Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Konijntje

Konijntje

22-02-2010 om 13:43

Help, ik zie de tepels van mijn collega!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Konijntje

Konijntje

23-02-2010 om 20:23

Je ziet

de contouren van haar tepels doorschijnen. Niet alleen de puntjes, maar ook de tepelhof zeg maar. Nu heeft ze standaard te strakke shirts aan, altijd een maat te klein, dus strak zitten haar shirts wel.
Vandaag overigens een trui, dus dan zie je niks
Dank voor jullie reacties, ik ga er zeker wat mee doen. Probeer eerst even mijn leidinggevende hierover te spreken en dan een gesprek met haar alleen te plannen. Het gaat vast goedkomen, maar ook vandaag was het nog onderwerp van gesprek op de diverse afdelingen. Blijft sneu.

Arme man

Arme leidinggevende man die moet gaan vertellen dat haar collega's zich storen aan haar tepels. Tjee... waar gaat het over? Kijk gewoon niet!
Ik heb ook wel eens een te strakke BH aangehad waardoor ik in de loop van de dag "4" borsten had. Van mij had je een grote mond gekregen als je daarover zeurde. Waar bemoei je je mee.
Als je het sneu voor haar vindt is het wat anders, maar ik heb het idee dat je het vooral zelf te lelijk vindt om tegenaan te kijken.Nou ja!

Konijntje

Konijntje

23-02-2010 om 21:39

Karin

Ja, ik vind het lelijk om tegenaan te kijken. Kijk, als ze er nou niks aan kan doen, oke. Maar dit is vrij simpel op te lossen! En ik zit er tegenover, dus andere kant opkijken valt ook op...

Tip

ik heb een tip voor je: concentreer je op je werk, daarvoor zit je er, niet om naar de tepels van je collega te kijken.

Waar gaat dit over?!

Ik snap dit werkelijk niet... waar kun je je in hemelsnaam druk over maken?!

Jade

Jade

23-02-2010 om 22:11

Alles zien...

....is niet representatief als je te maken hebt met klanten. Die uitpuilende navel door de zwangerschap is appels met peren vergelijken: daar kan je niks aan doen.

Maar hele strakke shirtjes incl. een te strakke bh waarbij je dubbel en dwars alles ziet gaat zelfs mij te ver (nogmaals: dat vind ik alleen als je te maken hebt met klanten).

Jade

Jade

23-02-2010 om 22:12

Jaha...

...daar drukte ik te snel op ´Reactie verzenden´.

Ik wilde nog toevoegen dat het me voor de rest niet zoveel kan schelen wat een ander aantrekt.

Konijntje

Konijntje

23-02-2010 om 22:15

Ok... het is me duidelijk

ik maak me blijkbaar druk om niets. Schijnbaar is het heel normaal om de tepels van je collega te zien. Maar ik vraag me dan af, waarom zie je de mijne nooit? En ik heb echt geen padded bh! Daarbij blijft het niet-representatief. En Karin, ik concentreer me zeker op mijn werk maar kan toch niet de hele tijd naar mijn buro blijven staren als collega wat tegen me zegt?

Konijntje

Konijntje

23-02-2010 om 22:18

Trouwens

wel grappig dat mijn vraag zo veel reacties geeft. En natuurlijk is het geen halszaak, maar nogmaals, los van het voor mij storende effect vind ik het sneu voor haar dat ze over alle afdelingen wordt besproken. Da's het belangrijkste. Dat ik het vervelend vind om naar te kijken is bijzaak, laat dat duidelijk zijn.

Recalcitrant

Recalcitrant

23-02-2010 om 22:37

Seksualtiteit

Ik denk dat jij je aan moet sluiten bij het draadje in seksualiteit, over biseksuele gevoelens. Blijkbaar ben je (onbewust) zo druk met haar tepels, dat het hoog tijd wordt samen het bed in te duiken.

Tijgeroog

Tijgeroog

23-02-2010 om 23:01

Konijntje

"Maar ik vraag me dan af, waarom zie je de mijne nooit?"

Ehm... Weet je zeker dat je ze nooit ziet?
Maar alle lichamen zijn anders, tepels ook. (ga eens in een sauna kijken ) Sommigen zijn groter, anderen kleiner, platter.
Als je het puur vanuit jezelf bekijkt (dus niet wat anderen ervan moeten denken) is het dan echt zo storend om een tepel onder de kleding te zien? Ze ziet ook knieen, schouders en dikke buiken onder de kleding zitten. Hoort bij het lichaam, net als tepels.
Kun je je er niet over heen zetten door te denken dat het jouw smaak en stijl niet is, maar dat ze zelf moet weten hoe ze er uit ziet.

Maxime.M

Maxime.M

23-02-2010 om 23:04

Ik snap het wel

Hoi,

Ik snap het wel hoor, zou me ook storen als mijn collega zo recht tegenover me zat in kleding die dus blijkbaar doorschijnt en niet representatief is, terwijl er dus wel klanten over de afdeling komen. Jullie hoeven Konijntje toch niet belachelijk te gaan maken? Er zijn inderdaad ergere dingen, maar ik zou me ook wel afvragen, hoe moeten we dit discreet met collega oplossen? Ik zou het ook moeilijk vinden om zoiets aan mijn collega mee te moeten delen, lijkt mij lastig. (net zoals wij toen moeite hadden met die zweetlucht van een collega) Toch is er echt maar een oplossing, bespreken met haar, hoe lastig het ook is.

Succes
Maxime

Maxime.M

Maxime.M

23-02-2010 om 23:23

Klanten

Het gaat toch niet alleen om de collega's maar er komen ook KLANTEN over de vloer, dan moet er toch echt iets over gezegd worden, dit is namelijk niet echt representatieve kleding. Trouwens ik herinner me nu ineens een verhaal van een vriendin van mij die een bedrijf heeft en een collega/werknemer had die zich ineens (ze was net gescheiden) steeds wulpser ging kleden, tot aan heupbroeken waarbij de strings boven de broek uitkwamen. Zij heeft hier toen al gauw iets over gezegd, of ze rekening wilde houden met haar kledingkeuze.
Het enige verkeerde wat er nu gebeurd bij het werk van Konijntje is, is dat iedereen er al over geluld heeft nog voordat degene het weet die er wat mee moet. Inderdaad dus gauw wat zeggen tegen desbetreffende collega.

Maxime

Nou zeg

(nadat ik even naar beneden heb gekeken en een tepelcheck heb gedaan): het gaat Konijntje volgens mij al lang niet meer om de tepels an sich maar om die grote roze olifant. En Konijntje wil het toch discreet en voorzichtig aanpakken? Waarom is ze dan een rotcollega?

Konijntje

Konijntje

24-02-2010 om 13:57

Maxime & beemer

Dank, dank, dank! Jullie nemen mijn verhaal tenminste serieus, de rest is er blijkbaar op uit mij belachelijk te maken. Dit is mijn laatste reactie in dit draadje, ga forumbeheer vragen het te verwijderen. Ik heb geen zin om op deze manier belachelijk te worden gemaakt!

Konijntje

Niet doen hoor meid, laat je niet kennen. Op elke vraag die je hier post, krijg je wel eens reacties die je liever niet had gezien. Haal eruit wat je waardevol vindt en laat de rest van je afglijden. Jij vindt dat je belachelijk wordt gemaakt, ik zie gewoon mensen die wat anders vinden dan jij. Het gebeurt vaker hier en het is slechts zelden echt persoonlijk bedoeld.

Succes bij het gesprek met je collega.

Chris

meg

meg

24-02-2010 om 14:10

Opgeven voor zo'n

make-over programma...? Dan krijgt ze meteen hartstikke leuke styling ideeën. Of neem ze zelf een keer mee uit winkelen. Misschien heeft ze zelf ook wel problemen met zich leuk te kleden. Vooral veel leuke sjaaltjes aanraden, die bedekken flink wat. Begin het gesprek met 'laatst had je zo'n mooe kleur shirt aan, waar had je dat gekocht' en kijk es wat dat oplevert, een dikke zucht met: 'Oh ik vind kleding kopen zo'n ramp' en tadaa daar is je kans...Of misschien slaat het gesprek daarna 'dood' dan wordt het lastig. Laat het er dan bij, na misschien nog es een poging. Ik heb een collega aangesproken op lichaamsgeur, zo van: 'kocht laatst een nieuwe deo, zo prettig ik wil je het merk geven, want ik denk dat jij ook die tip kan gebruiken' Bleek ze echt een slecht reukorgaan te hebben en het niet te weten van zichzelf. Ik vind dat je mensen best mag helpen, begin over je eigen problemen en haak in als ze de hare verteld. Tuurlijk heb je dan een mening over iemand, maar die hebben we allemaal wel toch? succes meg

Rafelkap

Rafelkap

24-02-2010 om 17:36

Nee, opgeven voor

de dames van Toren C! Dan kan zelfs Konijntje er om lachen.
Ik snap wel je probleem Konijntje, het is pijnlijk om toe te zien hoe je collega's die vrouw bespotten. Maar haar erop aanspreken is misschien nog pijnlijker. Ik zou het niet durven denk ik, of het moet een goede vriendin zijn. En ik vrees dat je collega's als die vrouw een goed passende bh koopt wel weer iets anders verzinnen wat ze in de zeik nemen. Het is eigenlijk gewoon pesten, maar dan op kantoor en niet meer op school.

jippa

jippa

24-02-2010 om 18:14

Lastig

Ik weet uit ervaring dat het ook als leidinggevende heel lastig kan zijn iets te zeggen over kleding, zelfs al gaat het niet over tepels hoor. Het valt heel snel verkeerd. Maar het kan er wel bijhoren. Ik heb het ooit verpakt in de mededeling: ik wil dat je weet dat erover gepraat wordt. daarna volgde een discussie over de representativiteit. Die collega heeft zich na wat gemor wel aangepast, maar het was best pijnlijk. Ik weet niet of dit nou onder pesten valt eigenlijk hoor.

Minke

Minke

24-02-2010 om 18:34

Op je werk hoor je fatsoenlijk gekleed te gaan

4 borsten met twee zichtbare tepels vallen niet onder fatsoenlijk evenmin als een bilspleet. Dat is gewoon zo. Op je werk hoor je je te conformeren aan de geldende (ongeschreven) regels. Je bent op je werk om geld te verdienen en niet om jezelf te zijn. In je vrije tijd kun je lekker met 4 borsten en ontblote bilspleet lopen. Het is heel terecht dat Konijntje daar een opmerking tegen betreffende collega over wil maken.

Rafelkap

Rafelkap

24-02-2010 om 18:41

Jippa

Jippa: ik citeer "Kortom, achter haar rug om wordt ze besproken vanwege haar te krappe bh en opvallende tepels." Niet rechtstreeks kwaad spreken vind ik ook onder pesten vallen.
Maar het is toch de taak van de leidinggevende vind ik ook. En anders ligt het er ook aan of het een 'goede collega' is, of 'zo maar een collega' of je zoiets kan zeggen.

Jade

Jade

24-02-2010 om 19:24

Nou ja zeg konijntje!

"Jullie nemen mijn verhaal tenminste serieus, de rest is er blijkbaar op uit mij belachelijk te maken."

Lees mijn eerste reactie nou eens goed, dan MOET je wel tot de conclusie komen dat ik je helemaal niet belachelijk maak.

Neem me niet kwalijk hoor, maar dit slaat nergens op!

Konijntje

Konijntje

24-02-2010 om 20:15

Jade

sorry, je hebt gelijk! Ik was het vanmiddag even zoooo zat dat ik niet alles meer heb nagelezen. Nogmaals sorry!

Konijntje

Konijntje

24-02-2010 om 20:17

Maar toch

nog even een reactie... ik ben het in ieder geval helemaal eens met Minke. Dat is eigenlijk de essentie van het verhaal volgens mij. Dank voor het verwoorden.

Jade

Jade

24-02-2010 om 20:57

Okeey konijntje,

is al goed

Vic

Vic

24-02-2010 om 21:35

Toch

Ik vind dit van een heel andere orde dan naar zweet ruikende collega's. Waarom zou je je in 's hemelsnaam storen aan de 'foute' kledingkeuze van een collega, die niet eens in contact met klanten komt. Hoe heb je er nu daadwerkelijk last van? Het ziet er misschien niet uit, in jouw ogen, maar misschien vindt zij jouw kleding wel onooglijk truttig.
Ik ben blij dat er bij ons veel kan (rijksoverheid). Niet al mijn collega's lopen er even modieus bij, zelfs niet die met klantcontacten, maar als zij zich daar prettig bij voelen vind ik het best. Een van mijn directe collega's (m) heeft drie truien, die hij afwisselend draagt, al een jaar of 20. Laatst waren we samen bij een klant, toen hij zich uitrekte om een dossier te pakken en prompt uit zijn trui scheurde. Hij kijkt naar het gat en zegt (bloedserieus) 'zou je dat nog kunnen maken?'. Tja, ik kan daar wel om lachen. Dat verhaal is overigens wel over de hele afdeling gegaan, was te grappig om stil te houden

Konijntje

Konijntje

24-02-2010 om 21:56

Ben overigens wel blij

dat ik dit draadje niet onder mijn eigen nick ben gestart
En jullie hebben gelijk, ik zal forumbeheer laten weten dat het draadje wat mij betreft mag blijven staan. Ik was het vanmiddag alleen ineens zo zat, bah. Lag niet alleen aan dit draadje, maar ook omstandigheden thuis en daardoor was mijn lontje blijkbaar een stuk korter dan anders. Excuus en laten we dit draadje maar gewoon laten staan. Over een paar jaar lachen we er hard om denk ik.

Jakiro

Jakiro

25-02-2010 om 12:02

Foute kledingkeuze of storen aan

Als iemand kleding draagt, die jou niet aanstaat omdat het jouw smaak niet is, hoor je je mond te houden.
Als iemand kleding draagt, die niet past in de functie of uitstraling die het bedrijf dient te hebben, moet je er wat van zeggen.
De collega van Konijntje draagt kleding die niet representatief is en laat dingen van het lichaam zien, trekt zelfs de aandacht naar onderdelen van het lichaam die niks met het lichaam te maken hebben.
De hele dag (meestal) tepels en tepelhof van jezelf laten zien, draagt niet bij aan je eigen productiviteit. Het is niet nodig. En als het mensen stoort, er aanstoot aan nemen, moet het opgelost worden.Dat hoeft niet direct een leidinggevende te zijn, maar kan ook een directe collega zijn.
Ik had ooit een mannelijke collega die nooit een riem om zijn broek van het uniform droeg en waarbij je dus altijd in zijn bilspleet keek als hij bukte (en je bukt nu eenmaal vaak op mijn werk). Ik heb op een gegeven moment gezegd dat IK het niet prettig vond om uitzicht te hebben op de dalen en toppen van de Alpen als hij bukte en gevraagd of hij een riem wilde dragen als hij met mij werkte. Hij wist het gewoon niet !! Was blij dat ik er wat van zei en droeg vanaf dat moment een riem.
Een ander mannelijke collega had altijd te kleine/strakke broeken aan en was redelijk groot geschapen blijkbaar, want alles was te zien.
Op een morgen floepte het bij mij eruit of hij zich anders aangekleed had, omdat hij rechts droeg in plaats van links...helaas in een volle koffiekamer. 2 Mensen vuurrood en de andere 30 in een lachstuip.
Hier was wel even praten voor nodig om ons weer als gelijkwaardige collegae in het team te krijgen. Begrijpelijk ook uiteraard.
Dus konijntje, ik zou zeggen dat JIJ het vervelend vind om steeds tegen haar tepels aan te kijken en of ze het bezwaarlijk vind om op het werk ruimere shirts of truien aan te doen. Trek het probleem naar jezelf toe en leg het niet bij haar.
Jakiro

Apart nemen en vragen

Zou je haar niet gewoon een keer op een ontspannen moment kunnen vragen of ze zich er bewust van is dat je haar tepels kunt zien of dat ze dat niet door heeft. ALs het een bewuste keuze is, kan je het daar over hebben en het evt. laten rusten. Als het geen bewuste keuze is zal ze je waarschijnlijk dankbaar zijn.
K zou niet noemen dat het iedereen op is gevallen. Dat geeft haar waarschijnlijk een erg opgelaten gevoel. Gewoon bij jezelf houden en haar die vraag stellen.
Succes en ik vind het dapper en goed als je zo iets durft te doen, want het is hartstikke moeilijk. Maar vraag je ook af of jij het zou willen weten en hoe dat dan naar jou gebracht zou moeten worden zou je er niet al te gekwetst onder zijn.
Groetjes Lunamaya

Jakiro

Jakiro

25-02-2010 om 12:27

Wijziging

"trekt zelfs de aandacht naar onderdelen van het lichaam die niks met het lichaam te maken hebben."
moet natuurlijk zijn:
"trekt zelfs de aandacht naar onderdelen van het lichaam die niks met het werk te maken hebben. "

Sorry,
Jakiro

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.