Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Zonder Naam

Zonder Naam

14-03-2013 om 09:16

Hekel aan winkelen

Vrouwen zijn shopaholics. Hebben hun kasten vol met kleren, en hebben nog niets om aan te trekken. Vrouwen hebben minstens 20 paar schoenen, en een kast vol lingerie. En ze doen niets liever dan shoppen.
Ik niet. Ik heb een hekel aan winkelen. Moet mijn ademhaling onder controle zien te krijgen voor ik een kledingwinkel binnenstap. Barst soms in tranen uit in de paskamer en raak in paniek als een verkoopster het gordijn opentrekt. Ik moet mezelf echt dwingen om kleding te gaan kopen, en ik geef mezelf een beloning als het gelukt is. Ik durf hier eigenlijk niet over te praten. Zelfs mijn zussen weten dit niet, al heeft één zus een paniekaanval meegemaakt.
Omdat ik er niet over durf te praten, weet ik ook niet of er meer mensen zijn met deze 'afwijking'. Zijn er meer? En hoe gaan jullie daar mee om? En ja, ik weet waar het vandaan komt. Ik pas niet in maatje 36, heb cup E, en ben klein.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja hoor

Ik vind het wél leuk om te winkelen vooral als anderen dingen kopen Dat is dan weer een voordeel. Maar zelf passen...ik vind het vreselijk! Het staat nóóit zoals ik het me voorstel! Het liefste koop ik jasjes, jassen of vesten. Dat gaat me nog wel makkelijk af....Maar de rest?
En niet dat ik zo'n moeilijke maat heb of een bijzondere maat. Helemaal niet. Gewoon middelmatig. Gewoon..
Ik houd ook niet van dat gedoe in dat hokje, krijg het bij voorbaat al warm. En dan zo'n verkoopster die het aanprijst ook al staat het nergens naar....en dan valt het tegen en doet iedereen zo enthousiast. En als ik het dan koop doe ik het ook nog niet aan.
Ik houd het dus maar bij wat vaste onderdelen die ik blindelings bij altijd dezelfde winkel koop in dezelfde maat (zoals broeken, t shirts) Dan weet ik zeker dat het goed is, nu en dan een ander kleurtje ofzo.
En voor de rest dus fleur ik het op met wat ik erbij koop soms.
Maar heb ik een feest ofzo en moet er 'anders' uit zien en er speciaal iets voor kopen dat is drama. Hoewel heb in de winter een jurkje gekocht dat me écht goed stond. (Was voor een feest.)Die was betaalbaar en in allerlei kleuren. In de opruiming meteen er nog 1 gekocht. En nu is hetzelfde jurkje in dezelfde stof weer te koop in zomermodel én in weer andere kleuren. Kijk dáár wordt ik nu blij van! Dus wéér zo'n jurkje gekocht. Heb dus nu 3 jurkjes van hetzelfde model in dezelfde maat...wel in 3 kleuren. En door te combineren met accesoires wordt het toch iedere keer weer anders
groeten albana

P

P

14-03-2013 om 11:21

Ga je werkelijk naar winkels waar verkoopsters het gordijn van de paskamer opentrekt? Hoe bizar....

Ik ga nooit naar winkels waar 1 of 2 verkoopsters in een winkel staan, altijd alleen maar naar grote winkels waar ze zich niet met mij bemoeien.

Een bh is lastiger, dat is dan ook dat waar ik het meeste hekel aan heb omdat ik daar dus wel advies bij nodig heb maar dan ga ik ook alleen op een rustig tijdstip en als het te druk is stap ik niet naar binnen.

Petra.v.S.

Petra.v.S.

14-03-2013 om 11:39

Ik ook

En ik ga ook al jaren niet meer winkelen voor mezelf. Ik koop alles bij Bonprix of Wehkamp, en dat bevalt me prima. Rustig passen in je eigen huis, en als het niet past kan het terug.

Zonder Naam

Zonder Naam

14-03-2013 om 12:01

Verkoopsters

Het gaat inderdaad om winkels met lingerie waar verkoopsters het gordijn opentrekken. Verder ga ik ook alleen naar winkels waar niemand zich met je bemoeit.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-03-2013 om 12:21

Zonder naam

Als je weet welke bh lekker zit, kun je ook via internet googlen waar diezelfde bh te koop is. Een bh kopen vind ik ook geen pretje, maar het moet af en toe.
Waar raak je zo van in de stress als ik vragen mag? Schaam je jezelf voor je lichaam?
Ik heb het geld niet voor de wat duurdere winkels en ga dus automatisch naar de wat vrijblijvender winkels als C&A, MS of H&M, maar als ik het geld wel heb moet ik ook altijd even nadenken voor ik een winkel in ga waar men álle aandacht voor je heeft. Niet eens vanwege het passen, dat vind ik nergens echt prettig. Ik vind het bij stillere winkels vooral vervelend om rond te snuffelen en de winkel te verlaten zonder iets gekocht te hebben.

P

P

14-03-2013 om 13:08

Ok alleen de lingeriewinkels

Zijn er dan OOK verkoopsters die zomaar je gordijn opengooien in een lingeriewinkel?

Hier vragen ze gewoon: bent u al klaar? Past het? Hoe zittie? Als ik dan advies wil doe ik zelf het gordijn open. Ik zou werkelijk waar NOOIT meer teruggaan als iemand zonder dat ik duidelijk maak dat ik dat op prijs stel het gordijn zelf opendoet. Ik zeg gewoon dat ze mag kijken ofzo.

Hanny61

Hanny61

14-03-2013 om 13:14

Leve internet!

Ook ik houd best van shoppen, voor anderen....
Ik bestel voor mijzelf alles via internet (Wehkamp, Zalando). Heerlijk, passen in mijn eigen slaapkamer. Als ik twijfels heb over een mogelijke aankoop, vraag ik een goede vriendin, mijn partner of kinderen naar hun mening. Ik koop al jaren dezelfde BH's. Daar ben ik pas mee begonnen toen ik 30 was, omdat mijn ouders BH's verkochten en mijn moeder hielp bij het uitzoeken ervan. Toen de zaak werd verkocht moest ik ineens een andere leverancier zoeken en dat vond ik nog niet eenvoudig. Maar gelukkig brengt internet hier ook uitkomst!

Kaaskopje

Kaaskopje

14-03-2013 om 14:05

Als je het verkeerd treft zijn er inderdaad verkoopsters die vergeten dat ze eerst netjes moeten vragen of ze binnen mogen komen. Dat is dan ook voor mij reden om me als een gek in een pas-bh te wurmen, zodat ze mij niet met half ontblote borst of met de cups nog op de rug aantreffen, voor als ze onverhoopt toch wat te 'spontaan' zijn.

P

P

14-03-2013 om 16:17

Maar....

Daar zeggen jullie dan ook niets van?

Ik vind dit echt bizar. Je laat je dat toch niet gebeuren? Wat respectloos. Als iedere vrouw dat gewoon over zich heen laat komen blijft dat dus ook zo.

Waarom zou je je nog omkleden in een pashokje met zo'n type zeg!

Kaaskopje

Kaaskopje

14-03-2013 om 16:58

Weet jij altijd hoe iets zich gaat ontwikkelen? Ik ken dat soort verkoopsters echt niet genoeg om dat van te voren in te kunnen schatten.
Bij mijn laatste bh-aanschaf ging het heel netjes, dus als ik weer een bh ga kopen ga ik naar die winkel. Die winkel is ook ingesteld op forsere maten, waardoor ik niet het gevoel krijg dat ik een buitenproportioneel geval ben, zoals ik bij Hunkemöller toch wel een beetje ervaarde.

P

P

14-03-2013 om 17:26

Bedoel ik niet

Ik zeg niet dat je dat van tevoren moet inschatten (doe ik ook niet omdat ik dit nog nooit heb meegemaakt) maar als er eentje het lef heeft om mijn gordijn open te gooien zonder eerst iets te zeggen of contact te hebben dan zeg ik dat dus wel.

Ook niet

Ook ik hou niet zo van winkelen, Misschien ook wel omdat ik dik ben, maar als ik eerlijk ben is het meer omdat ik maar zelden iets mooi genoeg vind om te kopen. Mijn budget is zeer beperkt, ik koop maar zelden iets. Voor bh's en ondergoed ga ik naar een winkel waarvan ik weet dat ik er zal slagen.Echt winkelen doe ik bijna nooit, ik word saggerijnig van al die , in mijn ogen dan, lelijke spullen in slechtzittende maten. Misschien mmet ik toch maar eens leren hoe ik zelf kleren kan naaien.

iammia

iammia

14-03-2013 om 23:08

Zo min mogelijk

Ik heb een ontzettende hekel aan winkelen. (Uitzondering: boekenwinkels en de supermarkt). Kleding, schoenen, lingerie aub niet zeg. Ik heb precies twee paar schoenen (en nog een paar sloffen en sportschoenen). Kleren heb ik ook maar beperkt dus collega's zien mij regelmatig in dezelfde outfit. Daar baal ik dan van maar ik baal nog meer van shoppen. Lingerie -haha- komt gewoon van de Hema. Als ik dan wel ga winkelen is er een grote kans dat ik in no-time zo chagerijnig ben dat ik omdraai en naar huis toe ga. Mijn afkeer komt niet door m'n bouw maar te warm, te druk, rekken vol spullen en ik vind 't allemaal niks. Ik vraag me wel af waarom je er niet over durft te praten. Bergen mensen met andere ook niet doorsnee obstakels. En zeker als je een lastige maat hebt, lijkt me shoppen een nog grotere ramp.

Hangt ervan af of ik iets nodig heb

Ik vind (kleding) winkelen niet leuk als ik iets "moet" hebben, echt iets bepaalds nodig heb zoals een jas waar ik altijd te kritisch over ben (doe je elke dag aan). Of een zwempak (niks staat mij dan).
Als ik niks nodig heb en ik heb er geld voor dan vind ik het leuk om rond te kijken. Ik durf wel een winkel uit te lopen waarin ik gesnuffeld heb zonder iets te kopen. Daar zet ik me bewust overheen. Ik ga toch echt niet alleen daarom iets kopen!
Van passen hou ik niet, maar op de gok kopen durf ik niet goed, want veel staat prachtig op de paspoppen maar niet bij mij dus pas ik toch. Gelukkig nog nooit gehad dat ze en pashokje opentrekken. Maar laatst bij een zwempak (in een rustige lingerie/badmode zaak waar ik nooit kom) toch bang geweest dat ze dat zouden doen, dus alles heel snel gepast Maar in paniek raak ik niet in zo'n hokje.
Verder ook veel naar grote ketens. Soms naar Didi (vind ik mooi maar duur, maar als ik dan een jurkje pas en het staat me mooi, dan ga ik voor de bijl). Ik koop niet via internet want dan is het toch echt een gok bij mij. En terugsturen lijkt me een heel gedoe (is het waarschijnlijk totaal niet, haha).
En ik heb 1 winter- en 1 zomerjas, 2 paar laarzen en 2 paar schoenen, 1 paar slippers, en geen kasten vol kleding.
Je bent echt de enige niet, Zonder Naam.

Lou

Lou

15-03-2013 om 10:55

Moe

Ik vind winkelen eigenlijk best leuk, beetje slenteren, rondkijken, oh wat mooi, gut wat lelijk. Maar mijn probleem is dat er zooooo moe van word. En dat komt niet door het lopen, ik word moe in mijn hoofd. Al die mensen, al die spullen, al die geluiden. Ik kan dan ook niet goed meer beoordelen of ik iets wel of niet wil kopen lijkt het wel. En van in de rij staan word ik chagrijnig. Als het even kan, ga ik op een dinsdagochtend of zo, dan gaat het wel en houd ik het uren vol. Maar op zaterdagmiddag de stad in, nee daar heb ik een bloedhekel aan omdat ik dan halfdood van uitputting thuis kom.

Maar je ervoor schamen zou ik zeker niet doen! Ik vind het helemaal niet raar om een hekel te hebben aan winkelen.

Winkelen of bh's kopen

Ik vind bh's kopen nou ook niet echt iets om me op te verheugen. Maar voor mij is dat toch niet hetzelfde als 'een hekel hebben aan winkelen'.
Vind je andere winkels dan ook niet leuk? Je hoeft toch niet iedere keer als je winkelt een bh te kopen, of wel?
n@nny

Bh's (beetje o.t.)

On topic: Ik begin mijn shoptour met goede zin, maar na een paar winkels met schreeuwerige muziek, bemoeierige verkoopsters en een overkill aan kleren die ik toch nooit zou passen, verdwijnt mijn enthousiasme snel.

Off topic: Als 85C draagster heb ik geen behoefte aan gevoerde bh's. Maar ook de grotere maten hebben tegenwoordig allemaal voorgevormde cups. Waar kan ik nog leuke beugelbh's zonder voering kopen? Online koop ik ze liever niet want ik wil ze wel aanproberen en terug kunnen hangen als ze niet lekker zitten.

Fély

Mama 5

Mama 5

15-03-2013 om 16:09

Bah winkelen

Ik vind winkelen voor kleding ook verschrikkelijk. Ik kan bijna nooit slagen en wordt er depressief van. Ik ga graag naar de stad en vind het leuk om voor mijn kinderen kleding te kopen. Maar voor mezelf, brrrrr.
Als je mij zo ziet, dan zie ik er redelijk doorsnee uit. Maar om de een of andere duistere reden, zit kleding die ik pas bijna nooit lekker. Alsof ik een gedrocht ben.
Daarnaast ben ik onwijs kritisch op de kleur. Het mag geen zwart zijn, geen beige of ecru en geen bruintinten. Dat staat mij echt heel erg lelijk. Ik ben nogal groot en bleek. Van zwart, beige en bruin zie ik eruit alsof ik net griep heb gehad. Met motiefjes of prints zie ik er niet uit. Er mogen geen ritsjes of knopen op de truien en t-shirts zitten. Dat kriebelt te veel. Bloesjes zijn helemaal niet te doen. Sjaaltjes of zo, heb ik weleens geprobeerd, maar dat gaat me erg irriteren, die zooi om mijn hals.
Dan blijft er weinig over. Ik blijf dus altijd maar bij een spijkerbroek, een effen t-shirt en een sweater met hoodie. Normaal draag ik altijd sportschoenen, maar als ik gek wil doen (en niet ver hoef te lopen) heb ik lage laarsjes. Trinnie en Sussanah komen er bij mij gewoon niet in! Bleuh, lekker puh!
Hoe meer ik er mijn best voor doe, hoe gefrustreerder ik raak. Dus heb ik mezelf aangeleerd om mijn best niet meer te doen. Gelukkig heb ik bijna nooit een gelegenheid waarbij je je niet in een spijkerbroek kunt vertonen. Ik heb voor begrafenissen van mijn familie (streng christelijk) een rok, met een zwart shirt erop kan dat er net bij door bij hen.
Oh ja, mijn bh's koop ik al jaren bij de hema. Die moeten ook aan allerlei eisen voldoen. Geen kant bijvoorbeeld, geen zwart, geen satijn en zeker niet sexy, dat vind ik echt niet mooi, sexy lingerie. Bij de hema kan ik meestal wel slagen. In een lingerie winkel niet.

anne

anne

18-03-2013 om 10:34

Nou ja

...Ik zou eerlijk gezegd ook in paniek slaan wanneer een verkoopster de gordijn van een pashokje zomaar opentrekt hoor.Vind ik ronduit zeer ongepast eigenlijk.Op zich shop ik wel graag,maar op mijn manier,heel rustig,zeker niet op drukke tijdstippen,zoals weekends bv.Verkoopsters die meteen naar je toe komen en hulp aanbieden,daar word ik beetje ongemakkelijk van.Ze bedoelen het waarschijnlijk goed,maar ik kijk liever eerst een beetje rond en als ik hulp nodig heb,vraag ik het gewoon.
Ik heb ook niet maatje 36 en ben ook klein. Het laatste bezorgd me zo nu en dan eens wat frustratie,want elke broek,elk kleedje of rok,zijn dus steeds veel te lang en moeten ingekort worden.Dit is nu niet meteen iets waar ik in uit blink dus laten we de gekochte spullen in de winkel voor de inkorting,kan ik nadien nog eens terug...pffff
Ik heb vaak ook wel wat moeite met wat ik zou kopen,vind vele dingen mooi,maar niet altijd goed bij mij passend.Felle kleuren laat ik meestal aan de kant liggen,omdat ik me daar niet goed in voel,alhoewel velen me wat heftigere kleuren wel aanprijzen,omdat ze me wat opfleuren,maar ik zie het gewoon niet.Wit koop ik dus NOOIT...vind ik afschuwelijk.
Hoe een mens zich kleedt heeft toch ook wel te maken met je karakter denk ik.Ik ga liever op in de menigte,val niet graag op,kan wel genieten van vele dingen,maar van op een afstand.Voel me daarom ook het best in donkere kleuren,zoals zwart,blauw,grijs enz...

Zonder Naam

Zonder Naam

18-03-2013 om 10:54

Reactie

Ik ben dol op boekwinkels. De zeldzame keer dat ik besluit een middagje te gaan winkelen, loop ik van boekwinkel naar boekwinkel. Maar verder vind ik de meeste winkels vervelend. Te vol, te druk, te schreeuwerig. En een overvloed waar ik van op tilt sla. Ook ik heb een kleine kledingcollectie: 2 paar wandelschoenen, 1 paar laarsjes, en een paar sandalen. Ik voel me opgelucht dat er zoveel meer mensen zijn die een hekel hebben aan winkelen. Ik had echt het idee dat ik een uitzondering was. Trouwens nog erger dan alleen winkelen, is samen met iemand winkelen. Dat doe ik nooit, nooit meer. Jaren geleden wilde mijn man met mij een spijkerbroek kopen, een merk spijkerbroek. Winkel in, winkel uit. Een hele middag. Maar mijn maat was er niet. Mijn buik was te dik, mijn benen te kort. De dag er na ben ik naar de C&A gegaan, om mijn vertrouwde korte maten spijkerbroek te kopen. Sinds die middag winkelen we altijd apart. En lingeriewinkels: verkoopsters trekken niet alleen het gordijn open, maar gaan aan mijn borsten staan sjorren. 'je moet ze er in schudden' Echt waar! En commentaar als 'nou, nou,je bent wel heel goed voorzien'. Sinds die tijd kom ik nog maar in één lingeriewinkel (als ik genoeg moed heb verzameld) en ik zeg gelijk dat ik me zelf red. Voordat iemand zich afvraagt hoe afwijkend ik dan wel niet ben, ik heb maat 44, en 90 E, en lengte 160. In grote-maten winkels kan ik niet terecht. Omdat het daar niet alleen om groot in de breedte gaat, maar ook om de lengte.

Lengtemaat

Ik ben zelf ook klein van stuk en koop daarom altijd broeken met lengtemaat 30. Die vind ik prima bij Esprit of Tommy Hilfiger. Hoef ik niks meer tr vermaken. Ik koop juist niet door echt te gaan winkelen, maar in hun webshops online te shoppen. Veel meer keus, met name in kortere lengtematen.

Vic

Vic

18-03-2013 om 11:47

Wanhopig

Ik ben in het verleden regelmatig wanhopig geworden tijdens het winkelen. Ik kreeg het vreselijk warm in die pashokjes, onder dat tl-licht zie je eruit alsof je laatste uur geslagen heeft, en zelfs de kleinste maat 34 hing als een vuilniszak om me heen. Inmiddels weet ik wat winkeltjes waar ze casual kleding verkopen in wat kleinere maten, en ik pas regelmatig gewoon in maat 36 (of 27) wat best makkelijk is. De meeste kleding koop ik echter nog steeds via Zalando of Esprit.nl, omdat je daar gewoon heel veel keuze hebt en op maat kunt selecteren. Daar verkopen ze vaak ook K-maten, omdat de meeste normale confectiematen er vanuit gaan dat je minstens 1,75 m. bent (en dan toch nog maat 34). BH's is ook een crime. Zelfs bij de speciaalzaak waar ik altijd kom hebben ze er vaak maar 1 of 2 in mijn maat. En die neem ik dan maar, hoewel ik liever een ander model zou hebben. Ik zag laatst overigens dat Esprit ook maat 70D heeft, dus ik denk dat ik er daar maar eens een van probeer. Is een stuk goedkoper dan MaryJo of Prima Donna bij de speciaalzaak, en dat zijn altijd van die harnasmodellen die ik met mijn modelletje eierdop helemaal niet nodig heb.
Zullen we het dan ook nog even over schoenen hebben. Ik houd van simpele gladde modellen, zonder strikjes, steentjes of andere frutsels. Niet te vinden! Als ik al eens een leuke laars vind, is hij altijd te lang. Ik heb korte benen (wel passend bij mijn lengte, < 1.60 m.), en de meeste laarzen komen dan al snel in mijn knieholten. Gewone schoenen hebben ook altijd rare modellen of spuuglelijke hakken, en maat 37 begint ook zo ongeveer in ongebruik te raken omdat alle jonge meiden minstens maat 39 hebben.
Zo, lekker klagen hier, met zijn allen

Rafelkap

Rafelkap

18-03-2013 om 12:21

Blaadjes

Maar je moet ook geen blaadjes lezen Daar lees je dat vrouwen van shoppen houden, mannen kleinzielig doen als ze ziek zijn, vrouwen niet kunnen rijden, mannen maar een ding tegelijk kunnen doen en dat soort onzin. Als je winkelen niet leuk vindt dan is daar tegenwoordig een mooie oplossing voor: internet! De postmeneer kent mij intussen ook van gezicht , ik ben dol op pakjes!
Boekwinkels of kleren kopen voor de kinderen vind ik wel ontspannend.

Vera*

Vera*

18-03-2013 om 13:23

Vic

Ik heb een poosje terug lingeriewinkels gebeld voor een bh voor dochter en bij eentje werd er gezegd dat dat haar maat er niet is maar dat je ze voor 5 euro kan laten innemen (als de cup maar goed zit). Ze zei daarbij dat je het ook heel gemakkelijk zelf kon doen.
Is dat een optie?
Hier in de buurt is er ook een lingerienaaicursus, kun je je eigen bh maken .

dc

dc

18-03-2013 om 21:11

Geen speciale reden

maar ik heb winkelen echt nog nooit leuk gevonden. Ik wacht rustig op de uitverkoop, bestel wat dingen via internet en stuur terug wat niet past. Ideaal. Als ik niet zeker ben van de maat, dan bestel ik een paar verschillende maten.

Tegenwoordig hoef je jezelf echt niet meer te martelen door "gezellig" te gaan winkelen. Doe gewoon iets wat je wel leuk vindt in die tijd

Stenna

Stenna

25-03-2013 om 12:13

Wel iets van gezegd

Zo'n dame die je pashokje gordijn opentrekt, dat heb je vooral in de zgn "betere" dameszaak. Waar ze ook de spullen je over je arm hangt terwijl je verder snuffelt uit je handen trekken en "alvast voor je klaar hangen". Beetje paranoia ofzo. Ik heb er dus onlangs wel iets van gezegd, en nogal duidelijk. Dat ik het erg ongemakkelijk en storend vond dat een (oudere) verkoopster tot 2x toe binnenkwam terwijl ik nog aan het passen was. Ze waren verbaasd, licht beledigd en zeiden toen hautain dat "ze nou eenmaal zo werkten". Nooit meer heen geweest (dit was Anna van Toor, in Zeist).
Ik koop de meeste kleding online, bij Wehkamp of Esprit. Want ik houd niet echt van winkelen (om dezelfde reden als Lou: ik word zo moe van al die mensen maar ook van al die rekken vol, veel te veel keus). Maar af en toe moet ik echt wat chiquers voor mijn werk. Dus dan toch naar de stad, hoe dat af kan lopen staat onderaan in deze rubriek in een net door mij gestart draadje.
Groot deel van het probleem is denk ik dat tegenwoordig alle mode gemaakt is 16-jarigen. Ik ben helemaal niet klein, juist lang (en slank, maar wel met klein buikje) en ik kan ook bijna niks vinden dat goed zit en goed staat en kwaliteit heeft. Ik probeer het dan soms dus in de duurdere dameszaken maar daar wordt ik ook niet zo vrolijk van (slechte behandeling, voel me opgelaten, en vaak toch te tuttig/ouwelijk).

Ik winkel heel zelden

ja heel gek maar ik kom de laatste jaren niet in de stad om iets voor mezelf te kopen, want alles wat ik zie en leuk vindt is veel te duur. Dus dan koop ik weer wat online bij zara of hm, wehkamp ook laatst nog een spijkerbroek gekocht.

Ik kom eigenlijk alleen in de stad met mijn oudste dochter of als mijn man weer 4 paar schoenen voor 2 jaar moet hebben.

Hmm, gek eigenlijk ben ik namelijk heel erg gek onphet kopen van dure spulletjes voor mezelf maar sinds ik een frek ben geworden heb ik ook deze neiging afgezworen. Ook wel jammer, misschien moet ik gewoon eens weer een keertje als het wat prettiger weer is mijn creditcard flink gebruiken voor wel zo'n absurd duur dingetje, al is het maar om dat weer eens gedaan te hebben. Een hele dure jas denk ik, volgende winter, eentje die dan 5 jaar mee gaat en stinkend duur is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.