Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

tattoomama

tattoomama

06-10-2010 om 17:36

Goede veilige tattoo shop

Al heel lang wil ik een tatoeage laten zetten, en na lang nadenken weet ik het zeker, ik ga het doen. Het wordt een tatoeage met een voor mij hele speciale betekenis.
Omdat het mijn eerste (en enige tattoo) gaat worden, heb ik dus geen idee waar ik een goede en veilige tatoeƫerder kan vinden.
Ik heb al op internet gezocht en dan kom je heel veel tegen maar veelal met hele grote tatoeages, terwijl die van mij klein en eenvoudig moet worden.
Dus wie weet een goede veilige tattoo shop, het liefst in het Zuid-Oosten van Friesland.

Ik zit niet te wachten op goed bedoelde adviezen waarom ik het niet moet gaan doen, want mijn beslissing heb ik genomen Ik ben dus alleen op zoek naar een goede tattooshop.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
100%mama

100%mama

06-10-2010 om 18:09

een paar zaken af!

Toen ik mijn tattoo wilde laten zetten ben ik hier in omstreken een paar zaken af gegaan. Plaatje laten zien met wat ik wilde en goed rond gekeken naar hygiene en openheid (niet in een achteraf kamertje zeg maar). Uiteindelijk eentje gekozen die a: (in mijn ogen) hygienisch werkte b: openheid gaf in zijn zaak en c: mij goed informeerde over de ditjes en datjes van een tattoo. Helaas is deze absoluut voor jou uit de richting.....en ik, ik ben super trots op mijn tattoo!

Bastet

Bastet

06-10-2010 om 19:45

En ook.....

Kijk op verzamelpagina's,en bekijk de linken van shops.Want velen werken veilig,maar de een is een artiest,de ander niet..
Zoek een artiest wiens werk jou aanspreekt.Ik ken bijvoorbeeld een hele goeie vlakbij mijn stad,maar de stijl spreekt mij niet aan,daar moet ik niet heen gaan dus.
Kijk even op tattoo.pagina.nl
daar vindt je alleen in Fryslan al een hele lijst linken naar shops.Bij de meesten moet je persoonlijk langs om een afspraak te maken,kun je gelijk kijken of de sfeer je aanspreekt.

Bastet

Bastet

06-10-2010 om 20:01

Ik heb gekeken

Ziet er goed uit,maar de shop Tattoo magna vind ik niet zo goed,kwa werk op de site.

tattoomama

tattoomama

06-10-2010 om 21:04

Rondkijken

Ik wilde ook de tattooshops die wat lijken eerst bezoeken en daar rond kijken. Maar ik vindt het dus best moeilijk om alleen via site's te beoordelen waar ik eens wil gaan rondneuzen.
Het zou fijn zijn als er wat ervaringsdeskundigen zouden zijn
Ik vond zelf magna ook al niet zo geweldig, gebaseerd op de foto's
In Luttelgeest zit tattoo Hans, daar vind ik (als leek) het werk wat op foto's te zien is wel goed lijken. Maar ik weet ook niet zo goed waar ik op letten moet, ik kijk vooral of ik de tatoeages mooie strakke fijne lijnen hebben.

Bastet

Bastet

07-10-2010 om 07:14

Hoi

Hij kan het absoluut,maar voor portretten en dieren zou ik hem niet kiezen.

Vaag

Hou er rekening mee dat een tatoeage vervaagt en uitloopt, zodat die kleine subtiele tatoeage op je schouder al snel een onherkenbare vlek wordt. Gelukkig zie ik 'm alleen als ik in de spiegel kijk

Bastet

Bastet

14-10-2010 om 18:57

Ligt eraan

Dat hangt eigenlijk af van je huid,bij mij helaas wel,wat vervaging,bij mijn man veel minder.

Pluk53

Pluk53

15-10-2010 om 08:58

Bastet (ot)

nu zie ik het pas Bastet. Jij hebt wat met naalden. Vandaar dat je zo dol bent op acupunctuur .

Artiest

Heb je een plaatje van wat je precies wilt of heb je een idee van wat het moet worden? In het laatste geval moet je echt iemand zoeken die een artiest is, zoals Bastet ook al aangeeft. Ze moeten namelijk echt goed kunnen tekenen tot het is wat jij wilt.

Ken je iemand in je omgeving die een tattoo heeft? Een mooie? Vraag dan waar dat gezet is.

Ik denk dat de meeste tattooshops in Ned wel safe zijn maar het zijn lang niet allemaal artiesten! Bij afgebeelde plaatjes van iemands werk moet je kijken of het je aanspreekt, of de lijntjes mooi glad zijn en of de kleuren goed zijn (ik zou liever geen kleur doen maar dat is persoonlijk). Maar het liefst een persoonlijke ervaring. Als dat niet kan gewoon bij veel verschillende langs gaan tot je er een goed gevoel over hebt.

Mariel (tattoo gezet door vriend, houdt niet van naalden)

Bastet

Bastet

15-10-2010 om 16:15

Klopt mariel

Een echte artiest zou ik zelf de vrije hand geven nav een onderwerp wat ik in gedachten heb,een niet artiest beslist niet!(niet dol op tattoosessies,wel op het resultaat)

Eerst tekenen!

In Amsterdam is het enigszins not done om met een plaatje binnen te komen en te zeggen dat je het zo wil. De meeste (de kunstenaars) gaan eerst gewoon een voorbeeld tekenen van wat zij denken dat jij graag wil. En dan hoef je heus niet gelijk te beslissen. Kun je nog een paar dagen in de spiegel kijken of je het echt mooi vindt voordat je het definitief laat doen.

Groet Swaen (pas een nieuwe tattoo door Tygo Veldhoen laten zetten)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.