Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

timio

timio

03-06-2011 om 23:35

Griekenland


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
oregano

oregano

06-06-2011 om 22:38

Aanvulling

Wat mij aan het hart ligt: naast het milieu natuurlijk vooral de "gewone"mensen die de dupe zijn van de machtsverhoudingen zoals ze zijn! Dat je wel moet om maar op die operatietafel te komen, deze dwang...Waar moet je beginnen....Dit is inderdaad iets wat veel breder ligt dan alleen in Griekenland.

timio

timio

06-06-2011 om 23:16

Pfjiew (en beetje o.t voor makakos)

Wat een reacties! Makakos verwoordt het allemaal beter dan ik zou kunnen... (Makakos wij hebben nog samen in een recent grijs verleden kinderochtenden bezocht in A., de laatste volgens mij zelfs bij jou thuis, ik ben daarna naar een eiland vertrokken...)
Ik sluit me er nogmaals bij aan, er is hier erg veel mis en heel diepgeworteld ook, het zal ontzettend moeilijk zijn om de mentaliteit te veranderen, maar wel bittere noodzaak. Echter na zoveel jaar in het buitenland gewoond te hebben zie ik heel goed dat hoe ik ben, denk, werk, welke overtuiging ik heb, in zoveel opzichten puur te maken heeft met het feit dat ik in Nederland geboren ben, het is geen persoonlijke verdienste van mij dat ik beter kan samen werken, in bepaalde opzichten eerlijker ben, een andere arbeidsethos heb dan de ''gemiddelde'' Griek. Ik ben zo opgevoed en opgegroeid. Was ik toevallig hier geboren, dan was ik in een aantal opzichten een heel ander mens geweest. En in dat licht (onder andere) komt het 'vingertje wijzen' en het afgeven op zo'n hele bevolking arrogant over.
Tot slot, hoe gauw past de buitenlander zich dan hier ook weer aan de 'cultuur' aan. De controle op valhelmen is hier minimaal, en dus zie je meer dan de helft van de toeristen die thuis braaf een valhelm dragen hier ineens zonder helm rondrijden. Vrijheid, de wind door je haren! Maar levensgevaarlijk! Ik wil het ze soms wel toeroepen vanuit m'n auto, doe nou toch een helm op, er gebeuren zoveel ongelukken iedere zomer.
Anyway, voor mezelf sprekend vind ik Griekenland nog steeds een fijn land om te wonen en ben ik ook blij dat ik ben opgegroeid in Nederland. En de crisis, ik hoop dat er een oplossing komt, en dat de EU het redt.

Belle Époque

Belle Époque

06-06-2011 om 23:37

Makakos

Makakos: "Ik zie het allemaal in een veel breder verband dat niet met Grieken, Duitsers, Portugezen of Nederlanders heeft te maken. De "gewone mens" zal altijd de dupe blijven van machtsspelletjes die over hun ruggen worden uitgespeeld."

Ja, daar ben ik eigenlijk ook van overtuigd... Machtspelletjes, maar ook allerlei plannetjes die er op papier zó leuk uit zien (dat hele eurogedoe, waar zoveel tegengeluiden over waren)...

dc

dc

07-06-2011 om 11:27

"de gewone man"

Toen ik in Griekenland woonde (Kreta, misschien net weer wat anders), was het gemiddelde salaris 600 euro netto. En de boodschappen in de supermarkt waren toch echt net zo duur als hier.

In het begin hadden we echt heel veel moeite om rond te komen, maar na een tijdje gingen we steeds minder betalen. Ik deed het onderhoud van het computersysteem van een bar, en daar kon ik dan in ruil voor veel korting drinken.

Ik gaf computercursussen aan iemand, en in ruil konden we weekenden naar een van hun huisjes met zwembad. etc. ETC. Er ging gewoon heel erg veel via vriendendiensten over en weer, en ik kan niet eens zeggen dat ik dat een corrupte mentaliteit vind. Het is gewoon heel erg anders. En dat is zo moeilijk voor te stellen als je niet in het land zelf woont.

Ik ben het er mee eens dat Griekenland qua structuur gewoon niet in de EU past. Maar ze is nu eenmaal toegelaten. Maar zou het voor Griekenland niet beter zijn om naar een systeem te zoeken die bij het land past in plaats van haar te forceren zich aan te passen aan de rest. Wat nooit en te nimmer gaat lukken...

makakos

makakos

07-06-2011 om 12:49

Timio (ot)

Ben jij dan J.D die heel goed kan zingen? Anders zou ik het toch eventjes niet weten.En jij herkende me dus blijkbaar direkt. (help

Grappig dat we hier elkaar weer tegenkomen. Alles goed met jullie?

timio

timio

07-06-2011 om 17:35

Makakos (o.t)

Bingo! Ja, hier alles goed met ons, het leven hier past beter bij ons dan het loeidrukke A. Ik herkende je niet alleen van dit draadje hoor, heb je al langer 'door' ha,ha. Met jullie hopelijk alles ook goed, groetjes.

oregano

oregano

07-06-2011 om 18:04

Dc,

Zoals jij het verwoord was ook mijn eerste reactie een tijdje geleden. Maar toen iemand begon over het milieu en hoe men er daar mee omgaat, kon ik ook dat standpunt wel begrijpen.
Bv alle afval langs de weg, dat kan niet goed zijn voor het milieu...dat vind ik wel de keren dat wij bv op Kreta zijn geweest. Zo zonde van de prachtige natuur daar.
Maar mijn eerste primaire reactie was inderdaad ook: waarom moeten we ze dwingen om volgens een hele andere cultuur te moeten gaan leven. Maar toen hoorde ik dat de Grieken zelf helemaal niet uit de EU willen.
Dus ik weet eigenlijk niet, wat nu het beste zou zijn.

dc

dc

08-06-2011 om 12:09

Oregano

ik weet het ook niet, maar wij worden ook niet betaald om een oplossing te zoeken. Ik vind het gewoon frappant dat "wij" kunnen zien dat wat ze nu doen gewoon niet gaat werken. Waarom kunnen de mensen die er vet voor betaald worden niet even buiten de box denken?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.