sneeuw in december

van Simone van der Vlugt.

http://www.bol.com/nl/p/rode-sneeuw-in-december/1001004011538311/

krin

krin

11-11-2012 om 13:45

Sarum

Over 10.000 jaar geschiedenis van de stad Salisbury, van de oertijd via Stonehenge via de kathedraal tot nu.
http://www.leesgraag.nl/catalog/product_info.php/products_id/845

krin

krin

11-11-2012 om 13:52

De Crimson Petal and the White, Michel Faber (Victoriaans Engeland): http://en.wikipedia.org/wiki/The_Crimson_Petal_and_the_White
Oldest Living Confederate WIdow tells all (Zuidelijke staten VS): http://en.wikipedia.org/wiki/Oldest_Living_Confederate_Widow_Tells_All

Marie

Marie

11-11-2012 om 14:33

De emigranten

Hoi,
Ik lees op dit moment met veel plezier in het Engels "The emigrant novels" van Wilhelm Moberg.
http://www.bol.com/nl/s/algemeen/zoekresultaten/Ntt/the+emigrant+novels/N/0/search/true/searchType/qck/sc/media_all/index.html?_requestid=202087
Gaat over een Zweedse familie die in 1850 naar Amerika emigreert.
Ik lees deze boeken overigens na een tip hier op het forum.
Groetjes

**Chrissie**

**Chrissie**

11-11-2012 om 16:31

Ja! rode sneeuw in december

Echt een prachtig boek, vooral omdat ik mijn dochter net had geholpen met het leren van geschiedenis over diezelfde periode. Speelt zich af rond de 80-jarige oorlog in Nederland.
En ook erg mooi, van dezelfde schrijfster Simone van der Vlugt, Jacoba, Dochter van Holland. Over Jacoba van Beieren.

**Chrissie**

**Chrissie**

11-11-2012 om 16:40

En de zusjes boleyn

van Philippa Gregory. Speelt zich af aan het Engelse hof. Over de dertienjarige Maria Boleyn, haar zusje Anna en Hendrik VIII.

Tesah

Tesah

11-11-2012 om 18:18

Marie

wat leuk dat je de emigranten leest. Ik heb die tip een aantal maanden geleden gegeven, bijna niemand kent die boeken maar wat zijn ze mooi he!

Tesah

Petra.v.S.

Petra.v.S.

11-11-2012 om 18:27

Bedankt!

Bedankt iedereen voor alle tips. Ik heb ze opgeschreven en dan ga ik kijken wat ik in de bieb kan vinden.

Jacoba van Holland heb ik inderdaad ook gelezen, en vond ik ook een heel mooi boek.

En De Overgave van Arthur Japin, over het leven van de pioniers die zich in de indiaanse gebieden gingen vestigen. Ook een erg mooi boek.

Philippa gregory

Alle boeken van Philippa gregory. En de boeken van C.J. Samson.

Winter in Madrid gaat over de jaren 30 in Spanje en ik lees nu Kloostermoord. Over een politieke moord ten tijde van Henry 8ste. Een heleboel personen in het boek kwamen ook voor in de serie The Tudors. Herkenbaar en erg leuk om te lezen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

dc

dc

11-11-2012 om 18:42

Bernard cornwell

Ik heb de serie over King Alfred gelezen en vind het leuk lezen en lach regelmatig hardop.

Ken Follett vond ik trouwens echt geweldig! Ook beide boeken gelezen.

Sancy

`Het boek Henry` is volgens mij de Nederlandse titel van Bring up the bodies. Net uitgekomen meen ik.

Groeten,

Temet

madlief

madlief

12-11-2012 om 23:36

Ja! mooi

zie hier veel boeken voorbij komen die ik ook prachtig vond. Vooral in het engels.
Maaar, heb nu een e-reader, en daarvoor heb ik eigenlijk nog geen link naar engelse boeken. Wie weet waar ik deze kan vinden. Liefst gratis, als ik eerlijk ben...
Bedankt

bertje1

bertje1

15-11-2012 om 13:57

Gabaldon

'reiziger serie' begin in 1 en raak verslaafd.

Brianna F

Brianna F

15-11-2012 om 15:09

Bertje

Absoluut mijn lievelingsboek. Als je een paar boeken verder bent snap je mijn nickname

bertje1

bertje1

18-11-2012 om 14:08

Heee leuk

nog een fan! leuke nick hihi. natuurlijk zijn mijn hoofdpersonen wel claire en jamie..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.