Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Gratis toegangstesten, sociaal?


Veel gezinnen zijn natuurlijk niet 'arm' of 'rijk' maar zitten er ergens tussen in. Die gaan niet wekelijks naar de Efteling maar 1x per jaar en moeten daar bewust geld voor op zij zitten. Voor veel gezinnen is een eigen bijdrage voor testen dus wel een grote drempel. Ook hebben veel gezinnen bijvoorbeeld een museumjaarkaart of juist een abonnement op de dierentuin. Dat is dan even investeren maar daarna gratis. Echter als je dan elke keer een paar tientjes mag uitgeven om iedereen te testen dan heeft het abonnement geen zin meer. 

Daarnaast is het logistiek lastig voor veel mensen. Ik verwacht dat mensen geen probleem hebben met testen als er iets heel spannends tegenover staat zoals een festival of een vakantie. Dan is het percentueel gezien een stuk minder van de prijs van de activiteit  om je te laten testen. Plus het is een langdurig uitje. 

Ik denk dat maar weinig mensen bereid zullen zijn zich te gaan testen voor een museumbezoek, dierentuin, bioscoop of horeca. Als je nu een test centrum naast de deur hebt en het is gatis dan ok, maar anders niet. 

Ik zou sowieso geen testsamenleving opzetten. Dat doen ze in het VK bijvoorbeeld ook niet. Gewoon doorzetten met vaccineren en graag temp omhoog.

1968, die testen voor de toegang zijn volgens mij andere, en veel betrouwbaarder, testen dan die zelftesten uit apotheek en supermarkt. Vandaar het verschil.

Groeten,

Temet

Volgens een artikel in het AD zijn het prima testen, wat de titel trouwens niet doet vermoeden; https://www.ad.nl/binnenland/coronazelftest-voor-een-prikkie-maar-deugen-doen-ze-niet-allemaal~ae38e89d/

Toegang met testen werkt misschien voor grote plaatsen met zo'n speciaal testcentrum. Maar ik moet voor een toegangstest een half uur heen een half uur terug. Dat doet echt niemand hier in de buurt, hooguit voor een festival of zo. Dus de ondernemers hier in de buurt kunnen fluiten naar geteste klanten. Alleen locaties in de grote steden gaan er dan misschien op vooruit. 

Ik vind al dat testen niet wenselijk, hooguit voor grote evenementen die anders nog niet kunnen plaatsvinden of voor het eerder afschaffen van de 1,5 meter. Aan de cijfers te zien is deze golf voorbij en er gaat enorm veel geprikt worden de komende weken. Dan is al dat testen (zonder klachten) helemaal niet meer nodig. 

MRI

MRI

07-05-2021 om 19:29

1968 schreef op 07-05-2021 om 12:04:

Waarom € 7,50? Ik zie bij de Lidl en Jumbo zelftesten liggen voor € 2,89. Die moeten dus een lagere inkoopprijs hebben lijkt me, dus wie weet is de kostprijs € 1,50 euro. Kan dat de prijs dan niet zijn, € 1,50 is een veel acceptabeler bedrag toch? Zeker als je met een heel gezin op pad gaat.

Ja dat vind ik nou ook. Ik zat te denken aan 1,50 inkoop en dan iemand bij de ingang zetten die toeziet op de test. Misschien twee mensen. En dan maak je er 3 euro per test van en dan zijn die mensen ook betaald. 

1968 schreef op 07-05-2021 om 16:15:

Volgens een artikel in het AD zijn het prima testen, wat de titel trouwens niet doet vermoeden; https://www.ad.nl/binnenland/coronazelftest-voor-een-prikkie-maar-deugen-doen-ze-niet-allemaal~ae38e89d/

Probleem is dat die testen geen corona vrij verklaring geven die je bijv nodig hebt om te kunnen reizen. Je kunt er niet mee bewijzen dat je geen corona hebt. Het is puur voor eigen gebruik.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.