Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

06-06-2012 om 19:32

Gratis hondje?

korte vraag...
wij zijn op zoek naar een klein gezellig hondje voor ons gezin.
Onze vorige hond hadden we gewoon bij iemand thuis vandaan, geen ras, geen kosten...ontzettend lief, gewoon heel erg mee getroffen.
alleen... ik zoek en zoek maar kan gewoon nergens een leuk "gratis" hondje vinden, of zoek ik nu gewoon verkeerd.
nergens op een prikbord in een supermarkt, niet op marktplaats.
Overal vragen ze zulke idiote bedragen voor een hondje, dat het voor mij al niet meer hoeft zo, maar het lijkt mij toch dat er zat hondjes worden geboren zonder stamboom of iets die gewoon gratis opgehaald kunnen worden,van de boerderij of weet ik veel wat of ben ik nu ouderwets...
wie o wie heeft er een antwoord voor mij en een evt. adres voor een klein gratis puppie hondje..... uit de kop van noord holland...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kijk eens op

Gratisaftehalen.nl of gratisoptehalen.nl

Lijkt schimmig maar je kunt altijd gaan kijken..

Dieren zijn niet gratis

een puppy zal toch ook zijn inentingen, sterilisatie en controles moeten krijgen.

Ik was vandaag in het asiel, dieren genoeg en daar krijg je alleen een dier mee als die dus ingeent etc is, misschien is dat wat.

En denk na, heb je wel geld voor een hond, wat als het onderzoeken nodig heeft, speciaal voer, medicijnen, trainingen....

Fiorucci

Fiorucci

07-06-2012 om 07:29

Asiel

ER zitten heel veel hondjes in het asiel, keurig nagekeken door de dierenarts etc.

Tinus_p

Tinus_p

07-06-2012 om 09:34

Expres

Nou wee ik niet zoveel van honden, maar ik heb wel gehoord, dat het makkelijker is, om pups/hondjes voor 100 euro te verkopen dan om gratis weg te geven. Gratis weggeven suggereert namelijk, dat de zorg voor die pups je niet interesseerde, en dat je geen geld hebt uitgegeven aan dierenarts/inentingen/puppyvoedsel etc. Omgekeerd, veel mensen die op 'gratis hondjes' afkomen, zijn zelf ook niet serieus, terwijl mensen die 100 euro voor een hond willen uitgeven, daarmee stilzwijgend aangeven ook bereid zijn om geld uit te geven aan de zorg voor die hond.

Mona

Mona

07-06-2012 om 12:16

Bij katten wel

Bij katten zie je dat wel veel. Wij hebben onze 2 katten gratis gekregen (van verschillende mensen) en zorgen er toch echt wel heel goed voor Maar misschien komt dat omdat mensen sneller blijven 'zitten' met een nestje poesjes/katjes, dan met honden?

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

07-06-2012 om 12:51

Ik bedoel

ik bedoel dus ook dat ik echt heel goed voor t hondje ga zorgen, we hebben een megatuin en een hondenuitlaatgebied voor de deur maar ik heb gewoon geen zin om al €250 voor een puppie te betalen, de inentingen e. d . moeten inderdaad betaald worden maar moeten mensen dan ook nog perse verdienen op het feit dat ze een nestje puppies hebben, ze kunnen toch ook tegen onkosten weg ( net als bij poesjes idd) maar dat kan ik gewoon niet vinden lijkt wel

tess

Fiorucci

Fiorucci

07-06-2012 om 12:55

Nogmaals: asiel

Ik zou dan toch het asiel checken, daar betaal je zeker geen 250 euro, en krijg je een gezond beestje.

Gratisoptehalen

Ik weet niet hoe het bij gratisaftehalen zit, maar bij gratisoptehalen mag je geen advertenties voor gratis dieren (meer) zetten.
n@nny

Kaaskopje

Kaaskopje

07-06-2012 om 13:45

Pups

Ik vind eigenlijk dat je veel vraagt van een hondenbezitter als je een gratis pup wilt. Wat denk je wat voor energie het voor zo'n hondenbezitter is om pups op te 'kweken' tot gezonde, sociale hondjes? En niet alleen energie, maar ook letterlijk kosten, zoals nestruimte, dokterskosten, voeding, etc.. Dat is toch echt andere koek dan bij een kat. Ik heb twee kattennestjes gehad, maar heb totaal geen behoefte aan een hondennest. Ik vind een vergoeding voor een pup dus zeer vanzelfsprekend. Wij hebben in het verleden een hele mooie kruising via een particulier 'gekregen'. Wij betaalden daar toen 200 gulden voor. De bezitter gaf aan die prijs te vragen om daarmee een drempel op te werpen voor mensen die er wel erg makkelijk over dachten. Wie er geld voor over heeft, denkt er in ieder geval goed over na, was haar motivatie. Ik vond dat heel logisch, nog steeds.

mix

mix

07-06-2012 om 14:09

Ook asiel duur

prijzen asiel 2012

Plaatsing

Kittens € 104,00
Volwassen katten € 73,00
Raskatten + 20%
Katten ouder dan 7 jaar - 10%

Pups € 197,00
Volwassen honden € 135,00
Rashonden +20%
Honden ouder dan 5 jaar - 10%

Afstandkosten

Kat € 15,00
Hond € 35,00

Prijzen excl. eventuele entings, identificatie, registratie kosten, ontworm en ontvlooikosten

En terecht, evenals de mensen die er tijd in hebben gestoken en of de sterilisatiekosten die er soms nog bovenop komen in een asiel. Ik vind het onterecht als mensen voor een duppie op de eerste rang willen zitten

Coco

Coco

07-06-2012 om 15:45

"gratis"

Ik weet dat bij katten het sterk wordt afgeraden je kittens gratis aan vreemden mee te geven. Er lopen namelijk nogal wat opkopers van slangenvoer rond die zo aan een goedkope partij kunnen komen.

Slangenvoer

ik kan mij eerlijk echt niet voorstellen dat er mensen die 'gewoon' een slang als huisdier hebben er een jong poesje in stoppen.

het komt op mij iig altijd over als een broodje aap.

Iig, als er hier mensen zijn emt een zwangere poes, in Haarlem of directe omgeving: vanaf half augustus willen we gezinsuitbreiding, we bieden: een levanlang goede zorg, heel veel aandacht en liefde, ruim huis met grote tuin, bijna altijd iemand thuis, iig poezenparadijs hier bij ons.

Oh waar ik ook de pest in heb

zijn die mensen die op marktplaats nestjes aanbieden, die hebben dan 3 ! zwangere poezen of hebben elk jaar een nestje.

Ik vind dat zo fout, er zijn zo ontzettend te veel poezen in dit land, wegkwijnend in het asiel. Laat die poezen toch steriliseren !

Asiel duur

nou dat vind ik dus niet, daar zitten al die entingen, sterilisaties etc bij in. Je bent bij een dierenarts veel meer kwijt ! Die poezen en honden uit het asiel (ze hebben ook puppy's en kittens !) zijn dus gratis, je betaald voor de gemaakte medische kosten en niet eens dus voor het voer en alle overige kosten die er gemaakt zijn.

Snuggle's

Snuggle's

07-06-2012 om 16:35

Wel duur

Ik vind 100 euro voor een kat uit het asiel wel duur. Die kun je toch vaak via via gratis krijgen. En die kosten zijn dus zonder entingen en ontwormen staat erbij.

mix

mix

07-06-2012 om 16:45

Manda

ikzelf vind het niet duur, maar als je 250 voor een pup duur vindt, dan vind je het uit het asiel ook waarschijnlijk duur, omdat je praktisch op dezelfde kosten uitkomt.En inderdaad, het is ook de verzorging in een asiel waarbij vrijwilligers zich uit de naad werken.
De entingen, ontworming, chips waren bij mijn genoemde asiel exclusief de 197 euro voor een pup. Je komt dus over de 250 euro heen.

Ben het met je eens dat een kat steriliseren goedkoper en ook vaak gezonder is dan elke keer die nestjes terwijl er al zoveel katten rondlopen en in asiels zitten.

Jillian

Jillian

07-06-2012 om 17:03

Kosten

Gratis is een dier nou eenmaal meestal niet. De eigenaar maakt ook kosten als het goed is (inentingen, extra voer moeder, dierenarts check) + alle tijd en energie die er in worden gestoken.

Het asiel heeft natuurlijk ook een maatschappelijke functie. Wie een hond/kat uit het asiel haalt betaald niet alleen voor de kosten die de specifieke hond/kat heeft gemaakt (wat afhankelijk van de tijd die het dier in het asiel heeft doorgebracht hoog kan zijn) maar ook voor het in stand houden van het asiel. Ik vind het redelijk normaal dat hier een bijdrage voor wordt geleverd. Tenslotte zullen de meeste mensen die een hond/kat uit het asiel halen ook sympathie hebben voor het doel asiel.

Haal je een raskat/rashond dan ben je natuurlijk nog veel meer kwijt maar goed dan betaal je dus ook voor de naam en reputatie van het ras en de stamboom en alles.

Ik vind 100/200 euro voor een lieve pup zonder stamboom die in huiselijke kring is opgegroeid een heel redelijk bedrag.

Als ik zelf een nestje had zou ik de pups ook niet gratis weggeven. Misschien wel als ik de persoon goed kende en wist dat deze echt geen geld had maar niet aan vreemden. Dan liever geld vragen, niet alleen wegens gemaakte kosten maar ook om te kijken hoe serieus die mensen zijn.

Kittens haal ik liever uit het asiel dan bij particulieren. Daarmee moedig je alleen maar dat mensen hun katten nestjes laten krijgen. Raskatten is natuurlijk altijd een markt voor maar van de gewone huis-tuin en keuken kat zijn er meer dan genoeg. Je hoeft echt niet actief aan die populatie te gaan bijdragen.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

07-06-2012 om 17:10

Mijn hondje

Mijn hondje was destijds via kennisen f350,-. We kregen nog een soort ouderdomskorting omdat hij boven de vier maanden was en omdat we hen via via kenden. Helemaal okee bevonden door de da en de eerste entingen had hij al gehad.
Ik vond het veel geld maar niet duur.

Rosa van der Zanden

mix

mix

07-06-2012 om 17:23

wat wel een nadeel is dat het asiel misschien meer bezocht zou worden als de prijzen iets lager liggen. Dus meer subsidie, meer donateurs, meer giften enz.

mix

mix

07-06-2012 om 17:27

Waarom katten wel

waarom katten wel vaak goedkoper zijn af te halen is denk ik omdat de katten die niet "geholpen" zijn en buiten lopen vaker ongelukjes hebben en zwanger raken. Bij honden zal dat ook wel eens gebeuren, maar ik denk veel mider vaak. Zonde vind ik dat, niet alleen omdat er al genoeg katten zijn, maar ook omdat je bij die verrassingsnesten vaak niet weet van wie het komt en daardoor allerlei vervelende dingen door kan geven aan een nest.

Asiel

Onze katten komen uit het asiel. We hebben 75 euro per kat betaald. De katten waren gechipt, gesteriliseerd en het eerste dierenartsbezoek mocht op kosten van het asiel. Officieel hebben we de katten in bruikleen. We mogen ze niet zomaar wegdoen of in laten slapen zonder het asiel daarvan op de hoogte te brengen. Maar ik vraag mij af hoe ze dat in de praktijk bijhouden.
In ieder geval vond ik de "prijs" voor de katten niet hoog. Zo'n asiel moet toch ergens de kosten voor de voeding en verzorging van alle dieren van betalen. En wij hebben hopelijk nog jaren plezier aan de katten.
Honden mag je eerst eens een weekend mee naar huis nemen voordat je een beslissing neemt. Ik zou zeker voor een asielhond gaan.

Nee snuggles

die 100 euro voor een kitten is INCLUSIEF de sterilisatie (die je als poes 1 jaar oid is kan latne uitvoeren), entingen etc.

En als je dus ergens van iemand een gratis poesje krijgt zal je ook bij de dierenarts langs moeten en dan zit je boven de 100 euro, want alleen al de sterilisatie kost dat.

Mix

"De entingen, ontworming, chips waren bij mijn genoemde asiel exclusief de 197 euro voor een pup. Je komt dus over de 250 euro heen. "

Jeetje dat vind ik dus wel duur. Ik begrijp juist dat alle asiels zo'n beetje dezelfde richtlijnen gebruiken voor aanschaf van een asieldier (je betaald de medische kosten) maar misschien dus niet overal.

Ik zie wel prijsverschillen bij de verschillende asiels, bij de ene is een kitten 105, de andere 85, en ook nog hogere prijzen.

hierook

hierook

08-06-2012 om 09:32

Net als fay

Hier ook een kat uit het asiel voor 75 euro, gevaccineerd, ontwormd, ontvlooid, gechipt en geholpen. Vind ik een heel redelijke prijs voor dat pakket. Oja, en een eerste bezoek aan de DA een maand na aanschaf, om alles nog eens te laten nakijken op verborgen gebreken en om vragen te stellen die naar boven gekomen zijn, zat er ook nog bij. Prijzen van honden weet ik niet.
Manda, waarom wil je een kitten? Die komen wel weg. In het asiel zitten veel katten van 1-2-3 jaar oud die een goed tweede huis zoeken, en verdienen!

En... aanvulling op hierook

...die ook nog eens superlief zijn (en zindelijk).

Coco

Coco

08-06-2012 om 12:10

Manda (o.t.)

"k kan mij eerlijk echt niet voorstellen dat er mensen die \'gewoon\' een slang als huisdier hebben er een jong poesje in stoppen."
Het gaat ook niet om mensen die "gewoon" een slang als huisdier hebben, maar om fokkerijen van slangen. Daar gaat het om veel geld en net als bij honden- en kattenfokkers bestaat ook daar een groot illegaal circuit. De stap van een cavia naar een jong poesje is waarschijnlijk niet zo heel erg groot. Alleen omdat jij het je niet voor kan stellen betekent nog niet dat het ook niet gebeurt.

hierook

hierook

08-06-2012 om 16:23

Haha fay

zeker weten!
Kittens hebben een veel hoger schattigheidsgehalte om te zien en gaan daardoor veel eerder de asiels uit dan de katten van iets ouder. Maar die zijn ook echt heel lief!

Fiorucci

Fiorucci

08-06-2012 om 16:58

Niet alleen vanwege de schattigheid

Mensen kiezen niet alleen een kitten omdat ze schattig zijn natuurlijk. Als je al een groep katten hebt, zal een kitten sneller geaccepteerd worden. Vandaar dat ik ook een kitten zou kiezen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.