Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Bastet

Bastet

08-09-2009 om 07:04

Heien?

Mag een aannemer om 7 uur 'sochtends al beginnen met heien,zijn daar regels voor?Ik woon op 50 mtr van een bouwplaats,en zojuist gaat om 7.00 de eerste heipaal van vandaag erin....
Bastet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yta Chalne

Yta Chalne

08-09-2009 om 08:36

Ha, bastet

Afschuwelijk! Ik voel met je mee (hier om stipt 7 uur een graafmachine, een trilmachine en vier stratenmakers met radio (die ze graag boven de machines uit horen komen...), echt niet leuk wakker worden. Gelukkig is het hier maar voor een glasvezelkabel, bij jou is het heien vast pas het begin van een bouwgebeuren...
Volgens mij mag dat gewoon, rare werktijden.

Puck2

Puck2

08-09-2009 om 08:48

Hier ook

Een paar honderd meter van ons huis begint een bedrijvengebied in wording dus ook hier is heien een bekend fenomeen en ook hier beginnen ze rond een uur of 7. Maar ach, ik moet er dan toch zo ongeveer uit dus ik vind het niet zo erg en met dit weer: carpe diem!

Vergunning

Voor dit soort dingen moet een vergunning zijn afgegeven door de gemeente; daar staat dan ook in op welke tijden er geheid mag worden. Heb het bij ons ook meegemaakt: dan beginnen ze stipt om 7 uur, om om 8 uur er mee op te houden en dan hoor je ze de hele dag niet meer. Begin dan om 10 uur of zo! heb ik vaak genoeg gedacht...

Caroro

Bastet

Bouwverordening. En in jouw gemeente moet je dan contact opnemen met de gemeente voor info, zag ik op de site.
Overigens is 7:00 (helaas) een heel gebruikelijke tijd om te beginnen met heien

Bastet

Bastet

08-09-2009 om 10:34

Idioot

En om 15.00 zijn ze weg,begin dat later en ga om 16.00 naar huis.....Schilders hebben we vorige maand gehad,die planten om 7.00 een ladder tegen je raam,radio aan en meezingen maar.
Tuurlijk,ik sta ook rond die tijd op,maar opstaan met heien op 50 mtr. afstand is toch minder.Mijn kinderen zijn zich lamgeschrokken....hier heien ze de hele dag door,overigens.
Groetjes,Bastet

Vic

Vic

08-09-2009 om 11:55

Ook leuk

Tegenover het gebouw waar ik werk hebben ze vorig jaar een nieuw gebouw uit de grond gestampt. Ook fijn, dan zit je op je werk de hele dag in de herrie. Het was zo erg dat er golven ontstonden in mijn koffiekopje ;-(

Bastet

Bastet

08-09-2009 om 12:06

Klopt vic

De spullen in de vensterbank rinkelen....
Bastet

Jacoline29

Jacoline29

08-09-2009 om 12:06

Hier

ook gehad in april begonnen,wordt aan de overkant van mijn straat gebouwd,zeg 5 a6 meter verderop dus,het huis trilde.
was ook nog eens mei vakantie,dus uitslapen zat er ook niet in.
Begon om 7:00 en eindigde om 16:00.Volgend jaar weer en dan nog dichterbij,want ik woon dan in die huizen. Zal blij zijn als ook dat achter de rug is,vluchtte echt weg.
met toestemming van de gemeente overigs.

Pluk53

Pluk53

08-09-2009 om 12:16

Schade

heien kan behoorlijk desastreus zijn voor de omgeving. Schiet zo snel mogelijk digitale foto's van al je muren om de situatie "ervoor" vast te leggen.

Tineke

Tineke

08-09-2009 om 12:50

Schade door trillingen

www.jantril.nl

)

reina

reina

08-09-2009 om 17:47

Hier in Almere weten we daar alles van Ik hoor regelmatig ( gelukkig in de verte) heien als ik nog lekker op bed lig

Tinus_p

Tinus_p

08-09-2009 om 17:51

7 uur is normaal

Bastet:
Mag een aannemer om 7 uur 'sochtends al beginnen met heien,zijn daar regels voor?Ik woon op 50 mtr van een bouwplaats,en zojuist gaat om 7.00 de eerste heipaal van vandaag erin...."
Bouwvarkers beginnen nu eenmaal om 7 uur en die vinden anderen maar luie donders

(vziw gelden regels mbt nachtrust van 7-19 uur of 7-23 uur, om 7 uur beginnen is echt gewoonste zaak van de wereld)

Bastet

Bastet

08-09-2009 om 18:18

Tinus

Ik kreeg van Genista al een mail van soortgelijke strekking,dankje.Maar het blijft bizar,6.30 het terrein op rijden,en om 14.30 naar huis.je schreef het vast per ongeluk,maar vanochtend vond het inderdaad bouwvarkens..)
Bastet

Bastet

Bastet

08-09-2009 om 18:28

Overigens.....

Bij mijn buurvrouw,die net één huis dichterbij woont,is wel een brief in de bus gestopt,dat men zou komen inspecteren van te voren,maar dat deed men een halve dag van te voren,ze kon geen vrij meer krijgen.Ik heb geen brief ontvangen,woon kennelijk net ver genoeg?

Bastet

Bastet

08-09-2009 om 20:25

Pelle

Ja,als ik pech heb beginnen ze morgen om 6.00,ik weet het.
Ik heb geen last van files!Ik loop.
Groetjes,bastet

Kaaskopje

Kaaskopje

09-09-2009 om 00:33

Fototip

De fototip is wel waardevol Bastet. Als het heien erg dicht bij je huis is kunnen er scheuren in je muur ontstaan. Maak dus snel vóór het heien foto's (beetje te laat, maar weten zij veel!), zodat je bij scheuren ook ná foto's kunt maken. Toen de school naast ons uitgebreid werd moest er ook geheid worden en is men van het bouwbedrijf bij ons in huis geweest om de toestand van de muren te bekijken. Ik vond dat erg netjes. Gelukkig is hier niets gescheurd.

Bastet

Bastet

09-09-2009 om 07:25

Kaaskopje

Gebeurd inmiddels!Overigens koos men hier bewust voor heien,en niet voor het zgn. trillen,omdat je dan minder kans zou hebben op schade.
Groetjes,Bastet (7.25 bonkbonk)

Sterkte

Ik weet het nog, je wordt op een gegeven moment helemaal daas van dat voortdurende gedreun. Hoe doen die heiers zelf dat, vraag ik me dan af. Ze hebben weliswaar gehoorbescherming, maar je hoort toch dat die onafgebroken dreun. Hoe presteren die het om niet gek te worden?
G (heeft zelf ooit een paar dagen met oordopjes in huis gelopen vanwege gehei op vrij korte afstand)

Ot: bouwvarkers

De kreet 'bouwvarkers' komt uit de Familie Doorzon, en wordt door de getergde Pa Doorzon gebruikt voor de Biereco's (van Firma Biereco Verherbouwingen) nadat zijn woning geloof ik voor de zoveelste keer is omgevallen.

Groeten,

Temet

Bastet

Bastet

09-09-2009 om 11:08

Temet

Dankje,mijn boeken van Doorzon zijn dus te lang in de kast blijven liggen..)Ik was dat vergeten inderdaad!
Bastet

Toch hè

Toen mijn man nog mijn vriend was, en nog in de bouw werkte, mocht er in Buitenveldert (kak-buurt in Amsterdam) bij een flat waar alleen héle rijken woonden niet vóór 8.30/9.00 lawaai worden gemaakt....Pfff, het kán dus wél... Als je maar centen genoeg hebt (én een grote b*k)
Groet Suus

Bastet

Bastet

10-09-2009 om 07:46

Suus

Helaas,ik woon in een jaren 70 wijk zonder rijken..
Bastet

Jacoline29

Jacoline29

10-09-2009 om 13:41

Heiers

dragen gehoorbeschermers en een helm.
Ik weet het want zoonlief van 7 heeft de 1e paal mogen slaan van de wijk die gebouwd gaat worden en waar ik kom te wonen.
Zoonlief moest oordoppen en een helm,de burgemeester ed ook.Wij niet dus de grond trilde heel erg bij het heien.

Bastet

Bastet

10-09-2009 om 14:40

Gelukkig

Zezijn gelukkig klaar...dank voor jullie reacties,het mag dus,om 7.00 beginnen...
Groetjes,bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.