Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Dendy Pearson

Dendy Pearson

16-12-2015 om 16:35

Groot asielzoekerscentrum om de hoek


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kinderen

http://www.knack.be/nieuws/wereld/voor-het-eerst-meer-vrouwen-en-kinderen-onder-vluchtelingen-naar-europa/article-normal-654577.html

"Volgens de kinderrechtenorganisatie van de Verenigde Naties (VN) zijn nu 60 procent van de vluchtelingen die de grens oversteken van Griekenland naar Macedonië, vrouwen en kinderen. In juni 2015 waren nog 73 procent van de vluchtelingen mannen.

Unicef meldt verder dat het aantal kinderen dat naar Europa vlucht in het afgelopen half jaar verdriedubbeld is. Nu zijn 36 procent van de vluchtelingen die de gevaarlijke oversteek tussen Turkije en Griekenland maken, kinderen. In juni vorig jaar was dat maar 10 procent."

Maar ja, kleintjes worden groot. Ik had een Surinaamse vriendin met een schattig peutertje. Als die weer eens kirrend en aaiend bewonderd werd onderweg mompelde ze na afloop: wacht maar tot hij groot is dan vind je hem niet meer lief!

De kunst is natuurlijk om ook in volwassenen altijd de mens en het kind te blijven zien.

rode krullenbol

rode krullenbol

12-02-2016 om 16:31

Ach ja, AnneJ ...

Mijn moeder was ook niet al te optimistisch over de kansen hier van haar kinderen; ofschoon zij zichzelf (komende uit een weeshuis) van bittere armoede heeft opgewerkt naar een fatsoenlijk niveau van welstand. Achteraf bezien belemmerden haar tot voorzichtigheid manende opmerkingen ons uiteindelijk meer dan de Nederlandse samenleving zelf.

Migratie draait om lotsverbetering. En wie zijn lot wil verbeteren doet er goed aan om tegenslag te behandelen als een leerzame les en het nodige geduld en begrip op te brengen.

Rode krullenbol

Kowalski

Kowalski

12-02-2016 om 16:36

jammer en vreemd

Afsluiten van de draad, jammer…waarom mag hier niet over gediscussieerd worden? Vanwaar deze censuur?

Nog wat laatste reacties van mij dan:
Tav #834: geheel met je eens dat Miriam niet te redden is. Volgens mij is ze psychisch niet in orde (serieus). Dat zal ik wel niet mogen schrijven maar ik vind haar manier van schrijven hier echt enorm zorgwekkend qua haatzaaien t.o.v. degenen die tegenover haar staan qua mening. Vreemd dat men dat hier Geert Wilders zo kwalijk neemt maar van anderen blijkbaar totaal over het hoofd ziet.

AnneJ: "Het is inmiddels wel een herhaling van zetten Jaina en zo vrolijk wordt je nou ook weer niet van de manier waarop de discussie verloopt: al snel ruzieachtig en met persoonlijke aanvallen."
Ik hoop dat jij ook inziet dat op het gebied van persoonlijke aanvallen een bepaalde persoon vér vooroploopt. Een persoon aan ‘jouw’ kant wel te verstaan….

Rode Krullenbol: “Op basis van mijn levenservaringen vermoed ik dat aan de xenofobie echt niet in alle gevallen oprechte zorg ten grondslag ligt.”
Vast niet, maar jammer dat die gevallen waarbij wél sprake is van oprechte zorg over 1 kam worden geschoren met die andere gevallen waarbij dat niet zo is.

Nou en dat was het dan qua vrije meningsuiting over dit onderwerp op dit forum...ook wel weer passend bij wat er op dit moment in Nederland gebeurt.

Psychisch niet in orde

Dat niveau dus. Je moet op je tong bijten om niet zelf te gaan jijbakken.
De diversiteit op dit forum is wat mij betreft een aanwinst en door Miriam kun je leren scherper formuleren en grondiger je te verdiepen. Maar ja, zo werkt het bij mij dus.
Zo vind ik het ook deels nuttig om andere geluiden over het vluchtelingenprobleem te bespreken. Zelfs de angst en paniek. Maar het is al snel een discussie die de tegenstellingen uitvergroot om diverse redenen.

Kaaskopje o.t.

Kaaskopje o.t.

12-02-2016 om 18:41

Jammer

Jammer Forumbeheer, dat deze draad gesloten wordt. Ik snap de noodzaak ook niet heel erg, als ik eerlijk ben.

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

12-02-2016 om 18:57

Sluiten

Beste forummers,

Heel vaak is er bij ons geklaagd over beide vluchtelingendraadjes en over meerdere forumdeelnemers. We hebben het vorige draadje al gesloten en meermaals waarschuwingen gegeven. Nog steeds gaat het regelmatig fout dus dat is een reden, maar niet de enige, om er een punt achter te zetten.

Met vriendelijke groet,

Forumbeheer Ouders Online

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.