Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Groen linksers

Ik herinner me van eerdere verkiezingsperiodes dat hier op OO heel wat GroenLinksers zitten. Wat vinden jullie, hoe moet het nou in de partij? Hebben jullie goede tips voor de gang van zaken? Blijf je je club trouw of ga je nu toch wat anders stemmen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Roosje Katoen

Roosje Katoen

22-05-2012 om 22:27

Nou

ik twijfel of ik de vorige keer nou GL of PvdA heb gestemd, maar dit jaar wordt het zeker geen GL. Wat een stel amateurs zeg, ik hoop dat ze maar 1 zetel overhouden en dat die voor Tofik Dibi is

krin

krin

23-05-2012 om 09:14

Geen gler

Al hebben ze wel mijn sympathie. Ze hebben misgekleund met Dibi, maar dat doet verder weinig af aan waar ze voor staan. Ze hebben hun best gedaan met het Lenteakkoord, dat vind ik een hoop krediet waard. Dus alleen daarom niet GL stemmen, nee, dat zou me te beperkt zijn. En in tegenstelling tot Roosje hoop ik niet dat die ene zetel voor Dibi is. Ongeleid projectiel, die man, die moet eerst nog maar even wat beter in de partijmal gehamerd worden
Ik vind het wel jammer dat het Groene van Groen Links ondergesneeuwd begint te raken. En ik mis Femke nog steeds, maar ja.

Vic

Vic

23-05-2012 om 09:55

Sneu

Ik heb nog geen debat gezien, maar denkt meneer Dibi nu werkelijk dat hij een kans maakt op het lijsttrekkerschap? Ik vind het zo'n sneue vertoning. Natuurlijk had hij vorige keer een hoge plek op de lijst, maar dat was omdat hij de excuustruus van GL is. Verder wordt die partij alleen bevolkt door haaibaaierige vrouwen, dus zo'n (voormalig) ingetogen jongetje was een welkome aanvulling.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-05-2012 om 12:20

Vic en algemeen

Ik geloof dat ik sympathieker over de VVD kan schrijven dan jij over GL
Stel dat Dibi de excuustruus is, dan zou het nog slechter gesteld zijn met GL. Ik weet dus niet of dat de situatie is. GL zou er voor mij mee afgedaan hebben als dat waar zou blijken te zijn. GL is voor mij een partij van gelijkheid en gelijke kansen voor iedereen, dus ook voor een homo-moslim. Ik ga er dan ook vanuit dat hij de tweede plek verdiend heeft. Als dat niet zo is moet de bezem door die partij.
Ik mis Femke ook als ik eerlijk ben. Ik stem niet op GL, maar Femke geloofde ik en bij Sap mis ik dat gevoel een beetje. Het is misschien wel knap dat ze haar draai heeft gevonden in het Gunduz/Lente/Vijfpartijenakkoord, maar waarom heb ik nog steeds het gevoel dat GL daarmee de eigen ziel een beetje verkocht heeft?
Gister bij DWDD was Dibi te gast. Matthijs vroeg aan het publiek of er GL leden in de zaal zaten. Jawel, 1 dame stak haar hand op. Ze gaf aan niet op Dibi te stemmen. "Sap heeft zóveel meer ervaring." Waarop Dibi toch wel licht geagiteerd reageerde met dat hij lánger in de kamer zit dan Sap. Hij wordt ook weggezet als 'die jongen' terwijl hij in de 30 is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet wegloop met Dibi, maar als ik nu zou moeten kiezen zou mijn stem toch naar hem gaan geloof ik. Ik mis in Sap het idealisme waar GL toch lang van doorspekt was. Dibi is nog een frisse idealist. Laat GL lekker in de oppositie blijven.

Voorheen

ik heb altijd gl gestemd, altijd, tot het Kunduz gebeuren met agenten dat was voor mij de druppel.

dus toen Cohen gestemd en deze keer waarschijnlijk weer pvda.

Fiorucci

Fiorucci

23-05-2012 om 15:28

En hier.....

Ik ben gestopt met GL stemmen na Kunduz. Ik heb verder niks met Sap en Dibi, dus dat geeft ook geen doorslag deze keer. Ik weet dus nog niet wat ik ga stemmen 12 sept.

Vic

Vic

23-05-2012 om 23:04

Kaaskopje

Had ik iets onaardigs gezegd? Oh, jeetje dat is al de derde keer deze week dat ik dat hoor ;-(

Kaaskopje

Kaaskopje

23-05-2012 om 23:17

Vic

Je zit bij de verkeerde partij!)

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

24-05-2012 om 15:46

Groenlinks?

Wordt die partij niet tegenwoordig ToenLinks genoemd, of GroenRechts of GroenStalinks? De partij voor de hoogopgeleide bovenmodaal verdienende in een blanke wijk wonende poltiek correcte kosmopoliet die zo dol zijn op de allochtone medemens en hun schattige gebruiken (zoals daar zijn Boerka, vrouwen- en homodiscriminatie) zolang diezelfde allochtonen maar niet denken dat ze er echt bij horen zoals Tofik Dibi nu heel hard heeft ondervonden.
Die partij die zo'n grote mond had over het gebrek aan interne partijdemocratie bij de PVV en de SP?
Die hebben zichzelf even belachelijk gemaakt, hijgend van pluchegeilheid het kabinet aan een meerderheid geholpen voor wat kruimels.
Nee, het is genieten geblazen, ik ben benieuwd wie straks de laatste twee zetels van HypocrietLinks gaan bezetten

krin

krin

24-05-2012 om 17:37

Ja ja, mark

En de Volkskrant schrijft heel genuanceerd over Wilders, vergeleken met de nuance waarmee Geenstijl over links schrijft.
Probeer eens wat minder bloemrijk te schrijven, misschien snapt dit linkschmensch het dan beter. Nu zie ik nl. alleen 'blaaaaat'.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.