Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

mammie2

mammie2

24-09-2008 om 20:21

Help mijn man begint artikelen te schrijven

Op zich is dat natuurlijk niet erg, maar zijn Nederlands is heel erg slecht (hij is niet in Nederland geboren). Het artikel waar hij nu al avonden aan schrijft is echt vreselijk. De ene kromme zin na de andere en de toon is ontzettend arrogant en bombastisch.

Ik heb nog niet echt eerlijk gezegd wat ik ervan vind, want hij vindt al snel dat ik negatief ben en teveel kritiek geef. Hij heeft wel gevraagd of ik alles wil corrigeren.

Wat zouden jullie doen? In de naam der liefde er iets van proberen te maken? Of toch gewoon je mening geven met risico op ruzie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

24-09-2008 om 20:53

Niks!

Gewoon lekker zijn gang laten gaan. Als je zijn schrijffouten eruit wil halen, doe dat dan en zeg er verder gewoon niks over.
Wat wil hij met die artikelen gaan doen?

dc

dc

24-09-2008 om 21:31

Oei

ik zou er niet aan beginnen. Dat is vragen om problemen. Als mijn man nederlandse artikelen wil schrijven, dan mailt hij maar naar een nederlandse vriend van ons. Ik ga hem echt niet corrigeren! (behalve kleine dingetjes zoals d's en t's enzo).

Maar aan de andere kant, als mijn man in het nederlands zou kunnen schrijven, als was het zo krom als wat, zou ik al heel trots zijn. Hij komt nog niet echt ver

Dus ik zou zeggen dat je onwijs trots bent dat hij het doet, maar dat het niet echt mijn stijl is. Dus kan hij het niet beter door xxx laten nakijken?

tonny

tonny

24-09-2008 om 22:10

Tja

'Ik heb nog niet echt eerlijk gezegd wat ik ervan vind, want hij vindt al snel dat ik negatief ben en teveel kritiek geef. Hij heeft wel gevraagd of ik alles wil corrigeren. '

Hij weet hoe je er tegenaan kijkt.
En hij vraagt je te corrigeren.

Ik vind corrigeren wel een uitdaging dus ik zou zeggen: 'Ik wil geen ruzie, je weet dat ik kritisch ben. Weet je zeker dat je mij deze vraag stelt? Of is het misschien beter dat X (een of andere taalvaardige relatie) er even naar kijkt? '

tonny

boeke

boeke

26-09-2008 om 15:02

Je kunt hem misschien

bij margje in de leer laten gaan...
(sorry niet echt constructieve bijdrage maar ik ben nog aan het nagenieten van Margjes stukje...)

Laat maar gaan

Ik zou misschien wel corrigeren maar geen kritiek leveren, ook niet teveel op ingaan allemaal,hij komt er vanzelf wel achter.

Intussen zou ik hem uitvoerig prijzen voor iets waar hij goed in is, als het goed is gaat hij dat dan vaker doen

Damajo

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.