Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Pien

Pien

30-12-2012 om 10:58

Heeft iemand een leuk idee?

Ik word in maart 40jr, en daar ben ik heel dankbaar voor, want ik heb ruim 4 jr geleden kanker gehad. Augustus 2013 ben ik 5 jaar kankervrij. Ik wil dit vieren (zegt ze heel voorzichtig, want ik wil de goden niet verzoeken natuurlijk)

Het duurt nog even, maar ik kijk er naar uit, ik vind het ook leuk om er mee bezig te zijn, ipv mijn 40 jaar te vieren vier ik het leven, en dan precies op de kop af 5 jaar nadat ik mijn eerste chemo kreeg. Vanaf dat moment mag ik ook 5 jr tellen zegt mijn arts want vanaf dat moment kon de tumor niet meer groeien.

Ik had het gisteren met mijn man over een tekst wat ik op de kaart kon zetten ( ja ik weet het, ik ben er erg vroeg mee, maar ik ben ook blij dat ik alweer zover vooruit durf te kijken) Ik wil er wel opzetten dat ik het leven vier, en dat ik 5 jaar kankervrij ben, alleen dit hoeft niet met dat rotwoord, maar ik weet eigenlijk niet hoe anders...volgens mijn man hoeft dat er niet op, mensen weten het wel, maar ik denk eerder dat ze zeggen, huh is dat alweer zolang geleden....ik wil eigenlijk toch een verwijzing naar die 5 jaar, die zijn voor mij belangrijk, ook al zegt dat helemaal niets.

Ik kan dan mijn verjaardag erbij vieren, dat mag ook op de uitnodiging dat ik in 2013 40 heb mogen worden....maar ik weet niet goed hoe.....dus...om een lang verhaal kort te maken.....heeft iemand een leuke pakkende tekst, ik heb zelf zwartgallige humor dus het hoeft niet bloedserieus te zijn, mag best luchtig, wie kan me een eindje op weg helpen ????

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nancy

Nancy

30-12-2012 om 12:27

Wat fijn!

Hallo Pien,

Wat een mooi bericht wat je hier hebt geplaatst. Ook al ken ik je niet, ik vind dit heel fijn voor jou, je familie en het is heel mooi om zoiets te lezen. Ik weet niet goed hoe zoiets te verwoorden zonder sentimenteel te worden want ik denk wel dat je je uitnodiging idd luchtig moet houden, dat je het gewoon heel fijn zult vinden om samen met je vrienden dit bijzondere moment te vieren. Ook al duurt het nog even, ik wens je een mooie dag en nog een prachtige toekomst toe!

bibi63

bibi63

30-12-2012 om 15:14

Zoiets

....... word ik 40 jaar en dat wil graag met jullie vieren!
40 jaar is een mijlpaal, een mooi getal, reden voor velen om een feestje te geven. Voor mij heeft een 'mooi' getal nog een extra betekenis: het getal 5, ook een 'mooi' getal, maar pas mooi, als het is behaald. Het getal 5 was een moeilijke en lange periode, maar ik bereik dit getal gelijktijdig met het getal 40. Mooier kan niet.

Gr. Bibi

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

30-12-2012 om 22:43

Poe lastig

Ik ben zelf niet van de zoete teksten en iets pakkends kan zo moeilijk zijn. Is het een idee om bladvullend een 5 te printen en hier overheen de tekst van de uitnodiging?
Iets dat je 40 wordt en dit wil vieren met een ieder die je liefhebt en die heeft meegeleefd in de afgelopen jaren. Je zou eventueel nog je verjaarsdatum er bij kunnen zetten als extra hint. Of: Ik word 40 en vier het leven! Dit wil ik doen met alle mensen die me lief zijn en zonder jullie is het niet compleet. Of nog korter en enkel 'ik vier het leven'.
Of de slogan van de kankerstichting omdraaien en boven de kaart zetten 'Ik voeg weer dagen aan het leven toe.'
Rosa van der Zanden

Rafelkap

Rafelkap

31-12-2012 om 09:33

Even

geen inspiratie maar wat een mooi bericht, Pien!

Pien

Pien

01-01-2013 om 10:23

Ik weet het.....

ik ga iets met getallen doen, de tekst van bibi63 vond ik wel mooi, dus daar ga ik verder mee. Ik kan het leven nl 4-en en 2013 (13) ongeluksgetal, is mijn geluksgetal enz enz...ik heb nu iig een idee waar ik op verder kan borduren. Dus bedankt !! ook voor jullie lieve reacties. Mocht iemand ook alsnog een ingeving krijgen....laat je door mij niet weerhouden dit hier neer te zetten hoor )

Hanne.

Hanne.

02-01-2013 om 08:32

Niet te ingewikkeld

Ik zou het niet te ingewikkeld maken.

Als je wilt vieren dat je 5 jaar kankervrij bent zou ik dat er op zetten. Vind ik eerlijk gezegd juist erg mooi. Als je alleen naar het getal 5 verwijst zou ik het persoonlijk niet begrijpen.

Ik vind 'Ik vier het leven' ook een prachtige. Liever één pakkende zin dan een rekensom.

Fijn!

Wat een fijn bericht!

Ik zou zetten van;
2013...wat nou ongeluksgetal,
40 en...5 jaar schoon...yes....wat wil je nog meer??
Nou...t vieren met jullie!

+ Brunette +

+ Brunette +

02-01-2013 om 17:52

Is dit een leuke intro?

Het leven begint bij 40. En voor mij helemaal, want na vijf jaar ...

Pien

Pien

02-01-2013 om 18:56

Jaaah,

die zijn ook leuk Lilian en Brunette....het wordt nog lastig om er iets leuks van te maken, maar ik heb nu wel wat handvatten waar ik mee verder kan. Zonder het te ingewikkeld te maken idd. Bedankt weer !!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.