Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Golddigger.

Golddigger.

13-06-2011 om 06:57

Goud inleveren - iemand ervaring?

Ik kreeg een folder in de brievenbus van een goud-inkoper die deze week in een restaurant in mijn woonplaats komt. Nu heb ik wat gouden sieraden liggen, die ik verwacht nooit meer te zullen dragen en denk eraan dit in te leveren. Wij betalen tot 31,50 per gram! Aldus de folder. Heeft iemand ervaring met goud inruilen? Ik verwacht niet dat ik inderdaad 31,50 per gram krijg, maar hoeveel dan wel? En is het een vertrouwde business?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Aïda

Aïda

13-06-2011 om 13:34

Kan

ik heb een paar weken geleden oud goud ingeleverd en toen stond de prijs voor 14 karaat op 18 euro..

Waarschijnlijk is die 31 euro voor een hoger karaat..

Ik kreeg een mooi bedrag waarvan ik lekker ben wezen winkelen

Klopt kan behoorlijk oplopen

Gewoon inleveren die zooi en als ze een prijs noemen kan je altijd nog weer naar huis gaan en je goud meenemen als je het te weinig vind.
Zilver kan trouwens ook.
groeten albana

+ Brunette +

+ Brunette +

13-06-2011 om 15:12

Dagprijs

Afgelopen jaar heb ik er twee keer mee te maken gehad, in folders reppen ze inderdaad altijd van dat soort bedragen maar dat is voor goud van bijzonder hoge kwaliteit (karaat). Beide keren kreeg ik tussen de 15 en 20 euro per gram, vlak na de laatste keer schoot de goudprijs omhoog maar ja, dat kun je van tevoren niet weten. Wat ik wel heb gedaan is een paar zaken aflopen zodat ik zeker wist dat ik niet werd onderbetaald.

Ik vond het meevallen.

Ik heb laatst bij een juwelier 2 gouden slavenarmbanden ingeleverd die al jaren achterin een kastje lagen. Ik draag eigenlijk alleen maar zilver. Weet niet precies wat de gramsprijs was, maar ik kreeg er 300 euro voor, waarvoor ik een mooi mooi zilveren sieraadvoor mezelf heb uitgezocht.

Het viel me reuze mee, het bedrag. Maar ik weet wel dat als ik alleen iets had ingeleverd zonder het in de winkel weer uit te geven dat ik dan een stuk minder geld had gekregen. Ook wel logisch natuurlijk.

Ingrid

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.