Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

jessica5

jessica5

10-10-2010 om 00:35

Halloween

Vieren ze bij jullie in de buurt ook halloween?.
Ook dit jaar doet onze buurt weer aan halloween. Er zijn een paar buurtbewoners die dit organiseren.
Vorig jaar was het ook weer een groot suxes. Huizen die versiert zijn en als je mee wil doen hang je een pooster voor je raam(rond gebracht door de buurt bewoners) zodat de kinderen weten dat je meedoet.
Toen we nog in het noorden woonden dezen we wel aan Sint Maarten.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

10-10-2010 om 07:40

En hier.....

De school organiseert elk jaar een halloweentocht in het donker,op de vrijdag voor halloween.De kinderen mogen verkleed,in het park vlakbij school is een hele route uitgezet met spoken heksen en geesten,die allemaal een letter bij zich hebben,en het woord wat die letters volgen zijn je entree tot de school.Daar wordt je in sfeer onthaald op een hapje,drankje en gezellig uurtje.
Mijn dochter gaat zelf met een groepje vriendinnen langs de deuren op halloween,volledig verkleed enzo,maar vanuit de buurt wordt dit niet georganiseerd.

Geen halloween

want we hebben sint maarten al! En dat is hier zo'n uitbreid en ingesleten cultureel gebruik, daar valt niet aan te tornen.

vlinder72

vlinder72

10-10-2010 om 12:03

Hier ook niet behalve

onze Amerikaanse buurkindjes. Zij komen wel voor Halloween langs. En dat zijn dan ook de enige. Komen er andere kinderen dan krijgen ze niets. Kom op zeg. Elf dagen later komt iedereen weer langs de deur maar dan voor Sint Maarten. Het blijft geen feest. Bovendien heeft Halloween niets met Nederland te maken. Het is Amerikaans maar om een of andere reden probeert de commercie het door onze strot te duwen.

Toevallig waren onze kinderen vorig jaar in de herstvakantie in Amerika en toen was er al veel Halloween gebeuren. Ze vonden het toen wel heel erg leuk maar ze snapten ook heel goed dat wij Sint Maarten hebben en Amerikanen Halloween. Net zoiets als Sinterklaas en de Kerstman. Je kan niet van beiden cadeautjes krijgen (tenminste hier in huis niet).

Bastet

Bastet

10-10-2010 om 14:57

Vlinder

In veel nederlandse regio's werd en wordt nooit St Maarten gevierd......
Bastet

Nee

ik heb helemaal niks met halloween en vind die versieringen vreselijk. Doodshoofden, grafstenen, vleermuizen, hm nee hoor, mijn idee van versiering is het niet.

Nasha 1st

Nasha 1st

10-10-2010 om 15:34

Op school

doen ze wel een Halloweenfeest...ik hou er ook niet van, te Amerikaans, net als Valentijn. van mij mogen ze die 2 afschaffen....

fladder

fladder

10-10-2010 om 17:30

Lijkt me best leuk!

Maar wij zijn dan ook allemaal Tim Burtonfans, dus zoiets past er wel bij

Aan de andere kant ben ik blij dat de kinderen te oud zijn geworden voor St.Maarten. Het duurde tot het voorjaar voor ik de overtollige kilo's er weer af had bij ze... Zou eigenlijk anders moeten, met iets anders dan snoep... (mentaliteitsswitch, hoort eigenlijk bij het topic helemaal bovenaan dat al 2 maanden zichzelf continu aan het herhalen is )

Bastet

Bastet

10-10-2010 om 18:35

Fladder

Hier wordt ook best veel fruit meegegeven aan de kinderen,of sultana enzo.In ons gezin is halloween zeer favoriet,evenals Tim Burton,vandaar dat mijn kinderen het nog net leuker vinden dan hun verjaardag,maar het scheelt weinig.
Bastet

Bastet

Bastet

11-10-2010 om 07:09

Ehm

Nog net NIET leuker dan hun verjaardag,bedoel ik..

Hillary

Hillary

11-10-2010 om 12:46

Raar

Uit de regio waar ik vandaan kom ken ik St.Maarten. Mijn echtgenoot kende dit niet. Sinds een paar jaar zie je het hier opeens opkomen. Werd er een brief in de bus gedaan en deed je die voor het raam als ze mochten aanbellen. Vorig jaar werd er opeens aangebeld op 31 oktober en werd ik blijkbaar geacht snoep te geven aan een paar kinderen met een masker op, er werd niks gezegd of een liedje gezongen ofzo zoals met Sint Maarten, ik had ook niet echt wat in huis eigenlijk. Waren wel bekende buurkinderen en ik heb geen zin om als de zeurbuuf beschouwd te worden, dus nog wat bij elkaar gezocht om mee te geven. Maar ik raakte toch lichtelijk geirriteerd toen dezelfde kinderen er op 11/11 weer stonden, maak dan een keus denk ik dan en het was misschien ook wel handig geweest om je komst aan te kondigen als je besluit op een totaal onverwacht moment snoep te komen opeisen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.