Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Pelle

Pelle

04-04-2010 om 10:03

Handtekening zetten in 2010

Ik heb getwijfeld over België... uh nee over Alles Digitaal maar ik zet het hier omdat ik het meer een maatschappelijk probleem dan een digitaal probleem vind.

Van de week moest ik namens de sportclub een formulier invullen ivm een verkregen rode kaart. Lang verhaal (niemand in de club had dit eerder aan de hand gehad) en eindelijk had ik via de bond het juiste formulier te pakken. Ik mocht dat gewoon invullen inclusief een verslag van de coach en doormailen naar de tuchtcommissie.

Prima, ik was zelfs nog ruim op tijd want er stonden 7 dagen voor.

Krijg ik de bende terug want er stond geen handtekening onder. Ik moest het formulier dus uitprinten, er een handtekening op zetten, inscannen en nogmaals als bijlage versturen.

Kan dat nou niet anders? Wat is een handtekening eigenlijk waard? Waarom blijven we in de 21ste eeuw doorgaan met dit soort suf gedoe. Die mensen hebben mijn handtekening nooit gezien en kunnen dus ook niet weten of die klopt.

WAAR wordt er eigenlijk nog een handtekening geverifieerd? Bij banken ofzo?

Wat mij betreft mogen alle formulieren digitaal als je niet hoeft te bewijzen dat JIJ ze verstuurd hebt. Anders moet je ze dus persoonlijk overhandigen, maar inscannen van een handtekening voegt toch niets toe?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

04-04-2010 om 10:29

Pelle

Moet je een zoon hebben die net uit het buitenland komt en zich hier weer moet inschrijven ..., ik weet er alles van. Nou was het daar waar hij eerst woonde nog véél erger, dus we kunne er nog omlachen

amk

amk

04-04-2010 om 11:16

Achteraf

het is meer een verificatie achteraf.
Als je het er niet mee eens bent vraag je de papieren op, en als dan niet jouw handtekening er op staat maar die van iemand anders vecht je het aan.

Mee eens

Ik ben het helemaal met je eens Pelle...Hier een dochter die zich moest inschijven voor vervolgonderwijs. Keurig alle benodigde papperassen gedownload...(onderwijkundigrapport van V.O. school dat kon je on-line van de site van v.o school halen, kopie van i.d. gescand en erbij gevoegd en nog de inschijving van het vervolgonderijs). Happaerdepap online verstuurd. Kregen we alles weer terug via de post! Het onderwijskundig rapport moest getekent worden door haar mentor en de inschijving door de wettelijke vertegenwoordigers (wij dus)én ze wilden een papieren kopie van het i.d.
Kon ik weer inloggen, nogmaal hetzelfde invullen, het i.d. print,print...Nou ik heb me daar een partijtje zitten mopperen...en dochter maar mompelen: "Ik zei tóch dat dat 'opgestuurd' moest worden?"
Ik snap er ook niks van...álles kan on-line, huiswerk maken,huiswerk downloaden,toetsen, cijfers etc. etc. Maar een kopie van een i.d. moet eerst uigeprint worden en daarna met de post...hoe gek wil je het maken???
Ik denk dat er een soort álgemeen keurmerk ofzoiets moet komen als ondertekening. Zoiets als digi-d. Maar dan een 'algemene'voor andere dingen dan overheid. En buiten dat, ik geloof ook niet dat ooit iemand die handtekeningen nakijkt en waarvan dan? Hebben ze een voorbeeld van míjn handtekening? Handtekenexperten?....Dochter bood nog aan zelf die handtekening van d'r mentor en 'even' op te zetten...wat ik natuurlijk verboden heb....Maar ik kan mijn moeders handtekening ook nu nog met de ogen dicht zetten...Dus welke waarde heeft die handtekening in hemelsnaam?
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.