Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Boerengolf

Boerengolf

19-03-2012 om 22:56

Groepsuitje - 'zelf verzonnen' avond-activiteit

Ik ben bezig met de organisatie van ons groepsuitje. We zijn begonnen met een flink aantal goede & uitvoerbare ideeën, maar de 'Powers that be' hebben zo langzamerhand steeds meer randvoorwaarden toegevoegd, dus ik heb wat extra brainstorm nodig.

Het uitje is bedoeld voor collega's + aanhang + kinderen, totaal tussen de 40 a 60 mensen. Voor de middag hebben we een activiteit (soort actieve stadswandeling). Wat we nog zoeken is een avondactiviteit om een beetje gezellig het eten 'uit te kabbelen' zeg maar. Als basis-idee hebben we het plan om elkaar een beetje beter te leren kennen.
Wat in het verleden al eens gedaan is, is iedereen wat vragen laten beantwoorden (favoriete quote, beste beslissing ooit, beste advies) en op grond daarvan raden wie wie is. Grote nadeel hiervan is dat de een dit heel serieus beantwoord ("leef je eigen leven") en de ander juist 'waar-en-toch-grappig' ("Bij twijfel, meer ductape gebruiken"). Tweede grote nadeel is dat waarschijnlijk niet zo leuk is voor de aanhang.
Enige idee wat ik tot nu toe heb: iedereen een (jeugd) foto in laten sturen waar ze onherkenbaar (maar wel raad-baar) opstaan, en dan een 'quiz' doen. Op zich een goede back-up optie, maar wie weet is er nog veel meer te verzinnen. Dus......
Wie heeft er in het verleden leuke 'ijsbreker' spelletjes gedaan met een groep (semi-bekenden). Wie weet welk televisie-concept makkelijk uit te bouwen is. Wie heeft gewoon goede ideeën.

Vol verwachting klopt mijn hart,

Boerengolf

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

20-03-2012 om 09:11

Idee(tje)

om elkaar iets beter te leren kennen is misschien leuk om tijdens het eten of tijdens een aktiviteit steeds van groepjes of plaats te wisselen, bijv dmv loodjes trekken kom je weer in een ander groepje waardoor je toch weer andere gesprekken krijgt en verplicht andere mensen ontmoet. zo voorkom je groepjes vorming en buitensluiting.

Tijgeroog

Tijgeroog

20-03-2012 om 09:31

Ijsbreken?

Ik vind het wat onhandig om de ijsbreekactiviteit als laatste onderdeel van de dag te plannen.

Kobalt

Kobalt

20-03-2012 om 12:43

Portret

Misschien is het leuk, om mensen een portret van elkaar te laten maken. Dat kan getekend, maar ook met woorden. Je kunt het gezicht proberen te tekenen, maar ook bijvoorbeeld over de hobby's van die persoon, of over iets anders wat karakteristiek is.
Dit kun je doen in tweetallen, die je dan ook nog kan wisselen na een korte tijd.

Geheel eens met lezer

Al die opdrachten de hele tijd klinkt eigenlijk dodelijk vermoeiend

Niets doen. Scheelt jou tijd, scheelt de anderen tijd, en gedoe. Iedereen blij.

Groeten,

Temet

Boerengolf

Boerengolf

20-03-2012 om 16:00

Ook eens met lezer

Hoewel ik het idee van 'lootjes-eten' erg leuk vindt (ik heb prima collega's, maar sommige wil je niet per se de hele avond naast zitten. Die ene met de fotocamera-metterugkijk-functie bijvoorbeeld) was het in eerste instantie toch vooral de bedoeling om de activiteit pas na het eten in de groep te gooien.

Ervaring uit het verleden is dat als je niet 'iets' gaat doen, dat iedereen inkakt, en wat ongemakkelijk blijft zitten. Misschien eerder een opwarmertje dan een ijsbreker dus. Het hoeft niet per se iets te zijn wat veel moeite kost (integendeel). In het verleden hebben we al eens succes gehad met 'hints', maar dat is al een paar keer gedaan, en niet iedereen vindt het per se leuk om zichzelf zo in het middelpunt van de belangstelling te zetten. Dus we zoeken eens wat nieuwe ideeen.
Tijgeroog heeft een punt, waarom de ijsbreker aan het einde. Dat heeft eigenlijk vooral een practische reden. De dag begint pas rond de lunch, en de middag-activiteit (in kleinere groepjes) heeft ook tijd nodig. Bovendien kennen de meeste collega's (en aanhang) elkaar wel op naam-niveau.
Tweede practische reden is miscshine ook wel dat we ht soort kleinschalige activiteit zoeken die was leuker is als de groep wat losser is. Niet per se door de drank (want zulke bacchanalen richten we echt niet aan), maar wel doordat je nog niet helmaal aan het begin van de dag staat.
Het portret-tekenen vindt ik in ieder geval al een leuk idee. Misschien niet ter plekke, maar eventueel vooraf (in plaats van een foto, zeg maar).
Hm......

Boerengolf

Misschien dit

Wij hebben na het eten na een soortgelijke dag een ander spel gedaan. dat was heel leuk.
Ik doe een poging het uit te leggen.
ieder personeelslid had van te voren een A3 karton uitgereikt met de instructie daarop een collage over zichzelf te maken, maar zonder dat daar je naam of je foto (of die van partner/gezinsleden) op staat. (wel: foto van je tent als je van kamperen houdt, foto van je hond, menu van de chinees, plaatje van je voetbalclub etc.) Dus die collage verteld iets over jezelf.
De collages werden van te voren ingeleverd. De groep werd in twee gesplits en de collages ook (bij elkaar horend uiteraard). De andere groep moest de collages toen bij de juiste collega's leggen. Hardop overleggen uiteraard. Daarna de andere groep.

en anders tegen het inkak gevoel iets actievers na het avondeten? Bowling, darts, lasergamen etc? Al hoewel dat je dag waarschjnlijk wel erg lang maakt.

margje van dijk

margje van dijk

20-03-2012 om 17:08

Ook eens met lezer en temet etc

Ik ben blij dat ik jouw collega niet ben Wat een hoop activiteiten op een dag, en dan ook nog van tevoren een A3 maken!

Ik heb ook ervaring met uitjes organiseren, en zeker als je ook al een middagprogramma hebt is iedereen blij als het avond is! Lekker eten en verder niks, zou ik zeggen.

Die lootjes zijn juist wél leuk als je niet de hele avond bij dezelfde wilt zitten! Als je meerdere gangen hebt, is het juist leuk om na iedere gang weer van tafel te wisselen. Juist met lootjes krijg je een gemeleerd gezelschap. Als je het mensen zelf laat uitzoeken gaan ze toch bij degenen zitten die ze al kennen.

En nog een voordeel: het lijkt net alsof het een activiteit is (lootjes trekken), maar het is lekker niks. Alleen maar een plaatsbewijs

Als je werkelijk een ijsbreker/kennismakingsspel wilt doen zou ik het toch eerder op de dag doen. Dan heeft het z'n nut (je leert de mensen beter kennen wat je nog de hele dag mee moet optrekken) én de mensen zijn nog een stuk fitter en daardoor actiever te porren voor zoiets.

Margje

margje van dijk

margje van dijk

20-03-2012 om 17:12

Ps lootjes

PS Die lootjes waren bij ons gewoon gekleurde briefjes. Geel, rood, groen, etc. Je trok blind een strookje papier uit een mand, en dan moest je bij de "groene" tafel gaan zitten (of de gele, of de ... etc).

Simpel en toch leuk, want je komt telkens weer met een nieuwe groep bij elkaar te zitten.

Margje

Boerengolf

Boerengolf

20-03-2012 om 22:47

Traditie

Had ik al gezegd dat er 'randvoorwaarden' waren? Een (simpele) avond-activiteit is traditie die we niet zomaar over kunnen slaan.
Ik vindt het wel lastig hoor. Ik ben zelf iemand die het liefst een bonte avond organiseert, en die me helemaal los zou knutselen met zo'n collage. Maar ik snap helemaal dat mensen echt geen zin meer hebben in iets actiefs & ingewikkelds. Vooral de aanhang niet.
Kortom, aan 'iets doen' zitten we vast, nu nog even iets bedenken dat ook echt leuk is. Misschien is 'activiteit' ook wel het verkeerde woord. Dat klinkt verplicht actief en dat is niet per se de bedoeling. We zoeken juist iets wat weinig moeite kost, waar mensen naar kunnen kijken / om lachen zonder verplicht actief mee te moeten doen (tenzij ze willen). Kortom: ik zoek gewoon het 'groepsuitje-equivalent' van een echt leuk 'bruiloft-stukje'.
Goh nu heb ik gegarandeerd iedereen in deze draad depressief gemaakt .

Boerengolf

Boerengolf

20-03-2012 om 22:50

Collage maken (wiske)

Hoewel ik dit persoonlijk eerder digitaal zou uitvoeren (met een powerpoint) vindt ik dit een leuk idee.
Niet per se voor ons groepsuitje trouwens, want het lijkt wel erg op de activiteit die we twee jaar terug hadden. Maar voor andere gelegenheden zou ik daar wel iets me kunnen.

Boerengolf

Boerengolf

20-03-2012 om 22:56

Lootjes

Ik vindt het idee van 'lootjes' als tafelindeling persoonlijk erg leuk. Je hoeft zelfs niet eens bij elke gang te wisselen, alleen al gebruiken om de eerste tafelindeling te maken kan al leuk zijn.
Die komt op de lijst-van-mogelijkheden.

Grappenmaker

Huur een grappenmaker en last je entertainen
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Emmawee

Emmawee

21-03-2012 om 09:03

Kinderfoto

Op een familiereünie moest iedereen van tevoren een foto uit zijn / haar eerste levensjaren inleveren. Is eenvoudiger dan een collage maken van tevoren. De foto's werden genummerd en opgehangen en iedereen kreeg een lijst met namen en nummers, nou ja, je snapt het wel. Vervolgens werd dmv een powerpoint de juiste antwoorden onthuld. Dit kan je in teams laten doen, dan krijg je discussie ("Nee die foto is duidelijk uit de jaren '70, dus dat moet Patrick zijn!").

Maw.

Emmawee

Emmawee

21-03-2012 om 09:15

Erger nog...

Ze hadden dit idee al... ik had niet goed gelezen dus. Ik vind het helemaal geen bezwaar trouwens voor die aanhang met kinderen. Dat was het bij ons in elk geval niet. Voor een deel van de mensen is het meer gokken dan voor een ander, maar dat kan ook in je voordeel werken.
Groeten, Maw.

Thursday Next

Thursday Next

21-03-2012 om 09:40

Zoek iemand die...

Op school doen ze wel het spel "zoek iemand die..." en dan daarachter dus een vraag. Zoek iemand die weet waar de himalaya ligt. Zoek iemand die een grote zus heeft. Zoek iemand die een radslag kan maken.
Iedereen krijgt een papier met een aantal van die vragen en moet daar dan mee aan de slag. Als antwoord vul je dus de naam in van degene die dat weet/kan/heeft. Het vergt natuurlijk wel wal voorbereiding van de organisatie.

Boerengolf

Boerengolf

21-03-2012 om 22:11

Zoek iemand die op deze foto staat

Die foto hadden we inderdaad zelf ook bedacht. Maar dat maakt niet uit, als meer mensen daar spontaan opkomen is het dus blijkbaar geen al te slecht plan
Het nadeel dat P aanhaalt (wel of niet leuk voor aanhang) is inderdaad iets waar ik ook over twijfel. Maar ik denk dat elke activiteit die neerkomt op 'vragen beantwoorden over elkaar' minder leuk voor de aanhang is (ook al zijn de vragen nog zo leuk) terwijl foto's laten zien (ook van de aanhang) waarschijnlijk leuker is. Creatief alternatief kan nog zijn om mensen een tekening van zichzelf te laten maken. Of van elkaar.

Die 'zoek iemand die' vindt ik eigenlijk ook wel leuk. Daar kan je zelfs twee draaien aan geven.
Je kan het voorbereiden door iedereen te vragen 'wat weet niemand van jou' En dan hopen dat je een beetje leuke antwoorden terugkrijgt (zoals 'eigenlijk ben ik een vrouw' of 'Ik maak altijd schoon met Dasty').
Of je stelt gewoon de vragen die je altijd al hebt willen weten (wie op ons kantoor kent er eigenlijk het Wilhelmus...) en kijkt wie er naar boven komt drijven. Hmmm, nu ik daar zo eens over nadenk, dat vindt ik eigenlijk wel erg leuk. Kan je zelfs voorbereiden door eerst een mail rond te sturen met de vraag 'wat heb je altijd al van je collega's willen weten....'). Zodat je niet alle vragen zelf hoeft te verzinnen.

Hmmm, ik begin wat 'uitvoerbare' ideeën te krijgen.

Boerengolf

Boerengolf

21-03-2012 om 22:16

Buffet & rouleren

Hoewel ik meteen toegeef dat een buffet / BBQ hoge ogen gooit als het om het avondeten gaat (want we hebben uiteraard nog niks geregeld) is het mijn ervaring dat iedereen daarbij toch wel weer erg op zijn / haar 'eigen' plaats gaat zitten.
Niet dat dat erg is, overigens. Juist het feit dat je die mogelijkheid hebt maakt het prettig.

judiths mama

judiths mama

21-03-2012 om 22:37

Ik hou van holland

Hebben wij laatst met collega's gedaan. Ik vond het wel geslaagd. Liedjes raden, woorden spellen... Er is een gezelschapsspel van, dan hoef je niks zelf uit te vinden.

hopelijk kan ik nog helpen

Hallo allemaal, hopelijk kan ik nog helpen. Ik lees hier wat dingen over boerengolf, super leuk! Als je op zoek bent naar een locatie dan is deze site wel handig: www.boerengolfnederland.nl

ik zal het forum in de gaten houden voor als ik ergens anders nog kan helpen

Tigress

Tigress

10-09-2013 om 09:33

Ehhh ruurdv

Je hebt gereageerd op een draadje van meer dan een jaar geleden.... Verwarrend van dit nieuwe forum.

Tigress

Tigress

10-09-2013 om 09:34

Deel je berichten naar 'nieuwste'. Dat voorkomt dit.

Tijgeroog

Tijgeroog

10-09-2013 om 10:24

Tigress

Ik heb nog nooit een ruurdv op oo gezien. Maar even googelen leert me wel dat er in het afgelopen uur door een ruurd een enthousiast verhaal over boerengolf op het vivaforum geplaatst is. Dus ik denk dat dit bericht niet veel met de foruminstellingen en meer met eigenbelang te maken heeft...

Tigress

Tigress

10-09-2013 om 11:41

Detectivebureau Tijgeroog

Nou dan is ruurdv niet zo slim als jij hahaha

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.