Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Polly Shearman

Polly Shearman

21-07-2011 om 18:33

Grappig incident met de hond van de overburen

Man staat te koken in de keuken en zegt: he de hond van de buren loopt hier in de voortuin. De buren waren net weg gereden en de voordeur stond open. Ik doe onze voordeur open en de hond loopt vrolijk kwispelend naar binnen, terwijl wij hem weer door de voordeur naar buiten proberen te krijgen rent hij ineens zo de trap op. Boven liggen op ons bed, twee zoons incl kat tv te kijken. Dus manlief roept: hou de kat vast, de deur vliegt open en de hond springt vrolijk bij onze kinderen op het bed.. kat word wild!! wij halen de hond weer van het bed, en hij loopt zo een andere slaap kamer binnen, ik kan daarna nog net voorkomen dat hij de tweede trap naar boven nam. Voorzichtig liep hij weer naar beneden, wij liepen met hem naar de overkant, doen hem weer in huis en doen de deur achter hem dicht. ALs wij ons omdraaien zien we hoe de hond nog een keer ontsnapt!! hij rammelt gewoon aan de deur tot hij openvliegt, wij doen dus de hond weer binnen. Manlief gaat een inbus zoeken en zoon en ik houden de wacht bij de deur. ALs de hond weer de deur openkrijgt gaat man naar binnen om de klink van de voor omhoog te zetten. En ja hoor, eindelijk lukt het hem niet meer om de deur te openen. De Buurvrouw kwam thuis en we hebben dus maar even uitgelegd waarom haar klink ineens omhoog staat...
Ik vond het bijzonder grappig: hoe die hond zomaar de slaapkamer in liep en op bed ging zitten.. de ogen van de middelste waren geweldig om te zien... ahahahah

groet, polly

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Klaartje

Klaartje

21-07-2011 om 20:26

Hahaha polly

Ik hoop voor je dat hij geen modderpoten had

caton

caton

21-07-2011 om 21:31

Ik zag al voor me

dat de buurvrouw de hond eindelijk had geleerd om de deur voor haar open te doen als ze weer eens de sleutel vergeten had, hebben jullie de kruk omhoog gezet. Gaat haar vangnet...

Sancy

Sancy

22-07-2011 om 08:21

Lol

Heerlijk, zo'n beestenboel hè polly?
Hier hebben we de deur naar de bijkeuken altijd op slot vanwege de dieren. We hadden de hond al een paar keer beschuldigd van het openen van die deur (de vuilnisbak staat in die ruimte) als wij sliepen. We snapten alleen niet hoe hij het voor elkaar kreeg.
Op een dag kwamen we erachter hoe. De kater ging op het aanrecht staan en sprong dan op de deurklink, terwijl de hond dan met zijn neus de deur openduwde. Verder hebben we de klink naar de gang ook omhoog staan sinds de kater daar hetzelfde trucje uithaalde en we wakker gemaakt werden door een 30 kilo zware hond die ons enthousiast in het gezicht likte.

Grappig? vreselijk!

Maar, ik heb a) geen gevoel voor humor en b) een hekel aan dieren.
Br, ik zou er echt niet om kunnen lachen. En het beest gewoon buiten laten lopen.

Polly Shearman

Polly Shearman

22-07-2011 om 10:43

Algebra

Je zou het beest gewoon buiten laten lopen? en de deur van de buren wagenwijd open laten staan?
waarom??
het is toch logisch dat we die hond even terug brachten? en dat hij gelijk naar boven schoot vonden wij alleen maar grappig ja... hij was zo aan het kwispelen dat hij bijna omviel.. en het is nog een flinke hond ook hoor, geen jack russel!

koentje

koentje

22-07-2011 om 12:06

Laat je ook

een alleen-lopende-peuter buiten lopen omdat je een hekel aan kinderen hebt?

Vic

Vic

22-07-2011 om 13:22

Mwah

Ik zou er ook niet om kunnen lachen. Mijn vroegere buurvrouw had twee van die onopgevoede kleine keffers en toen is er ook eens een bij mijn naar binnen gerend. Buuf erachter aan, en roepen, maar dat beest luisterde echt niet. Ik heb hier 'last' van een vaste tuinkat. Als ik niet oplet, gaat hij ook naar binnen en ik heb hem zelfs wel eens van de zolder moeten halen. Leuke beesten hoor, katten, maar liever niet in mijn huis.

Lachen en ...

als je hele gezin zó lekker ontspannen erop reageert, geweldig toch!
járen geleden kwam ik eens ooit op de slaapkamer van zoontje die heerlijk met een (mij onbekende) poes op bed lag. 't duurde geen jaar voordat we zelf 2 katjes hadden.
maarja, ben dan ook geen dierenhater, en zou idd ook hond naar binnen gebracht hebben bij buurvrouw en deur gesloten.

Onafhankelijk

Onafhankelijk van of je dierenliefhebber of -hater bent, dat doe je toch gewoon voor je buren?

Mooi verhaal inderdaad. Overkomt ons ook wel eens dat de voordeur openstaat en er volstrekt onbekende honden naar binnen komen rennen alsof ze hier wonen en net zo snel weer weg zijn. Vind het wel grappig altijd. In elk geval grappiger dan de buurkatten die hier boven stiekem naar binnen sneaken en de boel vies maken.

Tijdens het kamperen

werd ik eens verrast door een reusachtige bouvier die me goedemorgen kwam wensen in mijn kruiptentje. Het beest kwispelde de haringen bijkans uit de grond. Nou ben ik wel een dierenliefhebber (hoewel ik zelf niet zo nodig een hond hoef), dus dat blijft toch een van mijn leukere kampeerherinneringen.
Leuker in ieder geval dan die steen die ineens poten kreeg en met grote bogen door mijn voortent begon te springen (steen bleek een monsterlijke pad... ik heb de hele camping bij elkaar gekrijst haha).

Kaaskopje

Kaaskopje

22-07-2011 om 20:42

Eens met minna (algebra)

Het heeft niks met humor of dierenliefde te maken of je zo'n hond even terug naar huis brengt, maar met sociaal wenselijk gedrag. Bij een hond kan ik erom lachen als hij zich niet sociaal wenselijk gedraagt, bij een mens is het zeer de vraag of ik erom kan lachen.
Ik zou trouwens wel een beetje in de stress schieten geloof ik als een hond hier opeens naar binnen zou rennen. De katten zouden niet weten hoe ze het hadden en dochters zouden erin blijven als zo'n lobbes op hun bed zou springen, maar achteraf zouden we er zeker om moeten lachen.

Aïda

Aïda

22-07-2011 om 21:40

Nou gedeeltelijk met algebra eens

Ik zou het beest wel thuis hebben gebracht en door gesloten hebben, en inderdaad er dan ook wel zo voor gezorgd hebben dat hij niet meer naar buiten kon..
MAARRRRR.....

ik hou niet van dieren, en als er dan al een hond bij mij binnenkomt, dan zeker niet op mijn bed!!

JAKKES ik vind dat gewoon goor. zo'n vies beest op mijn bed. Nee ik had daar zeker niet de humor van ingezien, ik had daar flink pissig over geweest.
Al had ik dat dan niet mijn buurvrouw aangerekend want
blijkbaar kon zij er niets aan doen.

En koentje jou vergelijking slaat natuurlijk kant nog wal.. Je gaat een hond toch niet op de zelfde hoogte zetten als een kind?!

Terpi

Terpi

22-07-2011 om 21:44

Aanvulling aida

tav Koentje: behalve dan dat idd net als Aida zegt de vergelijking tussen hond en kind wel vergezocht is... Ik mag aannemen dat Algebra wel houdt van kinderen want anders is de aanwezigheid op een ouderschapforum ook al niet zo logisch

Vic

Vic

22-07-2011 om 21:50

Fatsoen

Ik heb een hekel aan honden en wil ze ook niet in mijn huis hebben, en zeker niet in bed. Maar als ik zou zien dat bij de buren de deur open staat en hun hond los buiten loopt, zou ik dat beest natuurlijk wel weer naar huis brengen en iets aan de deur doen. Daar hoef je geen hondenliefhebber voor te zijn. Tenzij ze zo'n enge hond hebben natuurlijk, dan bel ik de politie

Fianna

Fianna

22-07-2011 om 22:08

Geen hondenliefhebber

Maar ook niet een hondenhater. Ik zou een hond in mijn huis en dan mijn bed zeker niet leuk vinden, bah, alhoewel ik het wel een grappig verhaal vind.
Reden dat ik zo'n hond niet naar binnen zou brengen is dat ik eigenlijk wel bang ben voor grote honden en het gewoon niet zou durven. Als zo'n groot beest dus mijn huis zou binnen daveren en de trap op zou rennen zou ik dus wrs in paniek raken. Stom, ik weet het.

Oke oke

Misschien zou ik hem wel door de deur naar binnen duwen als ik zie dat hij buiten rond blijft hangen en de buren er blijkbaar niet zijn. Maar als dat beest dan 1 minuut later weer buiten rondloopt zou ik hem misschien eerder aan zijn riem vastmaken dan aan de deuren gaan sleutelen. Dat vind ik de hele ellende van dieren, er is altijd wat mee. Ze kosten tijd en geld, en moeite, en je moet altijd van alles voor/met ze regelen. En nu komt er een exemplaar van een ander bij mij binenn (gatver!) en moet ik er moeite voor doen om er weer van af te komen. Dat idee.
En nee.. met kinderen heb ik dat niet. Ik hou alleen van mijn eigen kinderen natuurlijk , maar die van anderen zal ik zeker redden als ze alleen buiten op straat lopen! Kom op, een peuter is wel iets anders dan een hond!
Algebra

Merel

Merel

23-07-2011 om 11:37

Misschien

Misschien doen die buren normaal gezien de deur op slot, of de hond heeft voor het eerst ontdekt hoe hij de deur openen moet? Wijzelf hebben aan de binnenkant van de voordeur geen klink, we moeten het slot met een schuif naar rechts trekken om de deur te openen, aan de binnenkant zit verder een ronde deurknop. Wellicht iets voor hun, een ronde knop nemen die je moet draaien i.p.v. een klink, anders kan hond ook ontsnappen als ze wél thuis zijn.
Als ik wegga draai ik inderdaad vanaf buiten de deur op slot, i.p.v. alleen maar dichttrekken. Op slot draaien terwijl er iemand nog thuis is doe ik nooit, die kan dan in calamiteiten niet meteen de deur uit (moet dan de sleutel pakken en de deur aan de binnenkant weer openen)

Tirza G.

Tirza G.

23-07-2011 om 14:51

Dat doe je voor je buren?

Nou, dan zou me niet opvallen als vreemd. Er staat hier zo váák een voordeur open bij de huizen aan de overkant, die mensen hebben allemaal kinderen, geen zin in gebel en geklep, niet allemaal een handig achterom - als ik op alle openstaande voordeuren zou moeten reageren had ik een dagtaak.
Klussen aan de auto, tuinieren, in de tuin zitten: die voordeur staat wel open ja. En er loopt ook wel eens een losse hond op straat, ik doe daar verder niks mee. Als ik een voordeur open zie staan en de hond die daar woont buiten zie lopen, dan denk ik hooguit: o, die loopt al vast vooruit voor het uitlaten. Of ze komen net thuis en hond moet nog naar binnen. Of ze roepen hem zo wel terug. Niet eens onwil, maar het komt gewoon niet in mijn hoofd op.
Van de week sprong er een hond in mijn vijver. Dát valt me dan wel weer op als zijnde raar

Tirza

Merel

Merel

23-07-2011 om 19:55

Pelle

Als we gaan slapen doe ik alleen de sleutel van het extra slotje dicht. Dat zit bovenin de deur en de sleutel blijft daarvan in het slot zitten. Zo kan je bij brand of in grote paniek toch heel snel de deur openen want je hoeft geen sleutel te zoeken. Als een inbreker naar binnen zou willen dan zou hij de ruit moeten inslaan om dat slotje open te draaien (dubbel glas) en dan moet ie ook maar net weten dat de sleutel van dat slotje er nog in zit. Maar goed, als hij de ruit heeft gebroken (deur heeft een ruit van boven tot onder, dan kan ie ook naar binnen zonder dat slotje te openen)

Merel

Merel

23-07-2011 om 20:25

Sleutels

Wij hebben allemaal de voordeursleutel aan onze sleutelbossen hangen. Die hangen ook ongeveer een meter van de voordeur af. Toch lijkt het mij te onhandig om de sleutel dan uit die bos te vissen en de deur te openen, vind het systeem wat we nu hanteren wel prettig en werkt net zo efficient toch? (ik heb ooit eens een documentaire gezien over een brand en ik zie mezelf in zo'n panieksituatie met behoorlijke rookontwikkeling volgens mij echt die sleutel niet meer vinden aan mijn sleutelbos) Dus we laten de sleutel dan maar in het slot zitten.(weliswaar in het tweede slot in plaats van het hoofdslot maar als ie maar op slot zit)
Bij de achterdeur ligt de sleutel inderdaad ook op een vaste plek, vlak bij de achterdeur maar niet te 'hengelen' voor dieven, dus niet zichtbaar door het raam heen en ook niet met een armlengte te pakken.
Hier is een tijd geleden bij buren een aantal huizen verder ingebroken, zij hebben een andere deur dan wij, de brievenbus zit in het midden van de deur, naast het slot, en het slot is dus opengetrokken met een ijzerdraad.

Vic

Vic

23-07-2011 om 20:49

Veilig

Mijn sleutels zitten altijd in mijn tas, die naast de bank staat. In geval van brand ga ik niet proberen die te vinden (in het donker). 's nachts draai ik dus de voordeur niet op slot, maar ik heb zo'n haakje dat ik dichtdoe. Dat zit best stevig. De achterdeur is wel op slot, maar daar laat ik de sleutel in zitten als ik thuis ben.

Onze vorige ( hele grote) hond

is op zijn hele ouwe dag ook wel een keer weggelopen, het hele dorp door( en die lobbes had al moeite als hij achter ons huis naar de dijk moest....) en is toen bij mensen in de openstaande garage gaan liggen. Die schrokken zich ook rot!
Ze hebben m naar het asiel gebracht wat ik erg lief vond, daar dachten ze dat ie dagen had gelopen want zijn poten waren kapot( ja wat wil je dat beest wilde nooit lopen)

Wij hebben trouwens nooit de voordeur op slot, ook niet als we weggaan, behalve met vakantie. Onze hond slaat altijd verschrikkelijk aan als er iemand aan de deur komt die ze niet herkent en wij zijn er niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-07-2011 om 22:29

Vaste plek sleutels

Sleutels aan een rekje zou hier nooit werken. Leuk voor het nieuwtje, maar daarna zou iedereen het weer consequent vergeten. Wij leggen de sleutels meestal op de eettafel. Die staat meteen tegenover de deur van het halletje naar de kamer. Of in onze jaszakken, of in onze tassen, of.... Maar 's nachts zit ie in de voordeur.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-07-2011 om 22:46

Ach

een steen werkt ook als de nood aan de man komt. Bij ons dan

Tirza G.

Tirza G.

23-07-2011 om 23:53

Sleutel bij vriendin (pelle)

En jij denkt dat als jij je vriendin 's nachts in paniek belt omdat de boel in brand staat, dat zij dan zo georganiseerd is dat ze jouw sleutel meteen voor de grijp heeft? Zo moet je dus niet alleen zorgen dat je weet waar je eígen sleutels zijn, maar je moet er ook voor zorgen dat je vriendin ze op een handige plaats ophangt. Da's te veel verantwoording voor mijn hoofd
Wij gebruiken de voordeur nooit, dus die is op slot en daar staan allemaal spullen achter. De zijdeur draaien we 's avonds op slot als we naar bed gaan en als we weggaan ook. Verder is hij de hele dag open en bij mooi weer stáát hij ook open. Wat mij dan maar weer doet hopen dat de overbuurvrouw hem niet elke keer dicht komt doen

Tirza

Polly Shearman

Polly Shearman

24-07-2011 om 09:52

Wat verzand

dit toch weer in een heerlijke discussie,
ter uwe gerustelling, draaien onze buren altijd hun deur op slot, maar waren ze dat nu toevallig gewoon een keer vergeten, vandaar dat hondlief gelijk ontsnapte.
Wij hebben onze sleutels allemaal op een rekje( nou ja, ik hang ze altijd op het rekje, andere huisgenoten, ik noem geen namen, laten nog altijd sleutels slingeren)

Verder hang ik niet de hele dag uit het raam mijn buren in de gaten te houden maar een loslopende hond en een openstaande deur, terwijl hun auto weg is... ja dat was wel opvallend

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.