Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

pandia

pandia

29-06-2009 om 23:49

Graancirkels

ah is dat mysterie ook weer opgelost!http://nieuws.nl.msn.com/opmerkelijk/article.aspx?cp-documentid=148244637
"Stonede kangoeroes maken graancirkels
Gek nieuws uit Australië: steeds meer wallabies (een klein soort kangoeroe) raken verslaafd aan opium. Daardoor vertonen ze vreemd gedrag.

Mensen zijn niet de enige diersoort die houdt van geestverruimende middelen. In Australië kunnen de wallabies er ook wat van, meldt de BBC. De kleine kangoeroesoort is langzaam verslaafd aan het raken aan papaver, de plant waar je opium en heroïne van maakt.
Australië is hét papaverland van de wereld. Down Under produceren ze vijftig procent van alle legale opium voor de geneesmiddelenindustrie. Er liggen aan de zuidkust van Australië en op het eiland Tasmanië uitgestrekte papavervelden.
Wallabies hebben deze velden het afgelopen jaar ontdekt. Ze springen over het hek en beginnen vervolgens op de papavers te kauwen. De springerige dieren worden daardoor knetterstoned. Volgens de papaverboeren vertonen ze daarna vreemd gedrag.
Met hun staart naar achteren beginnen de dieren rondjes te rennen. Daardoor ontstaan 'graancirkels' in het papaver. Als ze klaar zijn, trekken de dieren zich terug in de bush om hun roes uit te slapen. Meestal komen ze de volgende dag terug om het hele proces opnieuw uit te voeren.
Schapen schijnen het voorbeeld van de wallabies te volgen. Verscheidene kuddes zijn al in de papavervelden gesignaleerd. Ook zij lopen na consumptie van de geestverruimende middelen in rondjes.
Papaverboeren beraden zich op maatregelen om de dieren in de toekomst buiten de deur te houden."

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

30-06-2009 om 06:56

Panda

Dit soort berichtjes maken me altijd vrolijk! ( Al denken de papaverboeren daar vast anders over )

Polly Shearman

Polly Shearman

30-06-2009 om 14:47

Idd

ik begreep ook echt niet wat een papa- ver- land was???

Puck2

Puck2

30-06-2009 om 17:51

Maar pandia

.. Op het moment dat ik een kangaroe in de tuin zie dan heb ik vast zelf al flink aan de papaverbollen moeten zitten eten. Ook een west-europese verklaring in deze komkommertijd?

Puck2

Puck2

01-07-2009 om 22:03

En.. pandia

Nog een kangaroe gespot vannacht of kom je morgen papaverbollen etren?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.