Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Sjillie

Sjillie

12-11-2008 om 13:32

Help naam voor gebouwen bedenken

Ben op mijn werk gevraagd (met een paar anderen) om een naam te bedenke voor 2 nieuwe gebouwen.

de gebouwen staan honder meter uit elkaar en hebben aardetinten.
de groepen die van de gebouwen gebruik gaan maken horen bij elkaar (gebouwen dus ook).
de groepen zelf hebben alleemaal latijnse schelpennamen.

ik had bedacht een naam in thema maar ben niet zo thuis in de schelpen wereld.
dacht zelf iets met 2 woorden parel-moer bijvoorbeeld (maar vind parel en moer geen naam voor een gebouw.
Wie ka mij op weg helpen? wie heeft een link naar achtergronden/ namen van schelpen of wie heeft een leuk idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Pfff

Ehm...kokkel & wulk? hahaha
Wat een moeilijke opdracht en wat onnozel om latijnse schelpen in een aardekleurig gebouw te stoppen
terra & aqua dan maar?
ik zie dat 'van de kust/van het strand' in het latijn "litoris" is, maar dat lijkt me een wat ongunstige naam vanwege een voor de hand liggende verbastering.

Wat voor werk

Wat voor werk doe je? Zorg? Kinderdagverblijf? Dit omdat je het over groepen hebt.

Groeten,

Temet

Haha temet

In welke groep zit Ahmed? O, in Flexopecten flexuosus? Onze Lisa zit in: Acanthocardia aculeata...

Sjillie

Sjillie

12-11-2008 om 13:47

Temet

ik werk in de gehandicaptenzorg

Amarins

Amarins

12-11-2008 om 14:29

Topo

... iets topografisch dan: de Mytilus hebben vanmiddag bezigheidstherapie in de Oosterschelde en de Ostrea eten vanavond in de Westerschelde. Die aardetinten zitten mij overigens ook dwars. Anyway, ga er maar aanstaan, een naam verzinnen, succes ermee!

Jujube

Jujube

12-11-2008 om 14:39

Lol

Jaaa, Terra en Cotta, ik pies bijna in m'n broek van het lachen.....

Nasha the first

Nasha the first

12-11-2008 om 15:08

Tjee....

dat valt nog niet mee zeg....geef anders eens wat voorbeelden van namen die er nu al zijn?

Sjillie

Sjillie

12-11-2008 om 21:47

Reactie en meer info

Het valt inderdaad niet mee. Vind het leuk dat ik gevraagd ben na te denken, maar jee.
Heb pas mijn activiteitengroep een andere naam moeten geven en dat was makkelijker, moest en schelpennaam zijn, maar omdat het maar om 1 groep ging heb ik vooral naar de beschrijving gekeken van de schelp.

Nu gaat het echter om 2 nieuwe activiteiten gebouwen waar ook kantoren in komen.

Kan wel namen van andere gebouwen geven, maar dat zijn woongroepen en die hebben juist het thema schelpen niet. Wil activiteiten dus ook andere namen geven.

Hmmm

Lastig hoor. Ik dacht misschien toch aan jouw parelmoer en dan aquamarijn erbij, maar je blijft een beetje zitten met de kleur van die gebouwen.
Of toch aqua & aura met verwijzing naar water & geel strand.
Of mare & arena (zee & zand)

Offe....Neptunus & Poseidon?
Ino & Thetis?
Nautilus & Marina?

Hoewel ik wel vrees dat ik nu heel wat talen en mythologieën door elkaar heen gooi

Parel en moer

Zuidwester
Stormkering
Zee en Land
ehhhhhh..(ik blijf maar aan die litoris denken )

Sjillie

Sjillie

15-11-2008 om 16:03

Bedankt

voor alle reacties, blijf nog even stoeien.

Gr Sjillie

Sjiliie

kijk even in het draadje 2 naar beneden (over dat nare in engeland) daar had ik per ongeluk een reactie voor dit draadje geplaatst.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.