Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Jesse_1

Jesse_1

28-11-2009 om 19:09

Graprekenen. kent iemand deze?

Zoon (9) heeft op school bij 'graprekenen' een "opgave" gekregen die hij niet wist en waar wij ook niet uitkomen. Ik weet niet wat de letterlijke opgave is, maar wij zijn nu razend benieuwd:
Stel je doet met je vrienden een weddenschap in het voorspellen van de uitslag van een wedstrijd (bv een voetbalwedstrijd. Nu is er een manier om ervoor te zorgen dat je hierbij altijd wint. Welke?
(NB ongetwijfeld zit er een clou in de precieze opgave, maar die weten we dus niet)
Kent iemand de opgave, dan wel het antwoord?! Jesse

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

29-11-2009 om 01:17

Is het deze misschien?

en knappe vrouw en een verkoper zitten in het vliegtuig. De vrouw is moe en wil wat slapen, maar de verkoper stelt haar voor een spelletje te spelen. De dame weigert en draait zich om om wat te slapen, maar de verkoper dringt aan. “Luister,” zegt hij, “je mag de ander een vraag stellen. Wie het antwoord niet weet, moet de ander 5 euro geven.” Opnieuw weigert de vrouw en probeert zich wat te netstelen. De verkoper probeert wederom: “We spelen het als volgt. Als jij het antwoord niet weet, geef je mij 5 euro, als ik het antwoord niet weet, krijg jij vijftig euro.” “Vooruit dan,” zegt de vrouw en speelt mee. De verkoper begint met een vraag: “Hoeveel bedraagt de afstand tussen de maan en de aarde?“ De dame trekt haar portemonnee en geeft vijf euro aan de verkoper. Die glundert en zegt: “Nu is het jouw beurt om mij iets te vragen.” De vrouw denkt even na en vraagt dan: “Wat gaat met drie poten de berg op en komt er met vier poten weer vanaf?” De verkoper denkt heel diep na: hij weet het niet. Hij neemt zijn laptop en googlet wat, maar vindt het niet. De knappe vrouwe is intussen in slaap gevallen. Hij zoekt een hele poos op internet, maar vruchteloos. Uiteindelijk maakt hij de vrouw wakker, neemt hij zijn portemonnee en geeft haar 50 euro. Ze stopt het geld weg en draait zich weer om om verder te slapen, wanneer de verkoper vraagt: “Wat was het antwoord op de vraag?” De vrouw neemt zwijgend haar portemonnee en overhandigt de verkoper 5 euro.

groetjes
Maxime

Sancy

Sancy

29-11-2009 om 12:28

Maxime (ot)

Ik ken die grap ook, maar dan is de verkoper een advocaat en de vrouw een 'dom blondje'

Oude grap

Hij staat namelijk ook in een van de eerste Kameleonboeken - Gerben neemt dan een van de studenten er op die manier tussen.

Jesse_1

Jesse_1

30-11-2009 om 18:14

Lol maxime

Nee, die is het niet. Ik kende hem ook nog niet (Zoon ws wel, want die kent alle Kameleon boeken).
Vanavond toevallig kijkavond op school, dan kunnen we zelf even naar de opgave gluren (en ongetwijfeld het goede antwoord bedenken).
Jesse

Jesse (ot)

De versie in de Kameleon is: Het is geel. Het leeft. Het heeft geen armen of benen, maar wel acht oren.

Jesse_1

Jesse_1

01-12-2009 om 21:09

Ik zal 't eens navragen genista

De opgave was als volgt (niet helemaal letterlijk):
"Stel je gaat een weddenschap doen met je vrienden om de stand van een wedstrijd (bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd) te voorspellen - voordat je begint.
Als je het op de goede manier doet, win je altijd. Hoe?"
De clou zit 'm dus in 'voordat je begint': 0-0.
Jesse

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.