Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

annie

annie

15-09-2009 om 22:38

Grappig geef-de-kat-een-pil-verhaal gezocht

Ik ben op zoek naar zo'n grappig stappenplan over hoe je je kat een pil kunt geven. Het begint heel beschaafd en eindigt met afgescheurde gordijnen en andere schade aan kat en mens. Weet iemand wat ik bedoel en heeft ie het? Bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Giyf (google is your friend)

Een korte handleiding in 15 stappen...

1. Pak uw kat op en leg hem in de ronding van uw arm alsof u een baby vasthoudt. Zet uw rechter wijsvinger en duim aan beide zijden van het snoetje van de kat en oefen voorzichtig wat druk uit terwijl u de pil in andere hand gereed houdt. Zodra uw kat het bekje opent gooit u de pil naar binnen en geeft u de kat de gelegenheid om te slikken.

2. Zoek de pil op de vloer en haal de kat achter de bank vandaan. Leg de kat opnieuw in de ronding van uw arm en herhaal het proces.

3. Haal de kat van de slaapkamer en gooi de inmiddels vies en vochtig geworden pil weg.

4. Neem een nieuwe pil uit het doosje, pak de kat weer in uw arm terwijl u beide voorpoten stevig vasthoudt. Duw de kaken van elkaar en bduw de pil naar binnen met de rechter wijsvinger. Houdt het bekje tenminste tien tellen dicht.

5. Vis de pil uit het aquarium en haal de kat van de bovenkant van de kast. Roep uw echtgenoot uit de tuin.

6. Kniel op de vloer en dwing uw kat tussen uw knieen, neem de pootjes in een ferme greep. Negeer het lage gebrom. Laat uw partner het kopje stevig vasthouden en dwing met een houten liniaal de bek open. Gooi de pil via de liniaal naar binnen en wrijf de kattenkeel stevig om het slikken te stimuleren.

7. Haal uw kat van de gordijnrail en neem een nieuwe pil uit het doosje. Maak een notitie om een nieuwe liniaal te kopen en de gordijnen te laten repareren. Veeg de kapotte beeldjes en vaasjes aan de kant om later op te ruimen of eventueel te lijmen.

8. Draai uw kat in een grote handdoek en laat uw partner op de kat liggen, zodanig dat net de kattenkop zichtbaar is van onder zijn oksel. Zuig de pil met een rietje op en forceer de bek open. Blaas de pil door het rietje in de kattenkeel.

9. Controleer de bijsluiter om zeker te zijn dat deze pillen onschadelijk zijn voor mensen en neem een biertje om de smaak weg te spoelen. Ontsmet de arm van uw partner en doe er een verband om. Verwijder de bloedvlekken uit de vloerbedekking.

10. Haal uw kat van de schuur van de buurman. Pak een nieuwe pil en neem nog een biertje. Zet uw kat in het keukenkastje zodanig dat het kattenkopje net naar buiten steekt. Forceer de bek open en schiet de pil binnen met een elastiekje.

11. Haal de schroevendraaier uit de garage en hang het deurtje van de keukenkast weer terug in zijn scharnieren. Zoek de whiskyfles. Neem een flinke teug en leg een koud whiskykompres op uw wangen om te ontsmetten.
Controleer of uw tetanus injectie nog geldig is. Gooi uw gerafelde trui weg en trek een nieuwe aan.

12. Bel de brandweer om de kat uit de boom te halen. Maak uw verontschuldiging bij de buurman die, terwijl hij uw kat ontweek, door zijn eigen schutting reed. Neem de laatste pil uit het doosje.

13. Tape de beide voorpoten van het ettertje tezamen helemaal in en bind hem stevig aan de poot van de eettafel. Pak uw zware werkhandschoenen en trek deze aan. Duw de pil naar binnen en een stuk vlees erachteraan. Pak vervolgens een glas water. Houdt de kop van het huftertje verticaal en giet het water naar binnen om hem zo te dwingen te slikken.

14. Neem het laatste beetje whisky, vraag uw partner u naar de eerste hulp te rijden. Laat daar uw vingers en onderarm hechten en de restanten van de pil uit uw rechteroog verwijderen. Bel onderweg naar huis de meubelzaak om een nieuwe eettafel te bestellen.

15. Bel het dieren asiel of ze een gemuteerde hellekat willen ophalen en informeer bij de dierenwinkel of ze hamstertjes hebben.

Hahahahahahaha

Veeg me op!

Clo (die gelukkig geroutineerd pillengeefster is want drie katten)

ayla

ayla

16-09-2009 om 11:06

Hahaha

erg leuk en herkenbaar

wij zijn bij 1 kat maar overgegaan op een AB kuur met spuiten, zelfs de dierenarts kreeg de pillen niet naar binnen

ishtar

ishtar

16-09-2009 om 11:08

Clo

ook als geroutineerd pillengeefster (zelfs de bijzonder onwillige kat van een vriendin kreeg ik een pil in) heb je er wel eens een kat tussenzitten die echt!niet!wil! Gelukkig bleef dit beest rustig zitten, met pil in bek, maar na een half uur (met kat op schoot dus, als je 'm los liet lag die pil ook overal en nergens) zat die pil daar nog steeds. O, zei de dierenarts, kom maar, dat doe ik wel even. Daar kwam hij gauw van terug Kat kreeg toen vloeibaar medicijn.

bibi63

bibi63

16-09-2009 om 15:21

Simpel toch

stop de pil in een stuk worst o.i.d. Klaar is Klara.
Groetjes,
Bibi

Ellen Wouters

Ellen Wouters

16-09-2009 om 15:51

Gheghe bibi

Dan heb je een heel meewerkende poes hoor. Een béétje gemuteerde hellekat vreet de worst op en spuugt de pil uit.

Jaymza

Jaymza

16-09-2009 om 18:52

Verstopte pillen

Hier ook veel ervaring met verschillende katten en de pil verstoppen in iets lekkers werkt hier altijd. De dierenarts gebruikt een " pillenschieter".

Jaymza

Vera*

Vera*

16-09-2009 om 19:18

Blazen

Als de pil in de bek gehouden wordt tot het moment is om hem zo snel mogelijk uit te spugen, kun je ook in de neus blazen. Daar moeten ze van slikken en met een beetje geluk....... Bij ons trutje werkt het alleen niet altijd.
De wormenpillen los ik op in een beetje water en dat vermeng ik met het blikvoer, pardon zakjesvoer, en dat gaat zonder problemen op.

ayla

ayla

16-09-2009 om 20:21

Werkt hier dus echt niet

blikvoer trapt hij echt niet in, blikjes vis lust die niet en worst ook niet, Het is een flinke kater van 7 kilo die als het nodig is je armen helemaal openkrapt. Die neem je echt niet zo maar even in de houdgreep om een pil naar binnen te duwen. Raar genoeg kunnen de kinderen hem zo ongeveer vermorzelen tijdens het spelen en hij zal niets doen. Maar owee als je hem ene pil naar binnen wilt duwen

Maxime.M

Maxime.M

17-09-2009 om 12:17

Gelukkig niet

Hoi,

Gelukkig hebben wij 2 'mutsen' van poezen, want de sullen laten alles met zich doen. Ze vinden het niet altijd leuk maar krabben en bijten niet. Dus nieuw bandje omdoen of vlooiendruppeltjes of een pilletje geven, geen probleem. (mijn schoonzus heeft hele slimme katten, als die horen dat ze de verpakking van de vlooienbandjes openmaakt, rennen ze naar buiten om de komende uren niet meer binnen te komen)

Maxime

Schildpad

Ik kan jullie verzekeren dat het toedienen van medicijnen aan een schildpad mínstens even erg is! Het voordeel van een kat is dat je zijn kop tenminste altijd nog wel te pakken kunt krijgen. Bij een schildpad start daar meestal al het probleem al (ikke even nie thuis zijn...).
n@nny

stans verlinden

stans verlinden

20-09-2009 om 20:02

Als je ...

je goed voorbereid met handdoek en handschoenen de kat stevig vastgegrepen hebt. Als de kat je ondanks dat toch flink gekrabt en gebeten heeft. Als de pil echt niet naar binnen wil en de kat bijna gestikt is. Dan ben je inmiddels zo wanhopig dat je de kat woest van je afduwt en het pilletje op de grond rolt. Dan ben je wel even verbijsterd als je de kat achter het pilletje aan ziet gaan en het naar binnen schrokt alsof het het lekkerste is wat hij ooit geproefd heeft...

Prulletje

Prulletje

20-09-2009 om 21:51

Stans

Hahahaha!!! ROFLMAO!

Overigens ken ik ook een kat die denkt dat pilletjes en kattensnoepjes hetzelfde zijn.

Prulletje

Ishtar

Ze zijn vrij mak. Het probleem is: eentje Denkt Na. Die slikt, loopt weg, gaat zich ergens quasi wassen et voila; pil geloosd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.