Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Dochterlief

Dochterlief

17-08-2011 om 19:35

Grappige opmerkingen (van volwassenen)

Even onder een schuilnaam want het is wel wat genant, maar ook heel grappig.
Ik belde vanmorgen mijn vader om te vragen wat hij voor zijn verjaardag wilde. 'Nou' zei hij 'ik wil wel bretels'. Nadat ik mijn verbazing had geuit legde hij uit dat hij het een beetje beu is om altijd maar joggingbroeken te dragen (daar ben ik blij om), maar dat broeken met riemen niet lekker zitten. Wat voor bretels hij dan wilde? 'Witte, want dan kan ik ze overal bij dragen'. Hmmm of hij dan van plan was om ze boven zijn trui te dragen want dat kan toch écht niet? 'Tuurlijk wel, zo draagt Jort Kelder ze toch ook?!', was zijn reactie.
Het zal je vader maar zijn

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rosase

Rosase

17-08-2011 om 22:24

Helemaal niet genant

Die vader van jou heeft gewoon heel veel gevoel voor humor.
En nog zelfbewust ook. En bij de tijd.

Grappige vader heb je!

Fiorucci

Fiorucci

18-08-2011 om 07:26

Dochterlief

Tip: www.bretels.nl
Alle soorten en kleuren!

Dochterlief

Dochterlief

18-08-2011 om 10:52

Haha ja

Ik ben inmiddels al geslaagd voor donkergrijze bretels. Dat leek me toch wat neutraler dan witte. Mijn vader is inderdaad een erg grappige en lieve man, maar ik zou hem toch soms liever anders gekleed zien dan in een joggingbroek (die wens wordt ingewilligd!) of een broek met groene trui en dan bretels erover.

Rosase

Rosase

18-08-2011 om 11:47

Ach wie weet

Misschien wordt het wel een nieuwe hit : bretels over je trui. In de jaren '80 was dat toch ook een tijdje zo? Strakke broek, ruitjesbloes en daaroverheen bretels?

Merel

Merel

18-08-2011 om 13:59

Leuk overhemd

Als hij het dan toch over Jort heeft dan zou ik een leuk overhemd voor hem kopen. Staat volgens mij echt leuk hoor, ik zie hier wel vaker mannen met betrels, in verschillende kleuren (ook knalrood bijv.)

Dochterlief

Dochterlief

18-08-2011 om 14:29

Geen overhemd

Het is voor mijn vader al een hele stap om zijn joggingpak aan de wilgen te hangen dus een overhemd gaat het voorlopig niet worden vrees ik.
Maar ik heb dit draadje niet alleen gestart voor tips over bretels. Ik ben benieuwd of er nog meer ouders zijn met grappige opmerkingen, of een foute kledingsmaak.

Durf het bijna niet te zeggen...........

Over foute kleding gesproken:
Mijn vader draagt geitewollen sokken in z'n sandalen!
En dat doet ie ook als hij weg moet of weet ik wat.
Alleen voor een echt feest ofzo krijg je 'm eruit gepraat...en doet ie schoenen aan.
Aarggggg!
groeten albana

neteret mut

neteret mut

18-08-2011 om 17:46

Albana

mijn draagt ook bijna alleen maar sandalen, ook in de winter in de sneeuw maar geen geitewollen sokken ( wel sokken in de kleur van de broek van dat moment)

Het zal je moeder maar zijn...

Mijn moeder was allesbehalve hip gekleed toen ik puber was. Ze droeg toen voornamelijk tutjurken omdat ze broeken niet lekker vond zitten. Op mijn diploma-uitreiking maakte ze het letterlijk en figuurlijk helemaal bont: een blouse met een bijpassende megawijde, best lange rok, vuurrood met witte ballen erop. Zó opvallend en zo uit de toon vallend! Het leek wel of er spotlights op haar schenen midden in het bescheiden geklede gezelschap. Ik schaamde me dood.

En sinds mijn moeder de stretchspijkerbroek heeft ontdekt ziet ze er wel hip uit. Mijn dochters krijgen wel eens kleding van haar waar oma op uitgekeken is en die nemen de meiden graag aan. Echt zo'n verschil met vroeger!

skik

Janeway

Janeway

18-08-2011 om 23:13

Geitenwol

Mijn vader is een geitenwollensokken man ALtijd al geweest, maar als er iets belangrijks was deed hij dan nog wel gewone sokken aan. Totdat hij een keer iets belangrijks in de winter had. En koude voeten. Hij trok zijn geitensokken aan tot grote verontwaardiging van ons, dat kon niet. Hij gaat naar boven voor een ander paar nette sokken en trekt ze over de geitensokken aan. Geweldig.

May

May

19-08-2011 om 11:20

Mijn vader

Is 80 en sinds drie jaar alleen. De huisarts vroeg hem of hij weleens had nagedacht over een nieuwe relatie. Zijn antwoord: wat moet ik met zo'n oud mens in huis...

Nog eens oude mensen

Wijlen de grootvader van mijn man werd op 87 jarige leeftijd weduwnaar. Hij kreeg de tip eens bij de bejaardensoos te gaan kijken, maar nee hoor " Dat is voor oude mensen" haha.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

19-08-2011 om 22:54

En nog een keer

Mijn vader nam op zijn 77e een computer en toen ik hem aanraadde een computercursus te gaan doen bij de Stichting Wezijn Ouderen, reageerde ook hij met te zeggen: "Ik ga niet bij die oude mensen zitten!". Hilarisch.
Aagje

Oude mensen

Dat van : "ik ga niet bij al die oude mensen zitten" is een standaard opmerking van ouderen. Ik (werk in verzorgingshuis) hoor dat héél vaak bij 'nieuwe' bewoners. Ook verbazen ze zich over de hoeveelheid ouderen. Dan zeggen ze als je ze naar de koffie brengt voor de eerste keer : " Goh, wat een bóel oude mensen, zeg!" (Gut raar hé in een verzorgingshuis voor ouderen, of niet dan?)
De hoeveelheid bij elkaar zal 't wel doen....denk ik.
Maar ooit maakte ik mee dat een nogal sjieke dame in elke zin zei : " Maar ik ben al 90 jaar hoor!".
Dat had blijkbaar veel indruk gemaakt die opmerking in het 'gewone leven' en dan dat gezicht van die nieuwe dame als ze werd afgestraft met : "Gut pas 90 jaar? Ik ben al 95 en hij hiernaast is al 98!"
Nou na 3 dagen hoorden we het al nooit meer! Want niemand was daarvan onder de indruk....hahaha.
groeten albana

Tirza G.

Tirza G.

20-08-2011 om 15:46

Herkenbaar albana

Schoonmoeder is pas 91 geworden en in de kerkbode stond de verjaardag van een mevrouw die 89 zou worden. Pffffft, jonkie. 89 - wat ís dat nou. Een eindje verderop werd de verjaardag aangekondigd van iemand die 98 werd. Tja. Daar kon ze niet veel op zeggen, hahhahha, wat hebben we een pret gehad.
Zo ook met de overlijdensadvertenties, er wordt van iedereen gemeld of ze Ouder dan wel Jonger waren. Althans, boven de 80. Daaronder ben je een 'jonge vrouw', dat zei ze laatst ook tegen mijn vriendin van 51 - ach kom, jij? Zo'n jonge vrouw nog??
Leuk

Tirza

Echo-strelend

Omdat ik nooit in uniform loop (hoort niet bij mijn fuctie) zijn er heel veel mensen die mij (als ze mijn naam niet kennen, de meesten wel hoor) andere benamingen geven i.p.v. het standaard 'zuster'.
Dus ik ben 'meisje' 'deerntje' of 'jonkie' of ; "hé jij met je mooie krullebol.."
Toch stukken ego-strelender dan 'zuster' niet dan?
En dat als je al bijna 50 bent, heerlijk toch?
groeten albana

En ik vergeet er nog 1

Ze roepen ook vaak : "kindje" ,hahaha! Mijn eigen kinderen zijn al volwassen!
Maar ik luister altijd braaf naar al die benamingen en als ik er erg zat van ben (omdat iemand het expres doet b.v.) dan zeg ik gewoon terug:
"Ja, wat is er ouwe,opa,oma etc."
Kunnen ze meestal wel waarderen en ze moeten erom glimlachen of maken nog een klinkslag terug en dan is het meteen afgelopen.
p.s. dat terug doen is alleen in zeer extreme gevallen hoor, niet dat ik dat dagelijks doe.
groeten albana

Albana

Zo is er hier een gepensioneerde heer die mij altijd "jongedame" noemt. Ik heb hem vriendelijk verteld dat ik mij gevleid voel, als ruime 40+-er

Petr@

Petr@

21-08-2011 om 20:33

En het leuke is

dat als wij 80+ zijn precies hetzelfde zeggen ))

Mariska

Mariska

25-08-2011 om 10:56

Dochterlief

Als je vader besluit af te zien van de bretels, dan kun je ze zelf gaan dragen... is nl een nieuwe trend

http://www.fashionnewz.nl/artikel_11147_gespot-jennifer-lopez-wijde-kleding-bretels-tomboy.html

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.