Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Nasha 1st

Nasha 1st

29-08-2009 om 13:45

Heb jij je buurvrouw vandaag al gezien?

onderstaande berichtje op internet doet me weer eens beseffen dat het goed is je buren een beetje in de gaten te houden....triest...

Vrouw drie jaar dood op toilet
Uitgegeven: 29 augustus 2009 07:52
Laatst gewijzigd: 29 augustus 2009 12:16

PARIJS - Een Franse vrouw die stierf op haar toilet, is pas drie jaar later ontdekt. Niemand had de Française gemist.
Een deurwaarder trof het lijk aan toen hij de woning van de vrouw in het Oost-Franse Macon was binnengedrongen.

De vrouw had een huurachterstand opgebouwd, nadat de huur na haar dood nog een tijdlang automatisch was overgeboekt.

Volgens een eerste onderzoek stierf ze een natuurlijke dood, meldden Franse media. Vermoedelijk ging ze in de winter dood waardoor de stank van de ontbinding beperkt bleef, stelde een rechercheur.

De werkloze vrouw was in 1951 geboren. Ze had al acht jaar geen contact meer met haar kinderen gehad.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

29-08-2009 om 14:19

Jawel

Jawel, ik heb de buurvrouw gezien en gesproken. Ze was nog erg levendig!
Wel erg treurig, dat niemand zich heeft afgevraagd waar deze vrouw was in 3 jaar tijd. En de postbode moet toch ook iets gezien hebben (uitpuilende brievenbus).

Tirza G.

Tirza G.

29-08-2009 om 16:15

Nee

Ik zie mijn buren zelden. Ik hóór ze wel, telt dat ook En die post, ik denk dat je niet veel post meer krijgt vandaag de dag. Als je een nee-nee-sticker op de brievenbus hebt, passen er héél wat briefjes in de gang!

Tirza

Katrien

Katrien

29-08-2009 om 17:07

Ja, allemaal zelfs

Ik heb vandaag al van ieder buurgezin minstens één gezinslid gezien.

Hier zou het opvallen als we iemand een tijdje niet zouden zien zonder dat we wisten dat ze op vakantie zijn of zo.

Katrien

Janna3

Janna3

29-08-2009 om 17:21

Gelukkig

wonen wij in een wijk waar toch veel aandacht is voor elkaar. Als ik een paar dagen niet op school zou komen om de kinderen weg te brengen zou ik gebeld worden door een stuk of wat vriendinnen of kennissen. Wanneer bij de buren een paar dagen de gordijnen niet open zouden gaan ga ik echt even aanbellen om te kijken of er iets is.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-08-2009 om 17:51

Net als tirza

Ik zie onze buren zelden, we gaan ook (helaas) niet met elkaar om. Ik hoor wel dat ze thuis zijn. Bij ons zou het mogelijk zijn dat er iemand een tijd ongemerkt dood in huis ligt, dat weet ik zeker. Onze deuren liggen niet naast elkaar zoals dat bij rijtjeshuizen het geval is. Ik zie dus niet dat ze thuiskomen of weggaan, maar ik hoor dat door het gooien met de deur o.a..
Het is ons al eens gebeurd dat een buurman dood is neergevallen in zijn keuken. Gelukkig had hij genoeg aanloop en was hij voor ons ook aanwezig door zijn heerlijke etensluchtjes (echt waar, Afrikaanse pot) waardoor hij niet langer dan een dag had kunnen blijven liggen, maar het had ook anders gekund. Hij maakte er een kunst van om zo min mogelijk overlast te geven, als hij een eenzamer bestaan had gehad had ik het niet dezelfde dag geweten en was ik me pas na een tijdje gaan afvragen waarom we nooit meer etensluchtjes roken en zo.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-08-2009 om 17:52

Spreek mezelf tegen

We roken zijn etensluchtjes dus wel, maar ik zou ze na een tijdje pas missen en niet meteen.

tonny

tonny

29-08-2009 om 18:00

De buren zijn met z'n vijven

en die passen vast wel op elkaar.

Nee, ik zie de buurvrouw lang niet dagelijks, wij gaan aan de zijkant het pad uit (wonen op een hoek) en zij de andere kant op.

Ik mis mijn vorige buren, met hen had ik geregeld een praatje over het hek, over de toestand in de wereld Maar hier is de heg zéker twee-en-eenhalve meter, dus dat lukt niet meer.

Tonny

Bastet

Bastet

29-08-2009 om 18:21

Ik heb beide buurvrouwen gezien,van de één zal het me werkelijk roesten,de ander hou ik altijd in de smiezen.Ze is geen 20 meer en woont alleen,vandaar.
groetjes,Bastet

Nee

De ene buuf ging al vroeg werken en ik heb uitgeslapen. Ik neem aan dat ze niet dood binnen ligt want de auto is weg. En de andere buuf heeft sinds kort een vriend en is wel vaker de hort op. Ook haar auto is weg.
Ik heb een normaal regelmatig contact met de buurt en vooral met mooi weer komen we elkaar overdag wel tegen.
Ook als we op vakantie gaan of als er iets bijzonders is melden we het wel aan elkaar.
Er is een sociale controle maar geen nieuwsgierigheid onderling of roddels.

Ja hoor,

Ik heb alle buren gezien vandaag. Sommige spreek ik dagelijks (dochter vand e overbuurvrouw en de mijne
zijn hartsvriendinnen) andere zie ik alleen op de oprit en dan groeten we elkaar. Ik geloof niet dat er hier iets ernstigs zou kunnen gebeuren zonder dat iemand het merkte. Overigens woont hier niemand alleen binnen ons blikveld, dat scheelt natuurlijk ook alweer qua risico.

Ingrid

Rafelkap

Rafelkap

30-08-2009 om 08:57

Gelukkig

heb ik mijn buren niet gezien Wel de buurman van rechts. Het is wel heel triest als je leest dat iemand zo alleen sterft.. En toch kan het iedereen gebeuren.

reina

reina

30-08-2009 om 12:07

Zou het zeker merken

Onze buurvrouw (nog redelijk jong) woont alleen en ja, als we haar niet zien gaan we altijd even 'checken'. Ik weet zeker dat er in het buurtje waar ik woon zoiets niet kan gebeuren, want iedereen heeft wel contact met iemand en iedereen zou gemist worden als hij/zij een paar dagen niet gezien wordt (buren weten ook van elkaar als ze op vakantie gaan etc).

Nasha 1st

Nasha 1st

30-08-2009 om 13:34

Buren

aan een kant een buurvrouw van 85, onlangs was ze in het ziekenhuis terecht gekomen. Gelukkig heeft ze veel aanloop van kinderen e.d. dus het zal snel niet gebeuren met haar....aan de andere kant gezin met kinderen, die hoor je elke dag

Gisteren een straatfeest, om elkaar beter te leren kennen...toch zie je ook dan weer de mensen die elkaar al kennen naar elkaar toe trekken....of het dus echt het gewenste effect heeft gehad?

Ik zou het niet merken

ik woon in een grote lange straat er wonen veel mensen die ik ken en ook veel mensen die ik alleen van gezicht ken. Er wonen ook nog veel oudere mensen, die alleen in zo'n huis dus wonen. Ik weet van de mensen in 'mijn stukje' dat ze regelmatig bezoek krijgen. Maar ik zou het niet merken als ik dus die oude meneer bwvs van een stuk verderop een week niet gezien heb. Maar waarschijnlijk hebben die buren dan wel weer een oogje in het zeil.

Trouwens, toen ik ooit in de Pijp woonde kwam ik regelmatig een oude mevrouw tegen, de ene keer was ze helder en begon een praatje, de andere keer kende ze mij niet. Zij had geen kinderen en er kwam zelden bezoek, volgens mij is zij zo'n persoon die dagen dood kan liggen zonder dat iemand het weet of haar mist. Echt vreselijk die eenzaamheid waarin sommige mensen leven.

Kiki

Kiki

30-08-2009 om 21:27

Ik zou werkelijk geen idee hebben

Er woont een oude vrouw met haar volwassen zoon naast ons.
Aan de andere kant een Turks gezin met een dochtertje even oud als mijn zoontje.

Maar die zien en spreken we echt zelden.

Voor de rest weet ik eigenlijk niet wie er in de straat woont.

Plien

Plien

31-08-2009 om 00:31

Volgens mij

... hebben onze buren óns vandaag nog niet gezien. Hopelijk maken ze zich niet ongerust
Geintje natuurlijk. Ik denk dat het hier wel op zou vallen als iemand een tijdje niet buiten kwam. Er is voor zover ik weet ook niemand in de directe omgeving van ons huis die helemaal nooit bezoek krijgt of geen familie heeft. Dus als de buren het niet zouden merken, dan de (schoon)kinderen wel.
Ooit was mijn oudste kind uit school gekomen en onbedoeld net iets eerder thuis dan ik. Ze heeft toen bij de buren aangebeld en buurman (die de sleutel had) ging toch maar even mee kijken of ik niet van de trap was gevallen of zo. Dat vond ik erg lief en attent.

reina

reina

31-08-2009 om 09:44

Kiki

Daar kan ik me nou niets bij voorstellen, dat je je buren niet kent en geenidee hebt wie er in de straat wonen.

koentje

koentje

31-08-2009 om 10:02

Wij

hebben gisteren de politie nog gebeld. De buurvrouw is namelijk op vakantie maar haar man zou thuisblijven. Met zijn dochter van 19. Al dagen hadden we niemand gezien, terwijl hun auto voor de deur stond. Vreemd. Toch denk je daar niet meteen bij na. Maar er was een pakje bij ons afgeleverd voort hen en ze deden telkens niet open op ons bellen. Vlak nadat we het nog eens hadden geprobeerd hoorden we getik tegen de muur. Dus nog eens gegaan, weer werd er niet open gedaan.
Toen hebben we de politie gebeld en het verhaal uitgelegd. Op hun vraag konden we vertellen dat het min of meer gewoonte is dat zij ons vertellen als ze op vakantie gaan en dat ze dit nu niet gedaan hadden.

De politie kwam en heeft via onze schutting hun tuin bereikt en achter door de ramen gekeken en geklopt. (het gekke was dat ik zou zweren iets te hebben gehoord toen de politieman op het raam klopte, en hij dacht zelf ook een soort gemompel te horen.)
Zoonlief stond met open mond te kijken en wierp een snelle blik op mij toen hij zag dat de politie over de muur klom. "Ze klimmen over de schutting en ze zegt niet eens wat, moet ik eens proberen, 'moet hij gedacht hebben. 'Dat mag je niet nadoen,he?' heb ik voor de zekerheid nog maar even benoemd.
Aan de voorkant van het huis stond een raam open. Via een ladder van ons zijn ze toen aan de voorkant het huis in gegaan. Nou, dat was grote consternatie in de straat natuurlijk.
Gelukkig was er niets aan de hand; de buren waren gewoon niet thuis. Maar ja, dat rare geklop, wat we hadden gehoord, ik weet ook niet waar het vandaan kwam.
Wij konden in ieder geval gisteren naar bed zonder het idee te hebben dat er hiernaast iemand met een gebroken heup lag of een inmiddels overleden buurman...

De politie heeft in huis netjes een briefje neergelegd over wat er gebeurd is. Misschien is het toch handig met de buurman af te spreken dat hij het voortaan even meldt als ze er niet zijn.
Het is een wat oudere man die veel thuis is, normaalgesproken zie hem dagelijks wel eens even buiten lopen, al is het maar om zijn sigaretje te roken bij de voordeur.
Het was nu voor niks. Maar je wil het toch niet meemaken dat er naast je in huis iemand dagenlang ligt...

Wilma

Wilma

31-08-2009 om 14:22

Toevallig net geweest

Normaal ga ik er nooit heen, of zelden dan. Toevallig net bij de buuv geweest en bij de zijbuurvrouw op de koffie zelfs. Goed bezig dus .

Groetjes,
Wilma

Zou het ook wel merken

Ik heb niet met iedereen in de straat contact maar weet wel wie er allemaal wonen. Van een paar mensen hou ik het ook wel in de gaten of ik ze zie, maar dat zijn mensen van in de 80, waarvan 1 heel slecht ter been en de andere bijna blind. Als ik die een dag of 2 niet zie dan ga ik er even heen, kijken of alles in orde is.
Verder valt het me ook altijd wel op als ik iemand een paar dagen niet zie, maar vakanties worden hier altijd wel meegedeeld. Vooral ivm met inbraken e.d.

Vind het ook wel heel triest hoor, mensen die zolang dood in hun woning liggen. Dat er niemand op de wereld is die je mist, treurig eigenlijk...

jippa

jippa

31-08-2009 om 21:08

Ja, check elke dag

Ze is behoorlijk oud en dit verhaal is haar grote angst. Ik check dus elke dag even. Heb al twee keer binnen gestaan. Een keer was ze ziek, een keer stond ze te douchen en had ze flink uitgeslapen.
Jippa

Plien

Plien

01-09-2009 om 11:21

Reina

"Daar kan ik me nou niets bij voorstellen, dat je je buren niet kent en geenidee hebt wie er in de straat wonen."

Ik wel. Vlakbij ons is een paar jaar terug een jong stel komen wonen. Ze hebben met niemand kennis gemaakt, je ziet er ook zelden iemand. Als je ze buiten tegenkomt kan er maar amper een stug groetje af.
Met oud en nieuw stonden ze toevallig ook buiten en toen zijn we er maar eens op af gestapt, hebben hen een goed nieuwjaar gewenst en ons voorgesteld. Zelf noemden ze geen namen en volgens mij vonden ze het een beetje gek wat we deden.
Een paar weken terug stond de vrouwelijk helft opeens aan de deur om even mijn luchtbeddenpompje te lenen, ik moest even goed kijken wie dat nu was. Maar verder heb ik dus nooit iemand uit dat huis van dichtbij gezien. En hoe ze heten weet ik nog steeds niet
Ze zijn blijkbaar heel erg op zichzelf. Dat kan dus ook...

Van veel andere mensen weet ik trouwens ook geen namen maar die zeggen dan bv. wel goededag of je maakt er eens een praatje mee als je ze toevallig tegenkomt bij de supermarkt.

Plien

Plien

01-09-2009 om 11:22

Euh, aanvullinkje

"Van veel andere mensen weet ik trouwens ook geen namen maar die zeggen dan bv. wel goededag of je maakt er eens een praatje mee als je ze toevallig tegenkomt bij de supermarkt." schreef ik net.

Dat zijn dan wel mensen van een stukkie verderop in de straat en geen directe buren.

ilsepilse

ilsepilse

02-09-2009 om 08:22

Buren

mijn 2 homo buren zie ik nu al een week niet, ze geven ook niet door dat ze op vakantie zijn, ze hebben 4 katten in huis ?
we spreken gewoon tegen elkaar maar vind het wel vaag dat ze het niet doorgeven.
mijn andere buren geven altijd even door dat ze een weekendje weg zijn of op vakantie zijn dan kunnen we id gaten houden of er geen ongenode gasten binnenkomen.

juna

juna

05-09-2009 om 09:18

Helaas wel...

sorry hoor,maar ik zou werkelijk heel blij zijn als ik mijn buren eens niet zag, dit zijn ongelooflijkoude wijven en zodra erookmar iets in,bij,of rond ons huis beweegt staan ze samen openlijk voor het raam om te kijken wat er gebeurt, waarbij hij dan ook nog eens uitgebreid uit zijn neus staat te eten (ja echt brr)
Ze wonen recht tegenover ons en hebben de hele dag niets anders te doen dan voor dat raam te zitten,vreselijk
gelukkig gaan we volgend jaar verhuizen en hebben we daar lekker geen last meer van...
maar ik zou natuurlijk niet willen dat ze maanden dood in huis liggen...hoewel...

sierlo

sierlo

05-09-2009 om 10:39

Ja en ja

De buurvrouw rechts zie ik dagelijks leuk mens dus die zou ik op een positieve manier direct missen.
De buurman links zou ik ook direct missen als hij dood in huis zou liggen, het zou mij namelijk enorm opvallen als hij een dag geen herrie maakt. Nooit gedacht dat een bejaarde alleenstaande zoveel herrie kan maken: boren, zagen, timmeren, binnenkant van de auto poetsen en dan vooral de toeter, brommertjes pimpen (spuiten, slijpen, verzuipen), schuren en dat dus elke dag de hele dag, om gek van te worden. Dus ja, dat valt op als die er mee stopt.

Bastet

Bastet

06-09-2009 om 16:41

Afmelden

Onze lieve oudere buurvrouw die alleen woont,kwam zich afmelden voor het weekend,ze weet dat ik me zorgen maak als ik haar het hele weekend niet zie..)
Bastet

Nasha 1st

Nasha 1st

06-09-2009 om 21:51

Lief bastet

Hier heeft de buurvrouw elke dag sociale controle van kinderen en thuiszorg inmiddels, dus over haar hoef ik me geen echte zorgen te maken. Zoals gezegd, de andere buren hoor ik dagelijks....maar die kunnen soms ook zomaar ineens een paar dagen weg zijn....vind het best...

Janna3

Janna3

06-09-2009 om 22:29

Niet gezien, wel gehoord...

...helaas. Tot drie uur vannacht was het feest daar. Vanochtend mijn kinderen maar eens niet tot stilte gemaand!

Bastet

Bastet

07-09-2009 om 07:12

Nasha

Ja,onze buuv werkt nog fulltime,ze is 63,maar ze woont wél alleen en we houden het toch in de smiezen.En dat weet ze..En ze is er ook blij mee.
Groetjes,Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.