Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

+ Brunette +

+ Brunette +

26-09-2012 om 18:59

Groeten met je linkerhand.

Al tijden vraag ik me af of het not done is maar het is soms wel handig. Bijvoorbeeld als ik een zware boodschappentas in mijn rechterhand heb. Of op mijn scooter zit (rechts zit de gashendel). Ik heb erop gegoogled maar het leverde niets op.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

26-09-2012 om 20:23

Tja

Het lijkt me onbeleefder om helemaal niet te groeten, dus ik zou het gewoon doen.

Ely

Ely

26-09-2012 om 20:40

Alsin zwaaien?

Of de hand schudden?
Voor sommige mensen (cultureel) is de linkerhand niet zo fris (hoe zeg ik het anders ) dus die zou ik niet de linkerhand toesteken. Geen idee wat ze dan van het zwaaien vinden (ben benieuwd of zich nu een visueel ingestelde lezer zich meldt )

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Scouts en link over handen geven

geven elkaar de linkerhand: http://nl.scoutwiki.org/Schudden_van_de_linkerhand

Als je hier kijkt: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hand_geven zie je dat in principe overal rechterhanden geschud worden.

+ Brunette +

+ Brunette +

27-09-2012 om 00:11

Verduidelijking

Ik bedoel: groeten van iemand die bijvoorbeeld aan de overkant van de straat loopt, dus dat je vanuit de verte zwaait.

Limi

Limi

27-09-2012 om 07:39

Gewoon de makkelijkste hand

Ik steek de hand op die het dichtst bij de te groeten persoon is. Dus als iemand in de tegengestelde richting rijdt is dat links. Kom ik daarna iemand op de stoep tegen naast mij, dan krijgt die rechts.

Ik had geen idee dat iemand daar over nadacht

Nooit over nagedacht

Zou met links zwaaien niet netjes zijn dan? Ik denk dat ik meestal met rechts zwaai omdat ik rechtshandig ben, maar als ik een tas in mijn handen heb of op de fiets zit, dan zal ik ook best met links zwaaien. Grappig dat je je dat afvraagt Brunette, ik had er nog nooit over nagedacht. Tot nu dan.

skik

Rafelkap

Rafelkap

27-09-2012 om 09:11

Ik ben links, afhankelijk van bagage groet ik links of rechts.
Er zijn ergere dingen om je zorgen over te maken

En groeten met tas in de hand?

Ik loop ook wel eens over straat terwijl ik beide handen vol heb met boodschappentassen ofzo. En als er dan een bekende langskomt groet ik dus in een reflex met zo'n half opgeheven boodschappentas . Hoe suf is dat.

Chris

Sja

Ik rij motor, dan groet je met links. En verder kun je ook altijd vriendelijk "hoi" of "hallo" roepen als je je handen vol hebt

krin

krin

27-09-2012 om 11:33

In mijn dorp

hadden ze daar een hoofd voor, voor zwaaien zonder handen, met name door mensen achter het stuur van een auto. Ik heb het zelf nooit helemaal naturel kunnen doen, maar je moet ervoor je hoofd met een klein rukje, niet te snel, naar boven bewegen, iets schuin omhoog eigenlijk. Niet bij lachen, dan telt het niet. Hele frivole boeren tilden daarbij ook één wijsvinger maximaal een halve centimeter van het stuur.
Ik zwaai niet met links, daar ben ik te rechts voor. Als ik al mijn handen vol heb, zet ik een extra brede grijns op bij wijze van groet. Ik heb ook nooit gehoord dat het onbeleefd zou zijn, je linkerhand opsteken.

En hier

Steek je een hand op om te bedanken b.v. als een auto stopt om je in een smalle straat ( met geparkeerde auto's) er langs te laten. Een vriendin, die langs kwam toen we hier 1/2 jaartje woonden, zei: Nou, jij kent hier al veel mensen !" haha.

Tirza G.

Tirza G.

27-09-2012 om 15:50

Krin

Je vergeet een belangrijk aspect: daar hoor je dan ook nog heueueueu bij te zeggen. Niet al te enthousiast, maar gewoon een beetje casual.

Tirza

krin

krin

27-09-2012 om 15:54

Tirza

In jouw provincie zijn ze lang van stof, zeg. Bij ons is een soort 'hng' al spraakzaam genoeg.

Tirza G.

Tirza G.

27-09-2012 om 16:25

Dan

woon jij vast in een provincie waar het laatste deel van het woord wordt ingeslikt Ik woon in de meer zangerige regionen

Tirza

krin

krin

27-09-2012 om 16:31

Nee, niet eens

Daar hebben ze er geen patent op, blijkbaar. Er gaat nog van alles boven mijn provincie, eigenlijk lig alleen jij er nog onder.

Ik vraag me af

hoezo het not done is om met links te groeten? Hoe kom je daarbij, Brunnette? Nu ben ik niet zo van de etiquette, dus je kunt mij vanalles en nog wat wijs maken...
Ik groet zoals het uitkomt, maar ben sowieso niet zo'n uitbundige zwaaier. Meestal zie ik de bekende niet, te laat, of roep ik een groet.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-09-2012 om 23:41

Ik zou niet weten waarom dat niet hoort

Zwaaien is meen ik een gewoonte om mee aan te geven dat je niets kwaads in de zin hebt. Open hand, dus geen verborgen ongein. Of je dat nou met rechts of links doet, lijkt mij daarbij niet belangrijk. Bij een hand geven is het wel belangrijk dat je de gewoontes van de ander een beetje begrijpt. Als het in een bepaald land of binnen een bepaalde cultuur niet hoort om met links te schudden, is het een kleine moeite om daar rekening mee te houden.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

28-09-2012 om 22:36

nooit geweten dat dit een issue kon zijn, zwaaien met je linkerhand... ik doe afhankelijk van de omstandigheden links, rechts, knikje, of lach, nooit klachten gehad.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.