Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Anja

Anja

01-11-2010 om 17:06

Help, ik ben boekverslaafd

Ik hou veel van lezen. Ik heb een enorme boekenkast en iedere keer als ik bijv. in de stad ben dan duik ik een tweedehands boekenzaak in of De Slegte en kijk of er leuke, goedkope boeken zijn. Ik kan het dan niet laten om weer een boek te kopen. En de boeken die ik koop zijn echt leuk en geen flutboeken. Maarr...nu heb ik al drie planken van de kast vol met ongelezen boeken. Want ik heb gewoon geen tijd om al die boeken te lezen. En toch koop ik weer boeken erbij.
Af en toe ga ik mijn boekenkast uitmesten en doe veel boeken weg naar een vriend van me. Hij heeft een tweedehands boekenzaak.
Hij weet precies wat voor soorten boeken ik zoek en na een tijdje komt hij ook weer met een heel stapel. Heel aardig en ik vind het heerlijk, maar wanneer moet ik ze lezen? 's avonds ben ik vaak te moe om te lezen en in het weekend te druk met andere dingen. Dus lees ik vaak in bed, maar dat vindt mijn man niet goed, want hij wil slapen. Soms denk ik wel eens...ik moet gewoon een been breken, heb ik tijd om te lezen!
Herkent iemand dit?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Erg herkenbaar... )

Heerlijk, boeken...!!! Maar idd de tijd om ze allemaal te lezen ontbreekt. En ik blijf ook kopen... Mijn vriend en ik lijken in deze ook nog eens op elkaar dus schiet niet op. Boeken wegdoen? Nee dat ook niet maar de kasten zijn overvol... We hebben toevallig net afgesproken dat we een half jaar geen boeken meer mogen kopen.. Ik ben benieuwd...

Yta Chalne

Yta Chalne

01-11-2010 om 22:04

Sneller

De truc is om veel sneller te lezen natuurlijk. Lid worden van de bieb wil ook helpen, dan kan ik volstaan met een paar boeken per kwartaal kopen, de rest haal ik bij de bieb. Ik lees tien boeken per week, dus dat wordt me anders te duur, en ik lees ook graag boeken die ik niet zou willen kopen. Overigens heb ik wel acht keer mijn boeken uitgezocht en weggedaan, maar de boeken die Te Belangrijk zijn om weg te doen nemen toch nog veel plek in. Zo heb ik hier nog acht verhuisdozen op de slaapkamer staan die eigenlijk op de planken in het trapgat zouden komen maar die zijn al vol met kinderboeken.

Agnet

Agnet

01-11-2010 om 22:21

Dat vindt je man niet goed?

En daar trek jij je wat van aan? Sorry hoor, maar daar zou ik dus helemaal anti-alles van worden. Bedleeslampje boven je bed, hij zijn ogen dicht en zijn rug naar je toe. Kan jij lekker lezen in bed.

Vic

Vic

01-11-2010 om 22:26

Agnet

Weet je wel hoe irritant dat is? Ik kan er ook niet tegen als iemand naast me ligt te lezen. Het licht is nog tot daar aan toe, maar je hoort ook steeds geritsel bij het omslaan van de bladzijde.

margje van dijk

margje van dijk

01-11-2010 om 23:24

Tip voor nachtlezers

Koop zo'n mijnwerkerslampje

Mijn man heeft ook een voorkeur voor op de gekste tijden 's nachts lezen (of: op de gekste tijden naar bed gaan en dan nog willen lezen). Ik heb in mijn in-slaap-val-fase echt last van licht. Dus heb ik hem vorig jaar op sinterklaas zo'n ding gegeven. Een echte Petzl, het was een rib uit m'n lijf, maar ja, voor je nachtrust wil je wat.

En het is een schot in de roos hoor. Hij doet 'm braaf op, en dat scheelt echt heel veel licht. (Er zit een zeer-zacht-standje op). Daar kan ik zelfs bij in slaap vallen.

Verder nog even on topic: ik heb ook altijd veel te veel boeken, maar dat komt ook omdat ik zo langzaam lees als het geen vakantie is. Nu ook weer, mijn laatste tic is Ian McEwan. Eerst 'Saturday', nu 'Atonement', en dan ligt 'Solar' alvast te wachten. Man, wat is dat mooi geschreven. Maar ja, zo mooi, dat je elke zin wilt opdrinken. En dat gaat niet, 's avonds laat. Of eigenlijk gaat dat slechts een paar bladzijden en dan vallen mijn ogen weer dicht. Dus elke volgende avond moet ik dan weer een bladzijde terug. Dat is dus drie vooruit, een achteruit. Schiet voor geen meter op.

Overigens koop ik zelden boeken. Ja, kinderboeken, maar niet voor mezelf. Het scheelt dat ik al een man heb met een boekentic, die heeft altijd nog wel een stapeltje liggen ('Saturday' had ik ook van hem gepikt).

We hebben nog een heel klein beetje ruimte in de boekenkasten (die allemaal in man's studeerkamer staan), maar we hebben recentlijk ontdekt dat je in de ikea-Billy-kasten gewoon twee rijen achter elkaar kunt zetten. Voorlopig zitten we nog goed

Margje

dc

dc

02-11-2010 om 08:14

Vol

Al onze boekenkasten zitten vol, behalve van de kinderen, dus we kopen alleen nog kinderboeken en boeken die we echt willen lezen en niet in de bieb kunnen vinden. (Jo Nesbo hadden ze hier niet bijvoorbeeld).

Ik lees niet vaak, want als ik eenmaal bezig ben met een goed boek doe ik niets meer in het huishouden, worden mijn kinderen met een mmm doe maar, weggewuifd, eten we pasta met kaas (bereid met boek in hand) of kookt mijn man na werk, en ga ik veeeel te laat slapen (met de laatste van Stieg Larson werd het 5 uur, en om 7 uur moest ik weer op...). Het is gewoon veeeeel te gevaarlijk!

Ik heb voor mijn man toevallig van het weekend zo'n leeslampje wat je aan het boek vastzet gekocht, en het is ideaal. Wel in combinatie met oordopjes, want het omslaan van de bladzijdes houdt me ook wakker!

Brianna F

Brianna F

02-11-2010 om 10:05

Ik ook

Wij lezen zoveel boeken dat we een heuse bibliotheekkamer hebben van 28 m2. En alle wanden van plafond tot vloer vol boeken. In geen 2 levens krijg ik alles uit. De boeken die meneer F leest vind ik ook allemaal goed, maar daar begin ik niet eens aan, dan blijven mijn boeken nog langer liggen. Het punt is dat als ik een nieuwe schrijver ontdek ik ook alles van hem/haar wil lezen en dan ook al die boeken koop.
Ik ga een paar avonden per week bewust heel vroeg naar bed en lees dan uren achter elkaar, mijn man ook, die heeft dezelfde verslaving, evenals de kinderen, dus af en toe is het hier net een leeszaal. Sttttt, stilte!

Minilampje

Wij hebben (voor op vakantie) een haarband en daar steken we zo'n fietslampje aan. Werkt hetzelfde en is als je al een haarband hebt (hebben we hier zat) € 0,50 cent.
Werkt fantastisch.
En na de vakantie zijn ze weer afzonderlijk te gebruiken.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.