Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Help ik word oud! herkenbaar?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sus-anne

sus-anne

07-10-2008 om 22:28 Topicstarter

Joll -

ik heb inderdaad al twee kinderen van 21,maar ook nog 1 van 15 en 1 van 11 ,dus zo vaak kan ik niet even lekker lol gaan maken
maar inderdaad ik moet wat vroeger naar bed,en wat minder alcohol gebruiken
( al was mijn laatste feestje toch zeker 7 maanden geleden,zo vaak feest ik niet )

Tips

" Aangezien de spiegel me toch nog iets anders vertelt ,gooi ik er nog een lading slakkencreme ,wat poeder en een bescheiden laag mascara tegenaan"

Ik rook niet, drink niet en gebruik altijd zonnebrandcreme factor 50 als dagcreme.Dan heb je geen make-up meer nodig )Verder heb ik gehoord dat je niet teveel moet fronsen.Dus wat er ook gebeurd: ik trek als het even kan mijn meest ongenaakbare gezicht...

Damajo

*Sophie*

*Sophie*

08-10-2008 om 14:29

Sus-anne ;- )

Ten eerste vond ik je stukje erg leuk geschreven, zelfs zo, dat ik nog dacht: goh! Die zou daar wat mee 'moeten' doen!
Maar smaken verschillen blijkbaar ;- )

Verder schrijf je even later dit:
"maar inderdaad ik moet wat vroeger naar bed,en wat minder alcohol gebruiken "

Maar je kunt zo'n tijdelijk doorzak-uiterlijk ook op de koop toenemen? Als de avond daarvoor zo gezellig is geweest, dan is het dat misschien wel waard. Het trekt wel weer bij, duurt alleen ietsje langer, nou ja, so what! We hoeven geen modeshow te lopen, zeker niet op het werk! Maar je hebt een leuk sociaal leven blijkbaar, nou da's ook iets om jaloers op te zijn!

Geniet van je avondjes uit! Ik benijd je, ik ben er vaak te moe voor, maar dat komt weer omdat mijn lichaam tegenstribbelt (medisch gedoe).

O ja, nog even iets: ik draag al zo'n 30 jaar make-up (echt foundation, vanwege huidgesodemieter) en ik heb nu ik 46 ben alleen nog maar een fronsrimpel tussen m'n ogen. Verder niks, geen enkel kraaienpootje, niks. Dus zo zie je dat smeren ook z'n voordelen kan hebben (alhoewel ik dolgraag eens lekker 'aqua-e-sapone' naar buiten zou gaan :- (

Groetjes, Sophie.

sus-anne

sus-anne

09-10-2008 om 08:35 Topicstarter

Sophie

je hebt helemaal gelijk ,zo,n uiterlijk heb ik slechts 1 keer in de 5 a 6 maanden ,zo vaak zak ik niet door ,want hoewel ik inderdaad een rijk sociaal leven heb,en daar ook erg van geniet,meestal kom ik de avond heel goed door op 1 glaasje wijn of een glas fruitsap.
en de enkele keer dat het uit de hand loopt,dan neem ik mijn *nietfrissehoofd* maar op de koop toe

Pluk53

Pluk53

09-10-2008 om 11:42

Sus-anne

je komt nu in de "pay-back-time". Nu zul je gaan merken hoe zorgvuldig je met je lijf bent omgegaan. En het wordt alleen maar "erger" naar mate je ouder wordt. Bij sommigen komt daarbij de pech van genetische aanleg, ongelukken, ziektes die hun zware stempel zetten op lichamelijke gezondheid.
Dus als je niet van je rook-verslaving kunt afkomen: je weet wat je te wachten (kan) staan. Als je overgewicht hebt: je weet wat dat voor je gewrichten en pezen en banden doet. Als je (te)veel drinkt: je weet dat je lever de geest gaat geven.
Uiterlijk is "mooi meegenomen" en kan helpen bij je zelfvertrouwen; maar probeer niet wanhopig "cute" vast te houden, dat is een pathetische strijd. Maar zorg goed voor je lijf, wees er zuinig op; het moet je nog jaren "dienen".

Kiki

Kiki

09-10-2008 om 21:44

Nou ja toch, wat een vreemde reacties allemaal

Het is net alsof je boven een bepaalde leeftijd achter de geraniums moet gaan zitten.
Volgens mij was het meer lollig bedoeld en dan al die zure reacties.
Jonge mensen hebben niet het patent op late avondjes en feesten.

Ik heb helemaal niet het idee dat Sus-anne krampachtig jong probeert te blijven, waar halen jullie dat toch vandaan?

Bianca

Bianca

09-10-2008 om 22:20

Gedicht

Dit gedicht kreeg ik vandaag op mijn Hyves:
Toen de eerste rimpels kwamen was ik in paniek,
ik liet mijn face toen liften in een prijzige kliniek.

Nou, mijn man vond het fantastisch,
mijn gezicht was weer elastisch.

Niks geen rimpels, niks geen vouwen,
net zo glad als bij ons trouwen.

Tot mijn man zei "het is misschien gek...
maar jouw kop past niet meer bij je nek.

Ach, een kleine ingreep, ze trekken dit dus strak,
en geven hier een sneetje, anders krijg je daar een zak.

Nou mijn man was heel tevreden,
over wat ze met me deden.

De chirurg zat met mijn borsten in z'n maag,
want nu zaten die volgens hem veel te laag.

Toen ze waren opgehesen, leken ze een beetje klein,
maar met siliconenvulling mochten ze er best weer zijn.

Nou ik zag mijn man ontvlammen
want ik had dus zulke prammen.

Toen op een avond na het vrijen
keek hij peinzend naar mijn dijen.

En al had ie geen duidelijke kritiek
ik ging toch weer terug naar de kliniek.

Ik had trouwens ook een buikje, dus na enig overleg,
liet ik dat meteen ontvetten, ze zuigen dat in no-time weg.

Om tegelijkertijd mijn billen,
minstens zo'n stuk op te tillen.

Ik was op ieder feestje weer in tel
maar zat wel heel strak in mijn vel.

Mijn man was niet meer zo op zijn gemak,
want op straat riepen jongens "ga je lekker,.... ouwe zak".

Nou toen kocht ie een toupetje
en een veel te strak korsetje.

Hij ging wandelen en trimmen
en in het fitnesscentrum gymmen.

En maandenlang volgde hij een rigoureus dieet,
tot hij zonder reden in de sauna overleed!

Daar stond ik op het kerkhof mooi te wezen aan het graf,
maar nu hij erin lag was de aardigheid eraf.

Nu laat ik de kwabben zwellen
en ik zal u wat vertellen...

Dames, laat je niet verlakken,
laat de boel toch rustig zakken

Met glad gestreken nekken
valt het leven niet te rekken!

Koester buik en onderkinnen,
echte schoonheid zit van binnen!

Pluk53

Pluk53

10-10-2008 om 08:49

Geraniums

"oud" is relatief. Toen ik 20 was vond ik 55 stokoud; en nu ben ik 55 en hoor echt niet meer bij de jeugd. En nee, de jeugd heeft niet het patent op uitgaan en feesten; dat mogen de oudjes ook. Maar de jeugd heeft een heel groot voordeel: er zit fysiek overal meer rek in. En de oudjes hebben het voordeel dat ze door ervaring wijs geworden weten waar hun grenzen liggen, en zich daar (meestal) ook gedisciplineerder aan kunnen houden. En als je je een keer laat gaan, dan accepteer je de consequenties.
46 is een heel goede leeftijd om je af te vragen hoe te handelen om gezond en fit oud te worden; want dat willen we toch allemaal. En om met dat roken te beginnen: daarvan wordt je niet mooier en niet fitter, en het kost je gemiddeld 10 (zegge tien!!) jaar van je levensverwachting.

Pluk53

Pluk53

10-10-2008 om 09:18

Foutje

met roken daalt je levensverwachting gemiddeld "slechts" zeven jaar; zie http://www.intermediairforward.nl/artikel.jsp?id=768145&rubriek=

sus-anne

sus-anne

10-10-2008 om 14:15 Topicstarter

Klopt kiki

kiki:Volgens mij was het meer lollig bedoeld

klopt hoor,het was met de nodige zelfspot geschreven,maar niet iedereen pikt dat op,is ook niet erg,maar wel grappig dat sommigen hier bloedserieus op ingaan.
overigens het gedicht vind ik prachtig,hylarisch bijna.
en voor de serieuzen onder ons,wees niet bang ,ik zal never nooit niet in mezelf laten snijden,en ik leef misschien 7 jaar korter omdat ik rook,maar ach,ik ben van plan 100 te worden,min 7 word ik dan toch nog 93,een heel acceptabele leeftijd

Pluk53

Pluk53

10-10-2008 om 15:27

Levensverwachting, levenskwaliteit

Sus-anne, de statistische levesverwachting voor vrouwen van 46 is ~82; 82-7 = 75. Jij zult mogelijk als voorbeeld aangehaald worden als de tevreden rokende oma die zonder klachten 100 werd. Maar statistich gezien zijn je kansen minimaal; bovendien maak je grote kans om de laatste 10 jaar van je leven ernstige roken-gerelateerde gezondheidsklachten te krijgen (COPD, om over de risico's van allerlei varianten van kanker nog maar te zwijgen).
Of betekent je smiley dat jij je dit alles ook al hebt realiseerd?

sus-anne

sus-anne

10-10-2008 om 17:53 Topicstarter

Ach pluk

*statistisch gezien*
tja ,mijn opa werd slechts 47 ,rookte en dronk niet,at gezond.( kanker)
mijn oma heeft tijdens de oorlogsjaren zelfs uit de vuilnisbak moeten eten,rookte ,en bakte haar vlees is reuzelvet.ze werd 74.(hartaanval)
mijn collega rookte niet dronk niet ,at biologisch,sportte veel,zij werd 32.(kanker)
Mijn buurjongen ,was een sportfanaat ,deed de aalo (sport)opleiding,was altijd bezig met gezond eten en gezond leven,hij werd 23( kanker)
Mijn man,s opa,rookte stevig,dronk( teveel)en at hoofdzakelijk *vette hap*,was minstens 50 kilo te zwaar,hij werd 93 (rustig ingeslapen)
en ik?ik rook, ik eet gezond,drink af en toe op een feestje wat alcohol,heb een prima gewicht en leidt verder een gezond leven,alles met mate,dus wie weet hoe oud ik zal worden?

Pluk53

Pluk53

10-10-2008 om 18:07

Vrijheid

Sus-anne, ook voor jou geldt: ieder heeft de vrijheid om de beschikbare informatie al dan niet te gebruiken of te negeren.

sus-anne

sus-anne

10-10-2008 om 18:37 Topicstarter

Fladderbeestje

nee,dat is niet mijn beeld van hoe ik oud wil worden.
je moet je ook goed realiseren,dat ik niet rook omdat ik zo graag mijn gezondheid verpest.
ik ben al 8 jaar bezig om er vanaf te komen,noem een methode en ik heb hem geprobeerd.
en het is ook niet echt een ver van mijn bed show,ik heb ooit iemand letterlijk zijn longen uit zien hoesten,en zien sterven,en dat beeld zal ik nooit vergeten.(inderdaad een kettingroker)
Maar ten eerste,daar ging dit draadje niet over,dat was niet de discussie die ik aan wilde gaan.
en ten tweede,ik heb me er (nu even?na 8 jaar strijd)bij neer gelegd dat ik rook,het is nu eenmaal zo.
ten derde vind ik het jammer dat een met humor en zelfspot bedoeld draadje uitmond in een *jij bent zo dom bezig* draadje.
geloof me,ik WEET dat roken slecht,ik KEN alle gevaren,maar nogmaals dat was mijn punt niet toen ik dit draadje begon.
ik wens jou sterkte!

Ingrid

Ingrid

12-10-2008 om 20:28

Wanneer word ik oud?

Ik lees het bovenstaande en ik moet zeggen dat ik het niet herken. Ik lijk maar niet ouder te worden, echt! Lees niet verder want het is om jaloers van te worden.
Ik ben niet eerder moe of wat, heb bergen energie, ga laat naar bed, nog maar drie grijze haren, ben wel iets aangekomen nadat ik de kinderen heb gekregen en die heb ik rond mijn 40ste gekregen. Men schat mij nog steeds ruim 10 jaar jonger, hoera! Maar dat zit in de familie hoor. Ik heb nooit gereookt, wel drink ik, maar niet buitensporig, gebruik geen makeup. Ik heb vorig jaar een feest gegeven omdat ik 50 werd en iedereen dacht dat ik een grapje maakte. Tja, ik weet ook niet waaraan ik dat allemaal te danken heb...maar misschien word ik op een ochtend wakker en ben dan ineens grijs, moe en rimpelig.

Kiki

Kiki

12-10-2008 om 22:53

Pluk, ik vind je erg flauw doen

Niet hier, maar ook in een ander draadje tegen Sus-anne en dan weer over het roken. Is dat een stokpaardje van je, of gewoon een kruistocht tegen haar als persoon?
Laat Sus-anne lekker roken, zonder jouw commentaar.
Elke roker weet heus wel dat hij/zij stom bezig is, daar heeft ze jou echt niet voor nodig.

Fladderbeestje, Echt heel vervelend dat het voor jouw verkeerd heeft uitgepakt. Echt heel naar voor je! Maar ik denk dat Sus-anne dat zelf ook heus wel weet.
Roken is gewoon een rotverslaving!

Kaaskopje

Kaaskopje

12-10-2008 om 23:43

Ik ben erover begonnen

maar ik vind ook niet dat het mijn taak is om Sus-anne op andere gedachten te brengen. Ik stel me zo voor dat iedereen wel íets doet wat je beter niet kunt doen.

Pluk53

Pluk53

13-10-2008 om 09:00

Kiki en verslaafd

Hi Kiki, ja ik ben heel "flauw" bezig. Maar het helpt niet als je verslaafden over hun bolletje aait en zegt hoe zielig ze zijn. Sus-anne begint met een "humoristische(??)" posting, en klaagt dan dat het ontaardt in een "wat ben je fout bezig" draadje. Sus-anne is gewoon fout bezig; en doorzakken met alcohol, (veel) roken en weinig slaap is voor adolescenten. Uit eigen ervaring weet ik dat juist het (vele) roken op een doorzakavond extra funest is. Houd het bij alcohol ( in combinatie met genoeg glazen water) en de schade is nog te overzien.
En Sus-anne klaagt over de niet meer te verbergen effecten van stappen en ouder worden; roken is slecht, en zoals al eerder gemeld, ook buitengewoon slecht voor je huid.

Sancy

Sancy

13-10-2008 om 09:24

Pluk53

Dan blijft de vraag: waarom voel jij je geroepen om Sus-anne zo persoonlijk aan te spreken op haar roken? Doe je dat bij iedereen op het forum van wie jij weet dat het een roker is? mag een roker per definitie nooit meer een opmerking maken over gezondheid of uiterlijk of financiën (en alle andere zaken waarbij roken direct of indirect invloed heeft)?

Pluk53

Pluk53

13-10-2008 om 09:52

Sancy

blijft de vraag waarom je alleen maar lief en aardig mag reageren op klaagzangen waar de klager zelf "alles in eigen hand heeft".

Pluk53

Pluk53

13-10-2008 om 10:26

(ot) roken

ik heb zelf gerookt, en gun ieder zijn persoonlijke verslaving. In de open lucht heb ik geen probleem met rokers. Binnen is het smerig, en ik ben héél blij met het rookverbod in de horeca. En voor mijn gevoel is stoppen met roken een keuze. Ik had zelf ook al minstens 6 mislukte stop-pogingen gedaan (in ~10 jaar tijd). Als je écht wilt stoppen, dan ga je er voor ( en je eist van je omgeving dat ze je steunen). Ik heb nog nooit gehoord van enig bewijs dat sommige mensen veroordeeld zouden zijn om levenslang te moeten blijven roken.

Sancy

Sancy

13-10-2008 om 10:28

Met dat antwoord

geen je geen antwoord op mijn vraag. ik stel nergens dat je lief en aardig moet reageren. ik vraag waarom jij je geroepen voelt Sus-anne zo *persoonlijk* aan te spreken.
daarnaast ben ik het niet eens met je opmerking dat iemand "alles in eigen hand" heeft wat het verouderingsproces betreft. Zou iemand alles in de hand hebben ,zou dit proces niet plaatshebben immers. maar dat terzijde.
Dus nogmaals: waarom zo persoonlijk reageren op Sus-anne, en als je het niet persoonlijk speelt, graag antwoord op mijn vraag of je van mening bent of een roker per definitie niets mag zeggen over alles wat direct of indirect beïnvloed kan worden door roken.

Pluk53

Pluk53

13-10-2008 om 10:44

Sancy

"of een roker per definitie niets mag zeggen over alles wat direct of indirect beïnvloed kan worden door roken"
Een roker die over zijn gezondheid/uiterlijk/financiën klaagt en daarbij negeert wat het roken aan die zaken bijdraagt is voor mij een zeur.

Pluk53

Pluk53

13-10-2008 om 10:56

Aanvulling

...is voor mij een zeur, en moet zijn postings plaatsen in de rubriek "gezèllig"

Pluk53

Pluk53

13-10-2008 om 12:50

Cameron

Cameron, je moet denk ik de reacties splitsen in twee groepen. Sus-anne plaatst een "licht-en-luchtig" humoristisch bedoelde posting (ik vind het tenenkrommend flauw geschreven, maar heel veel reacties laten zien dat de meeste het heel "leuk" vinden). Als zodanig is het denk ik bedoeld als een "gezèllug" draadje, en moet je daar natuurlijk ook "gezèllug" op reageren; dat doet een groep.
Ikzelf vind ouder worden en alles wat daar bij komt best een serieus onderwerp. Best de moeite om daar serieus op te reageren. Dat doet met mij groep 2; maar zo was de draad blijkbaar niet bedoeld.

Pluk53

Pluk53

13-10-2008 om 14:48

(ot) aanvulling roken

ik schreef al: "Ik heb nog nooit gehoord van enig bewijs dat sommige mensen veroordeeld zouden zijn om levenslang te moeten blijven roken." Ik bedacht me net, dat als dat wel zo was, deze mensen dus wel het ultime argument zouden hebben om de sigaretten-maffia aan te klagen.
Maar in werkelijkheid zit het toch tussen de oren, en is het "het-echte-willen + de wilskracht" die een einde aan de verslaving kan maken.

sus-anne

sus-anne

13-10-2008 om 16:52 Topicstarter

Haha pluk

pluk schrijft:Sus-anne is gewoon fout bezig; en doorzakken met alcohol, (veel) roken en weinig slaap is voor adolescenten. Uit eigen ervaring weet ik dat juist het (vele) roken op een doorzakavond extra funest is. Houd het bij alcohol ( in combinatie met genoeg glazen water) en de schade is nog te overzien.

haha pluk,je overdrijft schromelijk,ik heb het over een feestje wat ik hooguit 1 a
twee keer per jaar heb.
jij doet alsof ik elk weekend straal bezopen en doorgerookt mijn bed in rol .

en nogmaals ,neem het niet zo serieus! je hebt inmiddels toch wel door dat het zo niet bedoeld is?
het was een HUMORISTISCH MET ZELFSPOT geschreven berichtje.

sus-anne

sus-anne

13-10-2008 om 16:55 Topicstarter

Bovendien pluk,

je hebt er 10 jaar over gedaan om te stoppen,ik ben *pas* 8 jaar bezig met stoppen,dus zeur niet zo tegen me aan,ik heb nog twee jaar te gaan,pas daarna heb je *recht van spreken*
Amen.

Tirza G.

Tirza G.

13-10-2008 om 17:27

Kom kom pluk53

Wilskracht alleen is niet genoeg. Als dat voldoende was, kon ik ook wel vliegtuigen besturen. Er is meer voor nodig om te stoppen, dat weet Sus-anne ook best wel. En jij ook.
En kom kom dames, gun Pluk zijn lolletje. Iedere draad heeft het vermogen in zich om te ontaarden in een héle andere discussie. Da's juist leuk. Pluk is een fervent anti-roker, nou, prima toch? Ik ben een fervent borstvoeding-aanhanger, dus ik wou gelijk maar even van de gelegenheid gebruik maken om het belang van borstvoeding bij feestjes op hogere leeftijd naar voren te brengen.

Tirza

Pluk53

Pluk53

13-10-2008 om 17:29

Recht van spreken

ik was 37 toen ik stopte. Ik was dus iets eerder begonnen met "proberen" .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.