Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Konijntje

Konijntje

22-02-2010 om 13:43

Help, ik zie de tepels van mijn collega!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Konijntje

Konijntje

01-03-2010 om 14:14

Nou nou nou foske

Ietsjes minder kan ook wel hoor.
Als je alle berichtjes hebt gelezen gaat het niet eens zozeer om de kledingstijl alswel om het feit dat bilnaad/tepels te zien zijn en een duidelijk veel te kleine bh. Dat zij graag in vest/shirt/gympen loopt vind ik prima, maar waarom moet die broek zover afzakken dat ik een bilnaad zie? Daar gaat het om. In mijn ogen heeft dat niets met gebrek aan respect te maken.
En die sneer naar Lies vind ik zeer onterecht en ook helemaal niet nodig!
Misschien een idee om de volgende keer niet te reageren als je last hebt van PMS maar een paar dagen te wachten zodat je wat vriendelijker kunt reageren.

Puck

Puck

01-03-2010 om 17:17

Sjonge jonge foske

Ik weet niet waarom jij met je verkeerde been uit bed bent gestapt, maar kun je ook normaal reageren zonder dat de agressie ervan af spat? Jij HEBT geen gelijk, Jij VINDT dat je gelijk hebt. Dat is prima. Als je nou eerst eens zou beginnen met begrip en respect op te brengen voor mensen die er anders over denken dan jijzelf in plaats van ze direct af te katten en voor gek te verklaren dan scheelt het al een hele hoop. Goed voorbeeld doet goed volgen namelijk. Verbeter de wereld begin bij jezelf.

reina

reina

01-03-2010 om 17:28

Foske

Misschien is het juist wel een teken van respect als je bij iemand dat hij/zij er wat aanstootgevend bij loopt (bilnaad te zien, 4 borsten ...), het ligt er aan hoe en met welke intentie je het zegt.

Heirthe

Heirthe

01-03-2010 om 21:55

Hahaha fladderbeestje

Leuk verhaal
Het gaat mij erom dat men zich niet zo met elkaars uiterlijk moet bemoeien.
Ik vind het ook niet leuk om de tepels of bilnaad van een ander te zien, ben er ook vies van. Maar wie ben ik om daar wat van te zeggen??
Misschien ergeren zij zich wel aan iets van mij! En als ik mij lekker voel in mijn kleding, hoef ik geen commentaar van een ander daarop.

Maxime.M

Maxime.M

01-03-2010 om 21:58

Wat betreft de tepels

Hoi,

Voor zover ik het begrepen heb gaat het om het feit dat de tepels te zien zijn omdat ze door de kleding heen schijnen (dus doorzichtige kleding). Dat is heel wat anders dan gewoon een relief in je kleding, ik vind dat dat moet kunnen, maar doorzichtige kleding, nee dat vind ik niet nodig op je werk.

maxime

Vic

Vic

01-03-2010 om 22:09

Erg

Weet je wat pas echt erg is... dat je geen bikini's en badpakken in maat 34/36 hebt met padded bovenstukjes. Ik koop dus altijd maar bikini's met een naad over de cup, zodat dat in ieder geval nog iets verhult.
Overigens kan ik me, zelfs na ongeveer 100 reacties, helemaal niets voorstellen bij '4 borsten'. Wat gebeurt er dan precies?

Puck

Puck

01-03-2010 om 22:24

Vic

Pak een schoenveter (of ander touwtje) en trek dat vlak boven je tepels om je borst strak. Dan zie je wat 4 borsten zijn

Vic

Vic

01-03-2010 om 22:47

Hmmm

Volgens mij heb ik dat nog nooit gezien. Wel vrouwen met rollen boven de bh-band (onder hun armen), en dan een strak truitje. Vind ik ook niet zo charmant, maar ik zou er niet mijn leidinggevende op af sturen.

Jujube

Jujube

01-03-2010 om 22:48

Vic

Mijn dochter van 14 heeft een bikini met padded bovenstukje maat 34. Gekocht bij Perry Sport (een knalblauwe met gekleurde randjes). Ook bij Hunkemöller hadden ze padded bovenstukjes maat 34 (xs) en 36 (s). Vorig jaar heeft ze bij de Hema een bikini maat 34 met padded bovenstukje gekocht. Ze bestaan!
Ik heb nooit padded bh's aan, altijd kanten. Dus soms zie je wel reliëf. Interesseert me echt niet. Ik vind padded bh's rot zitten!
Groet,
Jujube

Vic

Vic

01-03-2010 om 22:54

Jujube

Bedankt voor de tips. Ik denk dat het ook handig is om aan het begin van het seizoen te gaan kopen, en niet als de mussen van het dak vallen Ik heb altijd maar keuze uit 2 modellen als ik ga. Ik kan echt geen 'unpadded' bh's dragen want dan zouden mijn collega's direct een draadje starten hier.

Konijntje

nu verschillen de ideeen hier nogal waar het nu over gaat:
1: doorschijnende kleding, waar tepels doorheen te zien zijn
2: relief van tepels en / of dubbele borsten te zien door kleding heen
3: (dit had ik toen ik je verhaal las erbij gevisualiseerd) halve tepels die boven bh en shirt uit komen, zodat je naakt vel ziet met een stuk tepel.
Ben benieuwd om welke versie het gaat, maakt mij namelijk nogal uit. OPtie 2 kan me werkelijk niets schelen, snap nu voor het eerst waarom iemand een jaar of 10 geleden tegen me zei dat ik een bh moest dragen (die man was verliefd op me bleek later, en kon zijn eigen relief blijkbaar niet verbergen als die van mij zichtbaar werden hahahahaha).
Andere opties lijken me idd niet erg gepast op de werkvloer.
Ben benieuwd of je deze week de kans krijgt je collega respectvol te benaderen met dit interessante probleem!
Groetjes lunamaya
Ps. ben het er mee eens dat iemand bevragen of aanspreken op zijn of haar kleding niets te maken heeft met respect. De manier waarop daarentegen wel. Het kan juist heel respectvol zijn om iemand aan te spreken op iets wat aanstootgevend is, je hebt namelijk zo veel respect voor de persoon dat je de moeite neemt iets te zeggen waar de ander wat aan kan hebben.

Jade

Jade

01-03-2010 om 23:16

*hahaha* fladderbeestje,

heb wel erg moeten lachen om jouw posting......en ook ik wist eerst niet wat een padded bh was. Inmiddels draag ik niet anders meer.

Maar de collega van Konijntje laat wel heel erg veel bloot zien en in een representatieve functie vind ik dat niet zo goed kunnen. Voor de rest maakt het me geen ene r*k uit wat een ander aantrekt.

Tepelrelief?

Jemig. Wat een onderwerp weer.

Ik bezit sinds een paar maanden voor het eerst van mijn leven een 'padded' (is dat het woord?) BH, heb me laten ompraten door een lingerie dame die dat met mijn bescheiden maat wel een goed idee vond.

Ik moet eerlijk zeggen dat het idd best lollig staat, maar ik moet nog steeds wennen aan het gevoel. Elke keer als ik met een hand of arm langs mijn borsten glijd heb ik het gevoel dat ik iets neppigs voel. En dat is natuurlijk ook zo. Eigenlijk vind ik het daarom helemaal niks. Het voelt zo onecht.

Maar dat ik dus de rest van mijn leven misschien wel allerlei rare gedachten bij mensen heb opgewekt door eventueel zichtbaar tepelrelief? Daar heb ik echt nog nooit bij stilgestaan.

Totdat ik kinderen kreeg heb ik grotendeels BH loos geleefd. Pas bij de borstvoeding bleek het echt handig een BH (anti lek dingen in combi met een echt grotere maat)

En nog steeds heb ik lollige zomerse halterjurkjes die je eigenlijk alleen bh-loos kunt dragen. Doe ik ook gewoon.

Ingrid (maar ik kan me wel voorstellen dat echt doorzichtige kleren met zichtbare borsten/tepels een beetje smakeloos kunnen overkomen. Misschien niet op een zwoele zomer-avond-beach-party, maar wel in een zakelijke kantooromgeving)

Bastet

Bastet

02-03-2010 om 07:35

Ingrid

Ik denk dat ik er nooit aan wen,padded bh's,en ik vermijd ze ook grotendeels,al heb ik ze wel.Het blijft voelen als een soort harnasje.
Bastet

Niny

Niny

02-03-2010 om 09:12

Beemer, liplezen

Liplezen, proest, hoe kom je erop! Ik ben nog de koffie van mijn bureau aan het dweilen

Niny

Puck

Puck

02-03-2010 om 09:42

Niny, kende je die niet

Goh, kende je die term niet? Je hebt klotenkijkers en liplezers.
En wat betreft padded bh's. Ik vind het ook helemaal niets, voelt zoals Bastet zegt als een soort harnas. En mijn eigen puur natuurvorm vind ik vaak mooier dan die opgeprikte padded-vorm.

Jesse_1

Jesse_1

02-03-2010 om 10:03

Heu

Bij deze wil ik mijn excuses aanbieden aan eenieder die door mijn kleding heen heeft kunnen zien waar mijn tepels zitten.
En alvast ook bij voorbaat voor de keren dat dit nog gaan gebeuren.
Nu besef ik pas dat er mensen aanstoot aan kunnen nemen.

Niny

Niny

02-03-2010 om 10:12

Pelle

Als ik de term toen al had gekend, had de koffie over de hele zitkamer gezeten denk ik... Nu je het zegt trouwens viel me op bij de schaatsers en schaatsters dat die strakke pakken wel erg weinig verhullen ('t lijkt me niet zo lekker zitten ook).

Niny

Terminologie (ot)

Ik heb zelf in mijn eerste reactie ook de term 'padded' laten vallen, maar ik spring even in de bres voor het Nederlands: wat is er mis met 'voorgevormd'?

En die voorgevormde bh's zitten me gewoon minder lekker en ze voelen inderdaad een beetje neppig. Ze geven ook de illusie dat je meer hebt, dan feitelijk het geval is, maar dat kan afhankelijk van de situatie zowel een voor- als een nadeel zijn.

Verder stoor ik me veel meer aan lipleesbroeken dan aan zichtbare tepels trouwens.

En wat de olympische schaatspakken betreft, die van Canada spanden toch wel echt de kroon met dat vreemde plastic omhulsel rondom het heupgebied dat de family jewels dan weer vrijliet.

Chris

amk

amk

02-03-2010 om 11:30

Idd aan de maat

want ik ben er erg blij mee, met die voorgevormde gevallen.
Maar dan moeten ze nog steeds goed passend zijn. Anders heb je ook gewoon van die rollen onder de armen en een extra paar borsten op de rug.

Tijgeroog

Tijgeroog

02-03-2010 om 13:37

Padded bh en benen

Het verbaast me te lezen dat er zoveel vrouwen die een padded bh niet lekker vinden zitten. Niet dat ik ervaring heb, ik heb ze nooit gedragen, het lijkt me niets. Maar de winkels hangen er vol mee, ik dacht dat ik een van de laatsten was die ze niet wil hebben.
En waarom draag je ze als ze niet zo fijn zitten?
Tijd voor een onderzoekje naar het percentage vrouwen dat een padded bh wel/niet fijn vindt?
En nog iets: als je collega haar benen niet scheert, moet die ook geinformeerd worden zodat ze ze voortaan wel scheert?

Groeten, Tijgeroog (geen padded bh, geen geschoren benen, wel vaak blote benen in de zomer)

Astrid

Astrid

02-03-2010 om 14:52

Padded (beetje o.t.)

Ik draag alleen maar padded bh's. Liefst ook nog push up. Na 3 zwangerschappen wel nodig. Zo lijkt mijn B cup tenminste nog vol en zitten ze tenminste nog op de plek waar ze horen te zitten. Ik vind wil nooit meer gewone beugel bh's, ook niet als bikini topje. Die moet ook padded zijn.

tonny

tonny

02-03-2010 om 20:08

Nou, zelfs padded...

... zal ik niet te allen tijde zedig genoeg bevonden worden als collega van Konijntje. Zelfs padded zie ik soms relief. En ik had dat ding nu juist gekocht om zeker te zijn van neutrale barbieborsten

Nou ja, blouse aan dan maar, bij koude vlagen.

Doorzichtig?

"Loopt altijd in t-shirt met vest+capuchon van Le Coq Sportiv".
Nou, dat is vast niet doorzichtig toch?
en dan nog, een tshirt met nog een vest eroverheen en een bh dragen (anders zou ze geen 4 borsten kunnen hebben) en dan nog tepels te zien?? jee, die heeft dan wel erge priktepels..

Nasha 1st

Nasha 1st

02-03-2010 om 22:12

Wat is padded?

zal wel blond zijn, maar die term ken ik niet....

krin

krin

03-03-2010 om 09:29

Niet doorzichtig

maar als je een sportjasje met rits aanhebt, kun je de rits toch een heel eind open hebben staan? Dan zie je het blijkbaar dunne t-shirt eronder, compleet met doorkijk/reliëf en dubbele boezemvorming.
Het kan. Ben toch blij dat ik geen collega's heb, ik zou elke ochtend onzeker zijn of ik wel goed genoeg gekleed ben.

Puck

Puck

03-03-2010 om 10:47

Nasha

Loop een willekeurige winkel in met beha's en je ziet precies wat padded is. Zo'n zacht voorgevormd kussentje aan de voorkant dat de vorm van jouw boezem gaat bepalen.

Nasha 1st

Nasha 1st

03-03-2010 om 13:15

Heb ff gegoogled

en toen kwam ik erachter tja, ik wist dus echt niet dat dat zo heette....ben nu ook meteen betrapt....ik kom dus zelden in die zaken en mijn bh's zijn meestal goedkope niks aan het handje dingen....

ikke

ikke

03-03-2010 om 20:17

Ach....

zolang je geen collega hebt die het presteert om in een strakke legging rond te lopen....zonder een slipje/onderbroek eronder te dragen.....waar hebben we het over....(betreffende collega is overigens hoogstpersoonlijk door de directeur zelf naar huis gestuurd om zich om te kleden).

Konijntje

Konijntje

03-03-2010 om 20:18

Padded bh's

zijn aan mij ook niet besteed hoor. Volgens mij zijn ze er niet eens in mijn (grote) maat.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.