Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Google streetview: da's effe schrikken


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jippie

Jippie

13-11-2009 om 22:25

Cyclorama's

Cyclomedia rijdt al jaren door alle straten en heeft dezelfde soort foto's beschikbaar. Enige verschil is dat je daar voor moet betalen en er dus een hogere drempel is dan bij Streetview. Maar een hoop instanties (gemeentes o.a.) beschikken dus al tijden over dit soort beelden.

Margriet*

Margriet*

13-11-2009 om 22:32

Aan een doodlopende straat

zit je ook goed en dat gewoon in A'dam. Ok wel in een buitenwijk. Teveel moeite om erin te rijden (10 straatjes achter elkaar en eindigend op een park niet echt boeiend). Dus onze oude auto zie ik staan maar meer niet.
Maar ik heb wel een keer zo'n autootje zien rijden bij ons achter, dus waarschijnlijk hebben ze ook beelden gewoon niet gebruikt.

Emmawee

Emmawee

13-11-2009 om 23:04

Biene

Hm... bij mij werkt de link wel, hoor! Anders even kijken op Geen Stijl in het archief bij 11 november jl.
Het gaat vooral om het vervolgplaatje.
En ja... je voelt 'm aankomen natuurlijk.
Groeten, Maw.

Emmawee

Emmawee

13-11-2009 om 23:18

Ah... sorrie

Ik zie het. Hij is inderdaad verwijderd.
Mevrouw van links ligt vervolgens met fiets op straat. Wel netjes onherkenbaar gemaakt, overigens. Wonderlijk!
Groeten, Maw.

tonny

tonny

13-11-2009 om 23:39

Ook aan een fietspad

en daarom niet op streetview.

Luie mensen, die fotografen! Het is hier prachtig fietsen hoor.

tonny

Ilva

Ilva

14-11-2009 om 10:14

Zus

Even kijken bij ons zelf en bij familieleden. Bij mijn zus staat de voordeur open. Gelukkig zie je niet meer dan de jassen aan de kapstok, maar toch. Beetje vreemd is het wel.

marie

marie

14-11-2009 om 14:27

Buurtfoto's funda

Hallo
Wat vinden jullie dan van de buurtfoto's op Funda?
Want die zijn er al veel langer volgens mij.
groetjes

Pien

Pien

14-11-2009 om 19:39

Afgesloten tuin

Dat straat, huis en open voortuin te zien is vind ik geen punt. Dat is ook allemaal tezien vanaf de openbare weg. Minder is dat je met streetview over mijn schutting van 1.80 in de dus afgesloten tuin kunt kijken. Wanneer je normaal gebruik maakt van de openbare ruimte is dit dus niet mogelijk met streetview wel.

Pfff

ik ben niet bloot te zien !

ik ben wel thuis (auto voor de deur, fiets voor de voordeur dus ik ben net thuis).

Grutjes

die ene ex heeft wel een heel erg groot chique huis, wist ik wel maar nu kan je het echt zien, tja, die andere ex zit er niet zo jofel bij.

En heel leuk om de oude straat weer te zien waar ik ben opgegroeid het huis stond toen te koop en ik heb net even een kijkje binnen kunnen nemen in de brochure van de makelaar (alles is veranderd) en ik zie net dat mijn oude basisschool compleet weg is er staat nu een groot modern schoolgebouw.

Wat een openbaring !

(mijn vriend zit op zijn computer nu ook te streetviewen

leuk, eens kijken wie ik nog meer kan opspeuren, wat waren mij oude adressen ook al weer...

Tirza G.

Tirza G.

14-11-2009 om 23:05

Wat ik zo gek vind

Is dat zo veel van jullie die foto-auto daadwerkelijk hebben gezien. Ik zie nooit wat.

Mijn straat staat er ook nog niet op hoor (gaat ook niet gebeuren lijkt me), maar ik zou dat echt niet merken.

Tirza

Morgana Fata

Morgana Fata

15-11-2009 om 20:58

Tirza

Nou, volgens mij valt die auto wel op:

http://img.mobypicture.com/9314276090c56496efe9d2cf920630b6_view.jpg

Tirza G.

Tirza G.

15-11-2009 om 23:27

O ja

Ja, die zie je wel Maar ik heb een behoorlijk lange, smalle voortuin en mijn woonkamer aan de achterkant. Ik zie nooit wat, het enige wat me opvalt is de groentenboer. Die heeft namelijk een hele harde bel De kans dat dat autootje hier door de straat komt rijden is trouwens close to zero.

Tirza

Grappig

Ik heb dat hele ding ook niet zien rijden. Toch is onze straat volop in beeld en ook de auto is duidelijk herkenbaar. Voordeur is gelukkig niet goed te zien. Raar idee dat je zo met je hele hebben en houden op de foto kunt staan, zichtbaar voor de hele wereld.

Ingrid punnik

wat is er mis dat men weet dat je een beker hebt gehaald bij het punnikken. ik zou me pas druk maken bij andere dingen.
waarom zou je dat aangepast willen zien ;
wil je op de 2e plaats komen?
wil je doen aan geschiedschrijfvervalsing?
dat komt negatiever over dan die - feitelijke- beker.

Waarom die angst?

grappig dat de meeste mensen meteen ook op andere andressen even gaan 'gluren'
en een minderheid er een onbehaaglijk gevoel bij hebben.
Als ze mijn huis zien dan denk ik dat dat wel positief pleit bij een sollicitatie.
volens mij, als je normaal doet en woont heb je toch niks te duchten van een kijkje naar je huis of in je tuin bij een sollicitatie.
een groot huis betekent: logisch dat we deze dame veel moeten betalen.
een wrak voor de deur: we kunnen niet maken haar onder te betalen.
veel onkruid: die besteed tenminste tijd aan haar betaalde werk
weinig onkruid: een net persoon.
Dus waarom altijd negatieve dingen zien bij dergeljke ontwikkelingen?

reina

reina

16-11-2009 om 15:07

Niet

Hoewel de omgeving van ons huis en het overgrote deel van ons hofje heel goed zichtbaar is is er van ons huis nauwelijks iets te zien, van geen enkele kant (we wonen in een hoekhuis), je ziet alleen bomen, ook leuk....

Kaaskopje

Kaaskopje

17-11-2009 om 01:12

Rob

Ik dacht dat ik een positieve instelling had, maar jij wint!
Jij: veel onkruid: die besteed tenminste tijd aan haar betaalde werk
Ik verspreid metéén foto's van onze tuin bij mijn baas
Maar als een baas een heel groot huis ziet kan hij dan ook niet denken 'die heeft het te hoog in de bol?'

Julie

Julie

17-11-2009 om 10:04

Stel krijgt ruzie op straat-streetview

http://bit.ly/41i8eC
http://bit.ly/7D4AK
http://bit.ly/qTBbZ

Jeetje julie

volgens mij geeft ze hem een klap !?

en ook nog een schop ! Als je vanuit de eerste foto kijkt en dan heen en weer in de straat gaat en het beeld bij draait geeft zij hem ook nog een stomp of klap.

Ach misschien was het wel een geintje, hadden ze er lol om.

Inbreuk

Ja het is inbreuk op de privacy.
Al zouden ze je gezicht wazig maken er blijven genoeg mensen die weten dat jij het bent.

Google maakt overigens op veel meer wijzen inbreuk op de privacy.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.